Shallow Waters ft Emily Richards

[sKeLeTvM] in blokhaken

[sKeLeTvM] link van de Soundcloud file hier [/sKeLeTvM]

De letters "sKeLeTvM" moeten dan vervangen worden met de letters SC uiteraard ;)



Mooi werk btw.
 
Als compositie is hij helemaal af. Mooi intro, met een interessant arrangement. Prima slot. Fijne opbouw.

Er zijn wel wat dingetjes die me opvallen. De vocal mag wat mij betreft een tikkie lichter. Iets laag eruit, of dan toch uit de reverb. Zit een beetje met die stabjes in de weg lijkt het. En als ze op 1:03 "confused in the dark" zingt, ze je iets aan ten opzichte van haar eerdere stuk, terwijl jij met de begeleiding juist iets ingetogener wordt. Die gated dingetjes ben ik wat minder fan van in de context van deze track. Daar hoor ik liever wat uitgesmeerde akkoorden.

Hoewel de sub erg aanwezig is, vind ik de mix wel heel erg prettig in het gehoor liggen. Voldoende ruimte voor alle sporen maar niet dun. Kraakhelder en daar houd ik van (zoals je weet :)). Kan wat dat betreft (en qua stijl en uitwerking) zo de radio op.

Dus soms een smaak dingetje, maar overall een heel mooi resultaat. :okdan:
 
Als compositie is hij helemaal af. Mooi intro, met een interessant arrangement. Prima slot. Fijne opbouw.

...

Die gated dingetjes ben ik wat minder fan van in de context van deze track. Daar hoor ik liever wat uitgesmeerde akkoorden.

+1
:okdan:
 
Als compositie is hij helemaal af. Mooi intro, met een interessant arrangement. Prima slot. Fijne opbouw.
Dus soms een smaak dingetje, maar overall een heel mooi resultaat. :okdan:

Sub bass is voor mij ook iets te duidelijk aanwezig, maar fantastisch nummer. Echt een geweldige atmosfeer, heerlijk!

Dokter, Pauli, dank voor jullie waardering en inzichten. Daar kan een mens wat mee !
Ik herbekijk de bass, wellicht gewoon nog even EQ en sublaag weg. Wat de stem betreft Dokter, je hebt een punt en ik twijfelde idd zelf over het gehalte 'laag'.
Tot slot heren, en jullie muzikale werk indachtig : konden wij morgen een productie trio vormen en een high-end studio annex een wijf dat echt kon zingen ter beschikking hebben, dan twijfel ik er niet meer aan dat we gezamelijk zouden scoren ! Toch ?
 
Dokter, Pauli, dank voor jullie waardering en inzichten. Daar kan een mens wat mee !
Ik herbekijk de bass, wellicht gewoon nog even EQ en sublaag weg. Wat de stem betreft Dokter, je hebt een punt en ik twijfelde idd zelf over het gehalte 'laag'.
Tot slot heren, en jullie muzikale werk indachtig : konden wij morgen een productie trio vormen en een high-end studio annex een wijf dat echt kon zingen ter beschikking hebben, dan twijfel ik er niet meer aan dat we gezamelijk zouden scoren ! Toch ?

Zo, zeker weten! Heb je toch niet echt een high-end studio meer voor nodig of wel? Ik zit nu al een tijdje met allerlei acapella's te pielen en het lijkt me wel eens leuk om inderdaad een 'eigen' nummer te maken. We zouden het er eens op kunnen wagen? Al is het met een bestaande acapella. :P
 
Fijn nummertje. Hier hoor ik eens muzikaliteit in! Mooie chille subtiele geluiden. Mooie zachte sweet sound.

Bij 1:27, die arp-synth mag wel iets ruimtelijker en/of iets minder 'dicht op de speaker'. Je zou wat prescene-frequentie (rond 4 khZ) kunnen dempen daar, en/of het met reverb kunnen oplossen zodat ie wat meer in de mix zakt. Maar klinkt volgens mij het tofst als het wat ruimtelijker klinkt. Nu issie te veel in een kleine ruimte. Kan meer profi klinken. In het stuk later klinkt dat wél weer goed.
vanaf 2:20 kan ook nog wel ietsje meeslepender, die outro, denk ik.

Ben benieuwd hoe die zal klinken als je 'm weer update. :)
 
mooi, warm, meeslepend :)
wat dr van lansberg zegt kan ik me ook in vinden over de EQ van de vocalen

dit soort mixen houd ik van, net als die van bv laatste track van Von Naphoven.
daar kan ik wat van leren ! mooi alle lagen in het spectrum benut zonder dat het vol wordt

die sub bas geeft overigens juist warme en vind ik niet té
 
Tot slot heren, en jullie muzikale werk indachtig : konden wij morgen een productie trio vormen en een high-end studio annex een wijf dat echt kon zingen ter beschikking hebben, dan twijfel ik er niet meer aan dat we gezamelijk zouden scoren ! Toch ?

Ach, ik vind het gewoon leuk om liedjes te maken en dat is het wel :). En eerlijk gezegd lijkt het me knap lastig om concessies te doen.
 
Zo, zeker weten! Heb je toch niet echt een high-end studio meer voor nodig of wel? Ik zit nu al een tijdje met allerlei acapella's te pielen en het lijkt me wel eens leuk om inderdaad een 'eigen' nummer te maken. We zouden het er eens op kunnen wagen? Al is het met een bestaande acapella. :P

Tijd...TIJD ! Maar wie weet. En remote met elkaar werken, lijkt me niet meteen voor de hand liggend...? Hoe doe je dat praktisch ? Is net als je bij elkaar zit dat je real-time van gedachte kan wisselen, aanvoelen, uitproberen.
Doet me denken aan vroeger...

THANKS Dozart & Sunspot. Waardeer dt erg !
 
Back
Top