sadà\exposadà - Revolve Your Wolf

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.468
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
na een lange tijd "afwezigheid", heb ik weer de koncentratie om nummers af te maken, en om de tracks te gaan luisteren hier gepost, veel gemist.

ik presenteer revolve your wolf. details over hoe ie in elkaar is gezet, laat ik achterwege, de enige opmerking, wat nieuwe plugins gebruikt, effekten.

verder is het weer even erg als ik wat ik altijd maak.

dus, good luck!

 
Getverderrie, die begint lekker duister man.. Echt mijn meug. Ben zo blij dat je terug aan't producen bent geslagen, beste Arjan, want ik denk dat ik je terwijl wel een beetje kent. Echt super geluiden, vet yo, I like it a lot.. Krijg zin om weer een collabje met je te doen, want ik lig ook al maanden stil. Je weet dat ik 130 dagen ben gecolloqueerd in een zorginstelling.. Deze muziek klinkt perfect hoe ik me voel. Doe zo verder beste kerel, en hopelijk nog eens tot mails.. Dikke hug mijn vriend, xxx Jan.
 
Hij is heel tof geworden Arjan, echt een duister onheilspellend sfeertje weet je neer te zetten. Vind de vocalen ook leuk, heb je die zelf gedaan of zijn het samples?
 
Jan, "Deze muziek klinkt perfect hoe ik me voel.", dat is een groot kompliment, dat het je zo raakt, en niet vreemd, mijn stemming dwingt de nummers.. en verder ook mooie woorden, en een dikke hug terug, we spreken elkaar snel. en een collabje, ja!

Robi, dank voor je komplimenten! ja zeer duister en hard, dat was de wens, zo begon het en breidde ik het uit...

The Big Ear, lekker thee zeker, dank je!

@ funkaholic1972, dank je, voor je komplimenten! de vocalen zijn mijn eigen stem, ik gebruik vrijwel altijd mijn eigen stem (uitzondering, injection, begint met sample van oppenheimer), en soms sample ik mijn stem, voor ritmische en andere "effecten". dat de vocalen hier niet zo verstaanbaar zijn is een keuze. soms gaat om de kracht, de bijna live-ervaring.
 
Qua sfeer en gevoel sluit deze track prima aan bij je andere. Omdat ik daar wel eens heb gepost hoe vet ik het vind, doe ik dat hier even niet om niet in herhaling te vallen. Wat me aan deze track wel opvalt is de mix. Er zit nogal wat reverb op de vocal en de bass synth.. En dat luistert op momenten wat onprettig voor mij. Ik kan daardoor ook moeilijk verstaan wat je precies zingt. Ik hoor nu "I want to be your son, going down your lap", maar dat zal ik vast verkeerd horen. Maar de sfeer is voor mij belangrijker zoals je weet en die zit er ook hier weer perfect in.
 
Hey Arjan, hell yeah terug een collabje, top man, ik kijk ernaar uit.. Blij dat je zoveel positieve reacties krijgt, te gek. Voor diegene die ons collabje nog niet kent, hier nog even de link naar Moving the Soul :

https://www.youtube.com/watch?v=vfUTztn36bw
 
DigitalArt dank! ja emotie! het is natuurlik een open deur, muziek en emotie, maar niet dat het nooit tot me doorgedrongen was, maar juist de laatste tijd merk ik hoe mijn stemming verweven is met de nummers die ik maak, er zijn natuurlijk altijd andere faktoren, toeval, een mooi gemaakte preset (synths programmeren ben ik dol op) etc. maar goed, men snapt wat ik hier wil zeggen.

Dr van Lansberg
"I want to be your son, going down your lap" je hoort het goed, al is het origineel "sun", maar de uitspraak, zeker op zun brabants, is hetzelfde. dat de tekst niet zo verstaanbaar is, is de bedoeling, de sfeer is belangrijker. bij andere tracks let ik er wel goed op, de verstaanbaarheid, al blijft het dan soms toch moeilik.
ik kan me voorstellen dat de reverb op de vocal, abbey road plates, nogal onprettig kan worden. overigens is ie ook verkeerd ingezet. de reverb is mono. of verkeerd. het is een keuze.

en ja de zgn. bass synth, de basis is éen pattern, gemaakt in maschine, met 3 eigen gebrouwde samples. daar zet ik een resochord effect op, "strings", en daaruit is de bassline ontstaan, meer rumble dan line... automated binnen maschine (wat meer moduleren is, ahum). arturia spark loopt ook mee, met een eigen gemaakte drumkit (van de grond af, eigen samples), met maar 2 geluiden. ook een herhalend pattern, 1 pattern... die heeft ook nog ikm saturator x én abbey road plates over zich heen, de spark..

de twee synths zijn de CS80 V3, met ikm satuarator X en rc 24 reverb en de andere een MINI V3, met een steinberg amp simulator (modern, wat getweakt) én de softube tsar-1r reverb (wat de synth onherkenbaar maakt, eigen presets, ik blijf dat herhalen, ik gebruik maar spaarzaam, 1 of 2 keer gebeurd, presets die meegeleverd zijn). overigens klinkt CS80 V3 ook wat anders, dat was een kritiekpunt op een ander forum, onherkenbaarheid van de synths, wat ik een vreemde opmerking vond, want dat is toch de uitdaging, hoeft altijd, om met effekten de synth uit te breiden..

het is een vreemde mix, een live sensatie geeft het, ik heb wel wat aan de reverb gedaan van de vocals, die donderde eerste meer, simpele weg de bass cut knop gebruikt, hoogste stand..

maar ik ben blij dat tóch de sfeer perfekt overkomt, dat is ook de bedoeling. alles is binnen cubase afgewerkt, en de synths ingespeeld, de vocals.

de bassline, of rumble... is tegen al mix regels in, maar het vond het zo lekker werken... grote dank voor je opmerkingen en komplimenten!

e-Gloomy-nations ja, zéer blij met de positieve reakties (op kvr audio is het een geheel andere "sfeer"), collabje komt eraan, wanneer we beide er aan toe zijn! i call shotgun, dat ik eens de eerste stem aanlever, wat een uitdaging is, om iets aan te dragen waren we beide "in" zitten.
 
Is goed Arjan, ik wacht geduldig op de eerste stem.. Tuurlijk gaan we er beide inzitten.. hebben we in't verleden al bewezen ;) Ik ga alvast al wat meer oefenen, want ik lig al stil sedert eind juli.. tss..
 
Back
Top