Magnetic (deep house, eens wat met vocals)

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Lid sinds
14 september 2008
Berichten
1.792
Locatie
Nijmegen
Ik had een opzetje van iets waarvan ik dacht "hier moeten vocals bij"
maarja, mijn eigen vocalen vocale kwaliteiten zijn niet zo best... dus vroeg ik een goede vriend
https://soundcloud.com/sunspot/magnetic-feat-mvg

voor de vocals heb ik compressie, een hele lichte delay met korte tijden gebruikt, en wat room reverb
Graag zou ik wat feedback krijgen op de vocals (of de rest) ?
en met de vocals bedoel ik vooral het gebruik ervan of de processing
 
De vocals zijn naar mijn smaak iets te repetitief om interessant te blijven. Op zich kan ik me wel voorstellen dat je het bij deze tekst laat. Maar misschien zou je in dat geval wat gebruik kunnen maken van een langere delay op momenten, of stutter, of een phaser erop of gortdroog met alle begeleiding eraf bij "magnetic for a second" op 1 of twee momenten en dan weer aan de bak. De vocal eist door zijn beperktheid nu best de nodige aandacht en dan kun je proberen het interessanter te maken.

Ook hoor ik wel een licht onvervalst Nederlands accent. Wil je het Amerikaans laten klinken, dan kun je het voor je gevoel niet te zwaar aanzetten is mijn ervaring :).
 
De stem zelf vind ik persoonlijk niet zo heel mooi. Het is wel goed gemixed, de stem. Revurb is ok.
Je zou de track wat beter kunnen maken door er een beetje spanning aan toe te voegen. Moet zeggen dat de stem me een beetje jaren 80 aan doet, en dat is dan wel een compliment.
 
Mooie feedback:) ik ga m vanavond nog eens aanzetten met de feedback er naast

Het was wel grappig, ik heb m een beetje voor het blok gezet gedurende een etentje. Wist je nog dat ik eens had gevraagd of je wat wilde proberen in te zingen? Dat gaan we nu doen. En 2 min later stond ie voor de mic die al klaar stond. Achteraf zei hij dat dit wel werkte omdat hij geen tijd had voor zenuwen haha
 
Vind de track lekker klinken, heb wel wat moeite met de vocalen. Ik heb zelf weinig ervaring met vocalen, maar de eerste dingen die in mij opkomen zijn toch wel statisch, droog en erg nederlands. Sorry dat ik je geen bruikbare tips kan geven op dit aan te passen.
 
Ik moet me aansluiten bij de anderen: ik vind de track zelf wel tof, maar die vocals vind ik niet zo passen. Wordt het veel te poppy van. Ik heb helaas geen tips voor je, ik gebruik (bijna) nooit vocals.
 
Ik sluit me aan wat betreft de vocals... Die mogen wel wat processing/fx hebben. Als die vocal beter in de sfeer van de track wordt gebracht zou het kunnen werken. Het is nu afleidend.
 
Klinkt leuk. Maar de vocal vind ik ook niet zo. Timing lijkt helemaal lekker, en galm/delay ontbreekt. Wat te vlak en te veel 'op de speaker' ;) Vind 'm gewoon ook niet echt cool haha. Ook te veel herhaald.

Voor de rest klinkt het wel leuk. Alleen die vocal is voor mij wel een serieus storend element.
 
Dapper besluit (hoewel rigoureus).

soms moet ik iets even afschrijven voor ik verder kan. bv gewoon die kick die je aanvankelijk goed vond eg doen en een nieuwe maken die inmiddels beter bij de track past.
In dit geval bleef het knagen, omdat ik de basis van de track wel geslaagd vond en die niet wilde weggoooien
Dus toch recyclen maar :D

https://soundcloud.com/sunspot/magnetic-for-a-second-free-download

vocal als main thema was geen succes dus de volgende feedback verwerkt om het nummer aan te passen:

-spannender maken
-aandacht van de vocals af -> meer synthesizers!! wel iets wat samenhang geeft
-fx op vocals/stukjes vocals ipv de hele 'zanglijn'
-vocals die over gebleven zijn spaarzamer inzetten, meer human touch

toevoegingen lead synths zijn BSII
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top