SanktPauli: No Chill

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Hallo allemaal, daar ben ik weer eens :). Ditmaal met een remake van een nummer van Dree Mon, een best wel funky dame volgens mij. Het heeft een behoorlijke 90s vibe, in combinatie met wat modernere elementen. Ben benieuwd wat hiervan gevonden wordt!

https://soundcloud.com/sanktpaulimusic/nochill
 
Je bent weer lekker bezig hoor, als ik wat moet zeggen is dat op de radio hij best goed zou klinken maar op mijn spiekers niet zo . Het klinkt out of fase ergens. Heel erg gecompressed en erg weinig bass wanneer het nummer voluit gaat. Wanneer er een zacht stuk is hoor je de bass wel. Ik moet er een andere keer goed naar luisteren.
 
Wat een gave track zeg.

Vind die vocalen helemaal geweldig gedaan!!

Dankjewel man! De acapella was al van goede kwaliteit, ik heb er nog wat effecten overheen gegooid en het beruchte omlaag-transponeren-met-behoud-van-formanten-effect toegepast. Vind het wel goed passen.


Je bent weer lekker bezig hoor, als ik wat moet zeggen is dat op de radio hij best goed zou klinken maar op mijn spiekers niet zo . Het klinkt out of fase ergens. Heel erg gecompressed en erg weinig bass wanneer het nummer voluit gaat. Wanneer er een zacht stuk is hoor je de bass wel. Ik moet er een andere keer goed naar luisteren.

In het rustige gedeelte heb ik de sub-bass wat harder staan dan in het, ehm, onrustige gedeelte. Daar heb ik hem gedubbeld met de square-bass. Misschien dat ik 'm daar nog wat harder kan zetten. Waar klinkt het volgens jou uit fase? Ik heb wel één moment gehoord, maar dat bleek een sample te zijn die twee keer werd getriggerd (bij de blazerssectie). In ieder geval bedankt voor je reactie :okdan:
 
Wanneer er geen drums zijn klinkt het erg goed wanneer er drums zijn klinkt het gewoon niet goed. Althans ik vind het niet goed .. tja . mss zelf elk instrument in en out fase zetten en zien wanner er iets gebeurd. drums zijn mss echt te veel gecompressed.
 
Hoi nu even echt tijd genomen voor een beluistering. Ik vond de vrouwen vocalen iets te scherp rond de 450 hz. Ik heb gevonden waar het fasing effect het aan ligt. Mijn spiekers gaan exact vanaf 40 hz (NS-10M STUDIO). Jouw bass gaat in het zachte stuk 42 hz tot 47 hz (perfect hoorbaar).....In de harder partij met drums zit de bassline op 35 tot 38 hz dus hij switched steeds tussen hoorbaar en onhoorbaar. Dat is precies waar mijn spiekers geen goeie analyse kunnen geven. Nog steeds vind ik wel datje drums teveel gecompressed klinken. succes verder. Voor de rest echt lekker hoor.
 
Laatst gewijzigd:
Hoi nu even echt tijd genomen voor een beluistering. Ik vond de vrouwen vocalen iets te scherp rond de 450 hz. Ik heb gevonden waar het fasing effect het aan ligt. Mijn spiekers gaan exact vanaf 40 hz (NS-10M STUDIO). Jouw bass gaat in het zachte stuk 42 hz tot 47 hz (perfect hoorbaar).....In de harder partij met drums zit de bassline op 35 tot 38 hz dus hij switched steeds tussen hoorbaar en onhoorbaar. Dat is precies waar mijn spiekers geen goeie analyse kunnen geven. Nog steeds vind ik wel datje drums teveel gecompressed klinken. succes verder. Voor de rest echt lekker hoor.

Ok, dat is wel interessant om te lezen. Had wel zelf ook al gemerkt dat sommige van de sub-bass klanken veel harder klonken dan de andere. Via m'n koptelefoon heb ik daar veel minder last van, maar dat zou dus wel eens door het frequentiebereik kunnen komen.
 
Ik wil niet teveel neuzelen over de mix. Van ondersgeschikt belang want een slechte compositie blijft slecht zelfs als de mix 100% is. In dit geval is het tegenovergestelde waar en dus erg goede compositie alweer ! Goede complementaire klankkeuze, arrangementen, structuur...alles zoals het moet. Voor mij hoor je tot de betere klasse en deelnemen aan SF contest is een must voor jou !
Dus, nadat je track af is laat je hem een paar dagen rusten en concentreer je dan op de mix, liefst van 0 te beginnen. Dus alle effecten af, EQ's weg, faders op 0 en beginnen bij het begin. ;-)
 
Ik wil niet teveel neuzelen over de mix. Van ondersgeschikt belang want een slechte compositie blijft slecht zelfs als de mix 100% is. In dit geval is het tegenovergestelde waar en dus erg goede compositie alweer ! Goede complementaire klankkeuze, arrangementen, structuur...alles zoals het moet. Voor mij hoor je tot de betere klasse en deelnemen aan SF contest is een must voor jou !
Dus, nadat je track af is laat je hem een paar dagen rusten en concentreer je dan op de mix, liefst van 0 te beginnen. Dus alle effecten af, EQ's weg, faders op 0 en beginnen bij het begin. ;-)

Heel tof die complimenten, dankjewel! Echt heel leuk om te horen.

Je hebt wel gelijk over die mix, maar het is toch ook wel fijn als het allemaal goed klinkt natuurlijk :) Ik zou de mix best wel over willen doen, maar ik denk dat het dan niet veel anders zal gaan klinken. Mocht jij (of iemand anders) denken dat het beter kan, dan stel ik graag alle sporen zonder fx beschikbaar :okdan:
 
Back
Top