Lounge met gitaarrrr op het DSF

Almeros

Moet dat... een titel?
Lid sinds
22 februari 2002
Berichten
1.613
Locatie
Groningen
Hey allemaal,

De laatste tijden is het wat rustig rond mijn muziekproducties, mede vanwege mijn tijdslurpende stage. Dus daarom dit eigenlijk toch al wat oudere nummer... anders wordt mijn gelul hier zometeen niet serieus meer genomen ;). Maargoed, ik had hem hier nog niet eerder laten horen en ik vind hem toch goed...

Klein half jaartje terug kwam m'n broer langs met z'n gitaar. Hij had een nummer geschreven...liet het horen en we besloten er maar eens een complete productie van te brouwen...

Dit is het resultaat :) BtheW... (mocht je m'n studiopics ooit gezien hebben)...je kan m'n kryptonpowered koffiezetapparaat er ook in horen!!! :koffie:

(Download hierrrr <= DB is dood)

Of op m'n site www.mp3.com/almeros

Laat de meningen maar komen! Ben benieuwd wat jullie van deze wat alternatieve stijl vinden zo hiero...
 
Laatst gewijzigd:
Tja, zo´n gitaar doet het hem toch wel he? Mooi hoor. Prettig om naar te luisteren. Weer eens wat anders hier op het forum, hehehe. Lekker relaxed nummer. Iets voor een nieuwe ´mooie´ biercommercial? (Niet van die nieuwe trendy biertjes!)

Erg mooi effect was dat koffiezetapparaat. Welke compressie plugins heb je hier overheen gegooid want het klonk echt VET!!!

Eric
 
Het begin heeft inderdaad wel iets weg van Paul Weller's "Wild Woods" ....High Tide, mid afternoon.....Voor een koffiereclame dan maar?

Maar Almeros, dit klinkt echt relaxed! Eigenlijk is het lullig om hier nog weer wat op te gaan aanmerken, maar ja, je laat het horen om toch wat feedback te krijgen.....eens kijken....

Met een echt strijk orkest zou het helemaal geweldig zijn, alhoewel deze stringsamples ook al heel wat power hebben!!

Productie technisch had het misschien mooier geweest als die acoustische bas niet de hele tijd exact met de bassdrum zou meegaan, maar af entoe ook een kleine solovariatie erdoor deed, voor de levendigheid....Oke niet iedereen is een Eric Clapton, maar hij heeft dat soort dingen vaak....

Maar echt, een goeie sound hoor!!:okdan:
 
best wel erg stoer dit

best wel erg stoer dit

met welke mic heb je dat opgenomen. en heb je de mic nog ergens doorheen gehaald.

klinkt wel heel erg lekker zeg mooi helder en zo. heb wel eens een gitaar door de pod laten lopen, maar dit klinkt een stuk mooier(ook een pod is dan ook niet voor acoustieke gitaren bedoeld)

Nou een lintje voor jou!! ik vindt dit echt gaaf
 
lekker nummer inderdaad.. vind die string partij echt super!! :halleluja waar heb je die sound uit gehaald?
 
Altijd leuk om ook eens iets 'anders' te horen en dit is zeker heel erg goed.

Een 'opmerking': de stringpartij is goed, ikzelf zou de strings iets minder 'aggressief' maken, nu neigen ze meer naar dance terwijl het nummer echt unplugged klinkt en echt wel heel goed is.

Kortom :okdan:
 
tof nummer! mooie gedaan..

zou idd de strings wat acoustischer maken...en missschien de gitaar wat meer EQ'en zodat ie wat meer midden/laag krijgt...maar dat kan ook aan mijn brakke PC speakers liggen...

die acoustische kick de hele tijd kan misschien iets minder?

op 1minuut25 zit een kleine "drop" in het gitaargeluid...

echt mooi hoor..mooi ingetogen...

Olaf
 
Laatst gewijzigd:
vet
mooi gedaan...valt verder weinig over te zeggen

Goed!
 
Hey lui thanx voor het commentaar en/of complimentjes...

Heb het geheel gecompressed met de waves C4 compressor...Een erg goeie multibandcompressor wat mij betreft!

De gitaar heb ik opgenomen over een rete dure mic...Niet bepaald dus... de Samson R11... Het geluid klinkt echt nergens naar na de rauwe opname. MAar wat van belang is is dat de mic veel captured. Het teveel aan laag heb ik weggeshelved (Dus gewoon een Hi Pass filter). En niet bang zijn dit te overdrijven. Als het maar goed gaat klinken!

Die string wilden we heel graag 'echter' hebben. Helaas had Reason dit niet in de standaard soundbank. Dit heb ik er met veel gepruts zo nog uit kunnen halen. Had toen de KARMA ook nog niet...dus wieweet maak ik nog een remixje later!

Ohw...hij staat natuurlijk niet meer beschikbaar op de DB... dus mocht je nog willen luisteren dan kan je naar m'n mp3.com pagina: Lost Love... zucht...wat een titel hè
 
Back
Top