Trackje Nolet: RS7000 + Absynth in de bocht

Nolet

verkeerd in goede staat
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
2.315
Locatie
Utrecht
HOI!

Gister in 2 uurtjes dit ding in elkaar gezet. Ik zat altijd te zeiken over de interne geluiden van de RS7000 maar het klinkt nog best goed.

De bassline komt uit Absynth. Ik heb alles op de RS7000 gedaan en als stereo track opgenomen. Vervolgens heb ik in Neundo de Absynth track eronder gehangen.

Oja, dat analog pulserende geluid heb ik tijdens opnemen uit mijn JP8000 getoverd.
Ik ga er nog verder mee maar ik wou weer 's wat posten....

luisteren op:

http://Twin-x.com/fileboard/upload/Lexiyamixdown.mp3
 
Ik kan het nummer wel waarderen! Vooral die vage sweepende geluiden er door, dat geeft een eigen sound aan deze track.

Alleen merk je wel dat het een patern-based nummer is; Weinig afwisseling in beats (met name qua opbouw). Voor een live optreden heb je vaak aan Mute-On, Mute-Off wel genoeg, maar voor studio opnamen kun je er lijkt me veel meer van maken (opbouwende drums, fillinins enz.)
 
ok zit nu te luisteren

vind zelf t begin wat erg plots, geen eens een crashje of een chinese cybaltje ofzo, gelijk volle beat, naja mierenneuk

leuke geluidjes, mooie EP

Als je hier n dikke shuffle over gooit, heb je UK garage :D
maar goed wel leuk trackie
 
Erg lekkere intieme track ja. En misschien qua afwisseling erg subtiel maar die kleine dingetjes helpen wel.

Qua mix is de bas een beetje kaal lijkt het wel. Misschien dat hij kan worden gelayered met een lage sinus of zo. En zo lekker warm (analoog) klinkt.
Wat me ook af en toe opviel dat die strings niet helemaal in de maat waren of lijken te zijn, dat heeft wel z'n charme.
En misschien dat de compressie van die beat ook net even te strak overkomt. Tsja die is Miereneuken met een grote K

Zeker een relekste trek! :)
 
Thanks Guys,

De track bestaat uit niet meer dan 5 patterns dus dat ie een beetje monotoon is begrijp ik. Zelf ben wel van het Micro-programmeertype dus als ik dit nummer uitwerk dan ga ik het allemaal wat dieper en interessanter maken. Waarschijnlijk blijft dan alleen het akkoordenschema overeind staan. De break maak ik dan ook afwisselender.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top