Eerste probeersel

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.274
Locatie
Nijmegen
Hallo, ik heb iets heel rustig, dromerigs proberen te maken en ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik ben beginner en heb zoiets als dit nog niet eerder geprobeerd, dus verwacht er niet teveel van :o:

*weg*

weet bijna niets van mastering, het klinkt best wel ruk op een of andere manier maja... (ruis e.d.)

...hmz nu luistert niemand meer :D
 
Laatst gewijzigd:
AH goed man! Wordt helemaal rustig voordat ik naar bedje ga :) Vindt het erg goed klinken...de opbouw, sounds, lekkere loopjes...niet te moeilijk allemaal dus lekker rustgevend! Dus je doel is wat mij betreft gelukt!!

Waar haal je die ongelovelijke bak ruis alleen vandaan in het begin van het nummer :P

Wat heb je gebruikt trouwens?
 
Die ruis is in het begin goed te horen ja. (zal ff kijken of d'r wat aan te doen is, maar gate gebruiken zou misschien hier wel gaan?)

Maar de geluiden zijn echt goed he. Lekker analoog en lekker vol.

En omdat het zo natuurlijk klinkt hoef je hier qua mastering bijna niets aan te doen hoor. Dat zou alleen maar zonde zijn.

Een fantastische 'old skool' synthesizer track. Chapeau! :)

Heb d'r even aan lopen sleutelen.
Zou zeggen, luister er eens naar. ;)

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Bahamut-DevineLight_mastered_by_fuse.mp3

Met name de ruis (de oplettende luisteraar hoort wel 'gepingel' in het hoog, maar dat komt ook door de mp3 codering. En voor de rest qua stereobeeld de boel iets minder 'breed' gemaakt en nog een buizenemulator plugin eroverheen gedaan.
 
aah beter de ruis is bijna weg!

Ik had alleen bij de bassen een beetje compressie gedaan en bij dat hoge gepingel een beetje eq (dat is trouwens gewoon INT-A waveform 015 :P). Maar dat gepingel vond ik niet zo lekker klinken als je 'm wat harder zet.

Heb natuurlijk wel enige achtergrond (keyboardles), maar ik had niet verwacht dat de reacties zo positief zouden zijn! Nu ga ik zeker nog 's vaker iets proberen :)
 
lekker hoor..vind het eerste stuk ook beter dan het 2e...en het doet me wel beetje denken aan tubular bells van mike oldfield...

maar zeker lekker!

O.
 
Wel geinig ja,
heeft inderdaad in de positieve zin wel wat weg van Mike Oldfield en Vangelis!!

Weer eens wat anders dan Blöf...
 
Origineel geplaatst door Bahamut
thx for listening!

gemaakt met Roland XP-80

Die ruis is gecopyright door Creative Labs, dat je 't ff weet! :P

's Goed man!

Alleen maar de XP80?

Petje af hoor! :okdan:

R.
 
Origineel geplaatst door olafmol
lekker hoor..vind het eerste stuk ook beter dan het 2e...en het doet me wel beetje denken aan tubular bells van mike oldfield...

maar zeker lekker!
O.

2e deel is een te "standaard" melodietje zeker?
 
Origineel geplaatst door funxiun


's Goed man!

Alleen maar de XP80?

Petje af hoor! :okdan:

R.

thx, jup gemaakt in Cubase met de xp80 + techno kaart
Meer spul heb ik dan ook niet =(
 
Origineel geplaatst door Bahamut


2e deel is een te "standaard" melodietje zeker?

dat niet...meer dat geluidje ofzo

Olaf
 
hehe idd erg rustgevend spul

achtergrondmuziek voor in het omniversum als je naar de sterren kijkt...ik hoor al een bass-ige voice over vertellen over verliggende sterrenstelsels

"...en in deze speelpan herkennen we het sterrenbeeld de kleine beer."
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
hehe idd erg rustgevend spul

achtergrondmuziek voor in het omniversum als je naar de sterren kijkt...ik hoor al een bass-ige voice over vertellen over verliggende sterrenstelsels

"...en in deze speelpan herkennen we het sterrenbeeld de kleine beer."

haha.. ja en dan in het nederlands zeker.. lol..
wat is nederlands toch eigenlijk een kneuzentaal :P
 
Ja hallo, ik ben nieuw hier en zit ff een beetje tracks te luisteren. Ik ben dus een beetje spuit 11 met mijn reactie, maar goed.

Erug gave track, op 1:40 komt er ineens een bas in. Deze wisselt van E naar F# en weer terug naar E. Je zou ook een keer kunnen proberen om van E naar F# en dan naar C# te kunnen gaan, dan krijg je een antwoord op de vraag die steeds gesteld word.

Verder zou ik die drukke loopjes verderop in het nummer iets minderen...
 
Back
Top