Minimal Techno track van Funxiun

funxiun

I'm the master of the 808
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
836
Locatie
Harskamp
Hoi!

Ik had vorige week een minimal techno trackje gemaakt in de stijl van Robert Hood (de meester zelf).
Natuurlijk wel geprobeerd er een eigen schwing aan te maken en da's wel aardig gelukt.

Apparatuur gebruikt:
Yamaha An1X
Roland MKS30+PG200
Emu 2000 (voor de beats)
Behringer Virualizer Pro voor wat reverb

Of ik 'm verder ga afmaken/gebruiken weet ik nog niet.

Hier te downloaden:
http://twin-x.com/fileboard/upload/funxiun-torque.mp3

en anders is 'ie te vinden in het DSF database-je.

R.
 
Goede sounds, maar ondanks het genre had ik graag wat meer afwisseling gehoord. Wellicht wat meer ´gefreak´ met wat percussie dingetjes. Maar goed dat is dus mijn eerste (persoonlijke) ingeving bij het luisteren. Als totaal dus best goed hoor.

Eric
 
Kom op man t lijkt wel ambient. ff pompen hoor. Voetjes van de vloer. ;)

hihihihi

Nee maar wat ik zeggen wil is dat t heel erg rustig is vind ik. Je bent goed in arrangeren maar je moet wat dikkere sounds doen. Het is iets te simpel naar mijn mening.
 
Soms heb je van die nummers die al bij de eerste seconden meteen staan als een huis; Dit is er zo-een. Alleen jammer dat het nummer niet tot een superclimax toewerkt.... Ik zit constant te wachten wanneer 'ie helemaal los gaat.

Smijten met die cymbals, en gooi open die closed hihats!!!!

Dan wordt het een echte party-plaat! :)
 
ik vind dit vet! en helemaal niet rustig en simpel....wat ik hier hoor is voor mijn gevoel echte techno...nix van die opbouw naar climaxen maar monotone robot ritmes van de autofabrieken in detroit....ik zie gewoon de machines hun ding doen....steeds komt er een extra onderdeel aan de auto...rode sirenetjes beginnen te draaien....eeh....iets te lang achter de PC gezeten..ga maar es slapen...

nee super dit..zit alleen wel een rare brom in je opname....en een fade-out vinnik jammer....

Olaf
 
Bedankt voor de kritieken!
's Kijken of ik 'm nog naar een hoogtepunt kan laten werken.

Ik had 'm al aan een vriend laten horen en die zei ongeveer hetzelfde als jullie.

Handig zo'n forum! :)

R.
 
neee!!! geen hoogtepunt! dan maak je de track kapot! het mooie is nu net de ingehouden spanning....

maargoed, dat is mijn persoonlijke mening ;)

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik vind dit vet! en helemaal niet rustig en simpel....wat ik hier hoor is voor mijn gevoel echte techno...nix van die opbouw naar climaxen maar monotone robot ritmes van de autofabrieken in detroit....ik zie gewoon de machines hun ding doen....steeds komt er een extra onderdeel aan de auto...rode sirenetjes beginnen te draaien....eeh....iets te lang achter de PC gezeten..ga maar es slapen...

:halleluja

Dank je! Dank je!


nee super dit..zit alleen wel een rare brom in je opname....en een fade-out vinnik jammer....

Die brom klopt, maar hoort inderdaad er niet in thuis.
Tijdens de opname had ik mijn tv aanstaan en die interfereerd een beetje in de kabel (nee, je wilt echt niet weten hoe ik opneem!)
De volgende take moet dus met de tv uit en ik zit nog aan (606) snares te denken die er moeten.

Maar harstikke bedankt voor het compliment!

R.
 
Origineel geplaatst door olafmol
neee!!! geen hoogtepunt! dan maak je de track kapot! het mooie is nu net de ingehouden spanning....

Daar zit natuurlijk ook wel wat in... :eureka:

Die fade-out moet eruit, da's een feit.

R.
 
Ok het ís natuurlijk een minimale techno track maar ik vind het nu een beetje erg minimaal. Het klinkt allemaal wel lekker groovy, lekker basje, maar ik zou dat dan toch wat meer uitwerken. Misschien een extra geluid dat dezelfde melodie als de bass speelt of iets wat daar mooi mee samenvalt zodat je niet het hele nummer naar datzelfde geluidje zit te luisteren.
Die achtergrondgeluidjes die er zo rond de 2.00 in komen zijn een beetje te zacht, het zou mooi zijn als die langzaam wat meer op de voorgrond treden en dan mooi samenwerken met die bas, want die geven wel dat lekkere techno sfeertje eraan.
Climax hoeft van mij niet per se maar een open hihatje had ik hier toch niet kunnen weerstaan. (nou kan ik open hihats sowieso niet weerstaan maar goed)

King of Snake's OORDEEL (:P) Goeie track maar kan nog wat verder uitgewerkt worden
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Ok het ís natuurlijk een minimale techno track maar ik vind het nu een beetje erg minimaal.

Ik was al een beetje bang dat ik zulke reacties zou krijgen.
Je houdt van Minimal Techno of je houdt er helemaal niet van.
Het is namelijk niet van die 1-2-3-hopsakee voetjes van de vloer techno.
Het is verdomd moeilijk om met zo min mogelijk sounds een zo spannend mogelijke track te maken.
Meer sounds zouden de track verpesten of zouden de track om laten slaan naar een gemiddelde techno stamper.

Als je je meer wilt verdiepen in Minimal Techno download (of nog beter, koop) iets van Robert Hood die in mijn ogen de absolute meester is in het sub-genre.

R.
 
Nou ja, ik kan minimale techno zeker wel waarderen, en ik realiseer me volkomen dat het juist de uitdaging is om met zo min mogelijk geluiden zo veel mogelijk te doen. Ik vond het bij dit nummer aardig goed geslaagd alleen zouden er volgens mij een aantal kleine dingen aan veranderd kunnen worden om het nog beter uit de verf te laten komen. Met "erg minimal" bedoelde ik eigenlijk meer dat ik wel de spanning erin kon horen, maar het een beetje bleef hangen op het punt van "net niet" en het tegen het einde aan allemaal een beetje saai werd. Juist als het zo minimaal is worden sfeer, opbouw en ritme je belangrijkste wapens.

Nou ja genoeg geneuzel, ik wilde gewoon even zeggen dat ik niets heb tegen minimaal :)
 
Origineel geplaatst door olafmol
...ik zie gewoon de machines hun ding doen....steeds komt er een extra onderdeel aan de auto...rode sirenetjes beginnen te draaien...

Je weet het altijd zo mooi te brengen ;) :biertje:


Maar even mijn mening:

Ik vind het een sterk nummer...ik heb hem nu al een paar keer gedraait...en het is echt toppie :okdan:
 
Lekkere track! Hij is alleen een beetje snel naar mijn mening, rond 3:10 vind ik heb t lekkerst :)

Zeker lekker een geslaagde productie! Vooral de hihats!
 
Hallodielo,

Daar istie weer. OK, heb weer eens lopen klooien met die mix en misschien dat je dit wel interessant vind. Daarbij opmerkende dat ik die ruis in het begin niet helemaal weg heb gepoetst met noise reduction omdat het dan ten koste van het geluid ging. Maar weer een zooi pluggo's op los gelaten. Bijna weer helemaal over de top, maar toch een 2e versie gemaakt die iets minder is. Maar deze versie is misschien toch wel lekker strak en duister.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/funxiun-torque_mastered_by_fuse.mp3

En nog bedankt aan Olaf Mol voor het lenen van z'n mp3 voor Freefilter om die te leren. (nee, je krijgt geen royalties ;) )
 
huh? welke mp3? en wrom? ikke in de war ;)

O.
 
Leuk trackie! Inderdaad erg minimaal, maar het loopt allemaal wel lekker. Die fade-out is echter een kleine domper op de feestvreugde :)
Ik kan minimal techno zeker waarderen en weet hoe moeilijk het is om van weinig geluiden een boeiend geheel te maken. Dit is zeker geen mislukte poging.
 
Nog even over dat freefilter stukkie. Daarmee had ik het freq spectrum van Olaf's nummer gepakt en dat nog een keer over deze track gehaald. Want het wat net even te heftig en zo nog de ruwe kantjes daarvan afgehaald.

Trouwens schijnt het gebruik van freefilter wel redelijk vaak gedaan te worden bij dit soort processen. Werkt erg goed nl. Maar moet je wel oppassen dat je geen mp3's en niet mp3's door elkaar gaat gooien want dat werkt niet.
 
achso..nu begrijp ik het ;)

Olaf
 
Wat is dat freefilter eigenlijk voor een ding en waar en voor hoe veel koop je zoiets? Vroeg ik me gewoon even af...
 
Back
Top