1e track op DSF: Force4

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.827
Locatie
in een huis
Eerste keer dat ik een track plaats op DSFl: Force4.

http://www.triangle-services.nl/hosted/soundblend/Dr_RiPsaw-Force4.mp3

De compositie is af, maar het nummer moet nog een keer goed gemasterd worden (compressie/EQ etc.), balance in het nummer is dus nog niet helemaal correct.

Instrumenten gebruikt: Roland JV-1010 met Orchestrall 2 expansion, en enkele losse drumsamples (2e hihat). Kawai K1-mkII als klavier om in te spelen.
 
ik vind dit lekker in elkaar zitten allemaal!! Is weer is wat anders.

maar het masteren op zich is niet onaardig (kan iddnog wat aan gebeuren) maar vooral de balance van volume wat de aparte geluiden betreft moet nog wat aan gedaan worden.

maar verder gaaf arangementen en geluiden!!
 
Die piano vind ik zo mooi. Maar eh top track hoor. Heeft wel wat weg van Vangelis of Jan Hammer (de man met de hamer)
Echt hele goed arrangement en mooie melodieen.

Wat me wel opvalt is de drums. Die zijn een beetje clean en uit het doosje. Misschien daar iets meer aandacht aan besteden. Met samples enzo. En tjsa het zou echt top zijn als je studiotijd en sessiemuziekanten had die de drums bas etc inspeelden konden want IMO kan dat makkelijk. Maar dat er maakt de muziek niet slechter op hoor. Die staat gewoon goed als een huis.

En over dat masteren. Is wel heel makkelijk om te zeggen dat er nog aan geschaafd kan worden maar dan niet te zeggen wat. Zelf denk ik dat die arpjes en leads een tikkie te hard staan en de drums wel iets meer en compressie kunnen gebruiken. De mix zelf zou ik gewoon niet al te veel aan sleutelen omdat het al zo mooi en natuurlijk klinkt. Wat miereneukerige EQ dingetjes, een buizen ding(harde/softe waren) en voor het geluid limiten op 0dB voor de pieken da's genoeg.

[edit]
Kon het toch niet laten en heb even zitten knutselen.
Met als opmerking dat bij 3:02 het net even te hard ging en dat een beetje vervormd, maar dat zit in de mix.

Maar misschien subtiel verschil, maar misschien wel leuk om te vergelijken wat je met zo'n track zou kunnen doen.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Dr_RiPsaw-Force4_mastered_by_fuse.mp3

Voor de geinteresseerden de setup van pluggo's:
TC-DeX (compressie, voor de pieken wat eraf te slopen)
C-Plugs stereo (stereo en sub bas)
Iozotope (EQ,Enhancing (multiband),stereo (multiband))
Waves Multiband compressor
PSP Vintagewarmer (nep-buizen)
Waves L2 Limiter (dé software limiter)
[/edit]
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb je remastered versie even geluisterd, en er zit nu nog iets meer power in. Ik heb alleen nog geen mogelijkheid om hem te luisteren op m'n apparatuur, ben namelijk nu bij m'n pa thuis, ik heb daar geen goeie audioapparatuur. Ik zal vanavond nog eens opnieuw luisteren met m'n eigen stuff.
Ik hoop alleen dat de bass niet te 'wollig' is geworden, klinkt hier in ieder geval wel een beetje zo.

Ik zou het nummer ook idd willen opnemen met echte muzikanten, en dat plan staat ook al een tijd. Ik heb contact met een andere projectband waarvoor ik ben uitgenodigd, en zij zien er wel wat in, en dan gaan we ook de studio in. Helaas kan dat nog wel even gaan duren.
Maar ik heb ook een eigen band met goeie drummer en bassist, maar het ontbreekt op dit moment een beetje aan goeie opname mogelijkheden. Misschien later dit jaar dat er wel iets mogelijk is.

Thnx so far voor alle reacties!

Ik ben trouwens een tijd terug zelf begonnen met het opnieuw masteren, maar ik heb ivm. afstuderen nog geen tijd gehad om het af te maken, bovendien heb ik al een paar weken last van dichtzittende oren door een hardnekkige verkoudheid, dus echt goed beluisteren is er op dit moment niet helemaal bij.
Ik gebruik trouwens ook Izotope, en nog een of andere compressor, ben ff de naam kwijt.
 
Weet je wat trouwens grappig is? Iedereen denkt dat die synth-'arp' een arpeggiator is.... was het maar mogelijk zulke complexe arps te genereren...
Ik heb hem met de hand ingespeeld en gequantized en bewerkt. Maar het klinkt wel als een arp... :)
 
Ik vind de compositie goed! Strings, pianos en effects ook.

Maar de drums zijn inderdaad een beetje zonde. Het nummer is vrij gedetailleerd uitgewerkt, weinig copy/paste enz.. de goedkope drums maken het van een bijzonder mooie sound tot een vervelende keyboard-demo-song, vind ik.

Studiomuzikanten inhuren, dat gaat me wat ver (ja, of je moet connecties hebben..) maar met gesamplede drumloops en compressie kun je volgensmij een hele grote stap voorwaarts maken!

Suc6
 
Studiomuzikanten zijn het probleem niet, ik heb m'n eigen bandleden, maar een plek voor opnames maken, dat wordt lastiger.
 
top werk!... drums zijn inderdaad beetje kleen,
verder isset :W !!
 
mooi man, vooral de pianopartij
ik hou wel van dit soort muziek

ik hoor wel typische rolandgeluidjes :)
+ scherpe lead geluidje iets te hard af en toe

(ik heb laatst zelf ook voor 't eerst iets rustigs geprobeerd ik post 't binnenkort)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top