Een CraZy synth....

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Beter!

Waanzin...

whatthefuck.jpg


Te downloaden via het DSF Dbase.
 
SHiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit wat klonk dat vet !!!!!!!!!!!!!!

Die sid rulessssssssssssss :){
 
Zon SID station klinkt ook helemaal niet zo erg digitaal (in de negatieve manier van digitaal (gameboy etc) als ik gedacht had Sterker nog, ik wist niet dat het een SIDstation was, en mij leek het meer op een a100 met een hoop ringmodulatie.
Maar ik heb op de site nog wat meer geluisterd, en ik snap niet dat die e64 zo knullige sounds eruit haalde.... wat een beest MET karakter!
 
Nog een klein voorbeeldje. Samen met een 909..

http://www.tonyblack.org/mp3/SID.mp3

Ik sta ook versteld van die bak. Hij is meesterlijk en hij is toch vrij eenvoudig te bedienen. Natuurlijk ruist hij wel erg veel. Luister maar eens op het einde. Daar hoor je hem nog na echoen en bliepen.
 
Onderschat die C64 niet

Onderschat die C64 niet

Daar hebben mensen toch echt geweldige sounds uitgehaald.. ik noem een Charles Deenen, Jeroen Tel, Matt Gray, Johannes Bierregard, Jens-Christian Huus, Rob Hubbard.

http://home.freeuk.net/wazzaw/HVSC/index2.html

Ga hier maar eens kijken/luisteren.. plugin voor Winamp erbij.. en gaaaaaan !

Aanraders:

- Jeroen Tel [MoN] - The Way it is
- 20CC - Airwolf theme
- Jeroen Tel [MoN] - Cybernoid II
 
Plus 20cc Spijkerhoek... 8)
 
als je toch op hvsc zit...
de soundtrack van Commando! wat een track!
[en wat een jeugdsentiment! :) ] naar mijn oordeel de beste 64 track ooit...
 
Hij staat al lang op mijn verlanglijstje. Maar eerst wat meer, erm, algemeen bruikbare synths sparen. Zijn die bugs al gefixed in het OS (niet van de SID, maar van de controller CPU)? Hij krijst(e)soms opeens noten uit hoorde ik?

Commando werd ooit eens gedropt door DJ Alien in een set! Wat is dat VET op club volume!
 
Nope. De SIDstation geeft nog steeds tekenen van leven ook al is het niet gewenst. :)
We moeten toch eens ff een gate aanschaffen....
 
Craz heeft absoluut gelijk! wat een goede composities zijn er gemaakt op de good'ol 64... je moet het alleen ff ontdekken!
Rob Hubbard en Ben Daglish waren DE compos van de oude garde. Jeroen Tell is naar mijn mening de absolute meester van het latere werk op de 64 :peukie: Cybernoid is volgens mij de meest complexe en best gearrangeerde song op de commodore sixty four.

ga ff na het beluisteren van de originele sids, voor de ultiemste C64 remakes naar:
http://remix.kwed.org/
een paar van mijn favoriten:
Scroll Machine, Max Headroom en Glider Rider (BITlive mix)
 
Laatst gewijzigd:
Ik geloof dat ik nog ergens een paar boekjes heb, getiteld "Will you still love me
when I'm 64" (1985). Alles over sound-programming op de C64. Filtering, Ring-Modulation,
Envelop-Generation, etc. En veel info over de SID-chip natuurlijk.
Ik weet niet hoeveel ik er nog heb of in welke doos ze zitten, maar diegenen die interesse
hebben, kunnen zich vast melden voor het moment dat ik de juiste doos opentrek.
Oh ja, wie weet heb ik ook nog een paar exemplaren van: "Electronic Music on the C-64 -
Sound, Softwarte & Synthesizers", ook uit '85.
 
Origineel geplaatst door senso
Ik geloof dat ik nog ergens een paar boekjes heb, getiteld "Will you still love me
when I'm 64"


hehe :D het begint meer op een c64 forum te lijken in deze draad...
maar eh, wist iemand dat het nummer van Kernkraft 400 - Zombie Nation rechtstreeks is gejat
van een C64 tune uit '84 van David Whittaker ? het is van een spel genaamd Lazy Jones :eureka:
 
Origineel geplaatst door sh101
hehe ff gezocht en deze link tegen gekomen

http://www.bzpd.freeserve.co.uk/zombie.htm

more evidence baby YEAH!

deze kende ik nog niet trouwens...
mijzelfe kwam er per toeval achter bij het beluisteren van Lazy jones sid in sidplayer (een van de subtunes) :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
haha echt cool dit
ik heb zelf winamp plugins voor NES en SuperNES muziek, maarja dat zal wel weer heel anders werken...
in de SNES zit een chip van Sony ofzo, en daar is echt FANTASTISCHE muziek uit gestampt
xou echt wel 's willen weten hoe ze dat gemaakt hebben, kvind dat gewoon gaaf dat ze met zulke beperkte middelen toch vette muziek maakten (bijv. ook die chiptunes in de oude tracker dagen)
 
Origineel geplaatst door Toon
zou men die soundchips niet in een GSM kunnen krijgen? Zou wel leuk zijn

idd en mischien ook een mogelijkheid tot koffie zetten en ingebouwd scheerapparaat zou ook niet gek zijn :biertje:

of beter nog, elke nieuwe synth uitrusten met gsm! hehe :peukie:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top