Nieuwe Nick Nova!!!

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Jippie, het is weer zover! Het gekke is dat ik er EEN week heb aangezeten (met de vorige was dat meer in maanden rekenen)... Ik moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben. Dat neemt in ELK geval niet weg dat er zoveel mogelijk commentaar op gegeven mag worden... :)
Vooral dus softsynths en ondersteunend de microwave en 808.

Shoot me!
 
je moet (url) ervoor en (/url) erachter zetten

maar dan met i.p.v. haakjes van die [] dingen
 
nee op t einde /url foutje

maar goed over je muziekje....vaag

klinkt n beetje als n achtergrond muziekje voor n rpg spelleke....en dan in n dorpje je weet wel


maar goed...wel leuk, hoewel volgens mij niet altijd alles even strak loopt?
 
inderdaad, een muziekje voor bij marioland! Het nummer kan zo 26 minuten doorgaan.

Dat is niet zo negatief bedoeld als het lijkt hoor~! Het is best een geinig nummertje, maar eerlijk is eerlijk: Er is volgens mij geen platenmaatschappij die hier brood in ziet.

Dat zal waarschijnlijk ook niet je bedoeling zijn.

Wel een originele sound! Met al die sweeps!
 
Ik von m lekker ouderwets klinken"simpel en effectief" heerlijke muziek om een boek bij te lezen.

Tip trap er ff wat zwevende strings in. En een beetje reverb zal ook niet misstaan. "hij was wel heel erg clean vond ik"

Aparte muziek goede opbouw. Een 7
 
Het gebruik van effecten is het volgende stapje.

Wat die strings betreft: die haal ik met de beste wil van de wereld niet uit softsynths (vandaar de hardware-softwaresynth omerking, zie andere draad). Daarom volgende aankoop: korg z1, wavestation A/D of emu morpheus.... Ik begin wat uitgekeken te geraken of software 8> .

Ja, hij klinkt wel wat melig, met dat cheesy leadje. ik heb er al eens aan gedacht om dat te vervangen door iets, maar wat dan he?

Overigens volgende upload zal het eerste nummer zijn in samenwerking met een maat. Klinkt trouwens veel professioneler dankzij alleen maar hardwaregebruik (en mijn maats ervaring).

Bovenstaande volledig terzijde: spui je kritiek!
 
OMD of zoiets

OMD of zoiets

Tijdens het luisteren dacht ik aan een nummer van OMD (Talking Loud and Clear maar dan wat rustiger), niet dat het erop lijkt maar het geeft me hetzelfde gevoel... en dat is goed :)

Je gaf het zelf al aan, een vleugje strings zou zeker niet slecht zijn.

En ja, een Z1 is daar heeeeel goed in ;) . Ik begin al schrik te krijgen als ik volgende week bij jou langs ga komen, misschien geraak ik niet meer buiten ;)

Kortom, nog wat strings dus, ben zelf namelijk heftig verslaafd aan strings (niet die die je kan dragen 8o) )
 
Okee, ik ben in een kritische bui vandaag..

Ik vind het nummer een beetje heel erg lijken op "Tension" van de CD "Altogether" van Orbital, maar dat is mijn mening.. Alleen waar het bij Orbital interessant wordt, daar houdt het bij jou nummer op..;)

Ik denk dat de variatie nog een beetje ontbreekt. Vergeet niet dat veel mensen een nummer wat bijvoorbeeld 20 seconden hetzelfde doet,"saai" vinden. Dus het is belangrijk dingen af te wisselen of te veranderen gaande het nummer.
Ik weet het, het is niet gemakkelijk!


Arv
 
Sorry! Ik bedoel het nummer "way out" op de cd Middle of Nowhere.. Nummer 1 geloof ik.



Arv
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Arveyman
Sorry! Ik bedoel het nummer "way out" op de cd Middle of Nowhere.. Nummer 1 geloof ik.

Arv
Klopt, nummer 1, daar lijkt ie heel erg veel op.
Zowel qua accoorden als qua opbouw.
Alleen is dat Orbital nummer wat heftiger.
 
HUh?

Ik hou echt heel veel van Orbital en heb alle cds en ken ze echt van buiten, maar dit schijfje is totaal niet met dat nummer in mijn hoofd gemaakt?

Vorige schijfje kreeg ook al Orbitalkritieken. Hmmm, misschien omdat het mijn grootste invloed is...
 
Back
Top