Nieuwe track van SputnikK

Lid sinds
11 april 2002
Berichten
1.831
Locatie
Utrecht
Voor het eerst dat ik hier een track post dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Trance, of toch techno? Ik weet het zelf ook niet precies, maar het heeft melodie, en ook 'n hoop ritme! :)
Voor de file en uitgebreide info over wat welk geluidje maakte en waarom, ga naar:

www.planetz.com/forums/viewtopic.php?topic=5305&forum=17&0

Alvast bedankt voor het luisteren en laat me weten wat je ervan vindt!
 
Dit soort tracks vind ik dus echt wel heel goed... de sfeer die je hebt gecreëerd is echt subliem. Mooie beats in het begin maar dan opeens ga je over op 4 on the floor... ik vind persoonlijk dat je die BB had behouden en gewoon wat verschillen in die beat...

persoonlijk vind ik dit dus ook helemaal geen techno... maar trance all the way... al die SFX en trancy sounds op de achtergrond... mmmm

Op de mastering valt bijna niets op te merken, die zit snor.

Vanaf 5:20 wordt het echt goed. Mooie keuze van sounds & FX.

Moest ik hier op raten, kreeg je van mij een 8/10 wat echt goed is...

Wil nog wel wat van je horen...


Greetz...
 
is zeker niet onaardig! je hebt wel behoorlijk goed door hoe het moet! maar idd hou het gewoon bij de breakbeat dan is het ook wat exclusiever allemaal. want de break zit lekker in elkaar

ga zo door!!
 
Dit is qua arrangement echt een goed nummer hoor. Ik vind het tenminste erg lekker en goed in elkaar zitten. Doet me denken aan Underworld.
Als ik zo vrij mag zijn om opmerkingen te maken hierover denk ik dat van die kleine details enzo (ja, nog meer) hem nog kunnen laten leven.
Bijv die break op 5:50 een choir/string achtig geluid laten inkomen of zo, zodat je een soort climax krijg is misschien wel vet.

Probeer dit eens (voor zover mogelijk), neem de drums apart op en laat daar je mastering software op los. (liefst zoveel mogelijk apart compressen/expanden/EQ'en per geluid (zeker de kick die denk ik nu net iets te hard staat))
Dan kun je ook mooi al die losse geluiden gaan pannen zodat je een beetje het id krijg alsof je een drumstel aan't opnemen bent. En dan ook even letten op reverb op de diverse geluiden want dat past niet altijd bij drums/percussie. (denk dat het een tikkie teveel reverb heeft nl.)
En de compressie van sommige snares steek behoorlijk af bij de rest. Gelukkig heeft battery meerdere outputs en kun je die ook los behandelen met compressie/EQ (zover je dat al niet deed)

Doe hetzelfde met de bas en gooi d'r als het moet nog een subharmonic processor bij. (bijv subbas van VST effect of waves maxxbass) IMHO is de bas een beetje kil en wat 'warmte' erbij te mixen zou dat mooier in de mix gaan denk ik.

Die andere geluiden zijn erg mooi en passen goed bij elkaar in de mix. En als je die drums eruit haalt zul je vast wel merken dat ze meer 'ruimte' krijgen. (zeker als je goed monitor speakers hebt zul je het verschil vast wel horen, nu word het hoog gesmoord door de drums)

En dan die sporen een beetje met beleid mixen en als het moet nog (met beleid) masteren.

OK, misschien een boel gezeik. Maar wie weet hebbie d'r nog wat an. Laten we maar zeggen, hoe beter de track, hoe kritischer. ;)

(excuus voor door elkaar halen met een andere song)
 
Ik ben absoluut niet thuis in dance/trance etc. Maar deze track heeft me toch wel kunnen boeien regelmatig afwisseling. En erg mooi afgemixed.

Groetjes Synthfreak
 
Heel erg vette track! Alleen jammer van die 'bass' sample, die mag er van mij uit ;) De geluiden en diversiteit zijn verder dik in orde, het klinkt lekker gelikt en ontzettend afwisselend, dus boeiend
icon14.gif


Heb je wel is iets gereleased eigenlijk?

Ik moet eerlijk zeggen dat dit perfect bij mijn draaistijl past. Zou dit op vinyl beschikbaar zijn, dan had ik de plaat ZEKER gekocht.
 
Bedankt voor de lovende reacties :)

Er kan inderdaad hier en daar nog wat bijgeschaaft worden aan de mix omdat de master nogal snel in elkaar heb gezet. (was nu al zo lang bezig met deze track dat je er op een gegeven moment ook eens een eind moet breien :))

Ik heb inderdaad zitten denken of ik die "bass" sample erin zou laten, maar ik vond hem toch wel leuk, op een "cheesy" manier.

Ik ben helaas gebonden aan mixen op hifi speaker for the time being, dus misschien dat het met monitors nog net iets netter wordt. De basdrum is inderdaad iets te hard, dat ga ik in elk geval nog even rechtzetten, een beetje minder reverb op sommige plekken ben ik het ook mee eens.

Ik vond de rest van de drums op zich wel ok klinken zo, ik had niet zo'n zin om elk geluidje apart te gaan zitten eq-en en compressen dus ik heb de hele drumtrack (behalve de bassdrums) door één compressor en eq gestuurd.

Ik heb nog wel wat mooie koor-sampletje om evt. in die break te gebruiken, maar ik wilde het ook weer niet té trancy/zweverig maken...

Over die breakbeat, ik vond het juist zo mooi samen gaan met die 4/4 dus die hou ik er lekker in :)

En dan als laatste: Ik heb nog niks gereleased, maar ik ben met m'n laatste twee nummers best tevreden dus als iemand (six4eight?) labels weet die geinteresseerd zouden zijn in dit soort tracks, laat het me even weten dan stuur ik een demotje :)

nogmaals bedankt voor het luisteren!
 
Back
Top