Nieuwe track, Enchanted

Six4Eight

Nieuwkomer
Lid sinds
2 mei 2002
Berichten
18
Locatie
Rotterdam
Ik heb een week geleden ongeveer een track gefinished, heb hem als demo-tje rond gestuurd en ben nu toch ook wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik hou me voornamelijk bezig met UK Progressive, alhoewel dit nummer erg naar Progressive Trance neigt. Ik heb het nummer gemaakt met een XP 30, een aantal sample CD's, en Cubase VST.

Ik ben benieuwd naar advies mbt afmixen, volume verhoudingen (die voor mijn gevoel goed zijn, hooguit kan de basdrum nét een tikkeltje zachter), en algemene opbouw / afbouw / originaliteit.

Alvast bedankt ;)

http://648studios.com/music/Enchanted.mp3
PS: MP3 kwaliteit is niet optimaal, zelfs voor 192Kbit.
 
Vindt de drums mooi gesequenced en erg natuurlijk klinken.
Ben niet bekend met dit genre en kan dus over de compostie weining uitspraak doen. Van een slechte geluidskwaliteit heb ik niets gemerkt, ik luister via pc spealers uit 1990, dus die filteren alles :)

Publiceer je ook?

Greetz,

Yawgmoth
 
Een lekker nummer. Superrelaxed en mooie geluiden zowieso.

De hele track klinkt zowieso supergelikt. Lekker breed en warm. (soms net ff iets te breed IMHO) Lijkt wel of je een buizencompressor of zo hebt gebruikt.
En de balans is volgens mij best wel moeilijk. Maar heb voor mezelf een beetje het id dat het mid-hoog iets verwaarloosd is.
En die kick is wel redelijk hard, misschien dat 1,5dB minder als beter klinkt, maar een lekkere kick is altijd wel gaaf hoor. :)

Petje af!
 
Hier is niks mis mee, hoor! Je hebt in de track hele mooie geluiden gebruikt van diverse aard. Het klinkt allemaal lekker helder en spacy. Ik vind dat je erg goed gebruik hebt gemaakt van de panning. Een lekkere, relaxte track. Heel goed gedaan!
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
En de balans is volgens mij best wel moeilijk. Maar heb voor mezelf een beetje het id dat het mid-hoog iets verwaarloosd is.
En die kick is wel redelijk hard, misschien dat 1,5dB minder als beter klinkt, maar een lekkere kick is altijd wel gaaf hoor. :)

Ik merk nu idd ook dat ik in dat mid-hoog een steekje heb laten vallen. Ik draaide gister op mijn mengpaneel de eq een klein stukje open, toen leek de track opeens nét dat kleine stukje voller te zijn wat ik eigenlijk miste. Misschien dat ik inderdaad de strings wat extra op het hoog kan eq-en, denk dat dat het wat oplost.

Verder heb ik idd de hele track door de compressor gegooid, dat heb ik met software gedaan. Ik wil op korte termijn een hardware compressor gaan aanschaffen (denk aan de Triple C van TC Electonics) en dan kan ik wat meer gaan experimenteren met goed compressen ipv lukraak eroverheen knallen ;)

Maar iig bedankt voor het commentaar tot nu toe!
 
Ik heb niet al de post gelezen maar goed.

Lekker nummer hoor.
Inderdaad zoals je zelf al zegt
is de bassdrum aan de harde kant, maar voor de rest, prima!
Goede klankkeuze en mooie stereo panning.
misschien hier en daar een stringetje
of 'n tweede (drum?) loop.

Wel klipt het hele nummer maar dat zal wel
aan mijn geweldige geluidskaart liggen.
En nee, ik heb nog geen nieuwe...zeer binnenkort wel.

Goed zo!
 
Heel lekker nummertje! :)
Heel nette productie, dat even voorop, wat gebruikt je voor mastering om het zo mooi te laten klinken?
Ik vond vooral het gebruik van ruimte erg mooi (panning, reverb). Het lijkt wel of elk geluid een vette reverb heeft maar toch wordt het geen rotzooi? Wat voor reberb heb je hiervoor gebruikt?
Of ligt het toch gewoon aan ervaring? ;)
 
Ik heb heel licht reverb toegevoegd in Cubase over de percussie, de strings e.d. kwamen uit mijn synthesizer en daar heb ik al een beetje met de effeten gespeeld. Ik heb hem uiteindelijk wel in zijn geheel door T-Racks gehaald om alles een beetje op te trekken.
 
Back
Top