Si Tribute, Arv's new electro track

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Hee guys, ik heb een nieuwe electro track klaar en ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Gemaakt met alleen een RS7000 en een Korg ES-1 + masteringsoftware.


Arv
 
Dit is beter

Dit is beter

Owkee, nu staat de track wel goed! Gewoon bij songs..

Si dus.

Arv
 
kvinnum lekker! wat opmerkingen:

die breakbeat loop in het midden trekt nogal...tenzij je dat met opzet hebt gedaan, maar die kan een stuk strakker.....

het begin begint nogal abrupt...missschien dat je daar nog ff een halve of een hele minuut kan opbouwen met de beat ofzo totdat dat orgelriffje erin komt..

de mix is niet echt optimaal...ik luister hier op brakke PC boksjes maar als ik het zo hoor klinken de geluidjes allemaal een beetje "smal" ...vooral die electro beat mag wat mij betreft een stuk zwaarder, meer booming 808......en die breakbeat komt er ook harder en met meer midden door waardoor het contrast extra groot wordt....

de melodietjes enzo vinnik erg leuk......

Olaf
 
Thanx! Ik denk ook dat ik nog een paar 'takes' ga doen. Ik heb deze 'live' opgenomen.. dat wil zeggen, de song is opgebouwd door het muten en unmuten van trax en knoppen enzo.
Het 'vet' maken van een beat vind ik wel moeilijk! Heb je nog meer tips? :)


Arv
 
misschien wat subtiele distortion/overdrive op bepaalde geluiden? chorus? delays? en je hebt een EQ per track tot je beschikking..die moet je ook maar eens misbruiken ;)

Olaf
 
Die trucjes gebruik ik ook.. Maar niet genoeg dus. Ik heb geprobeerd de bas dikker te maken door een vette flange erop te gooien.. Maar dan is het moeilijker om hem 'in de hand' te houden!

Ik hoor soms trax waar de bas echt door merg en been gaat, hoe doen ze dat toch?

Oefenen oefenen oefenen? Of ligt het toch vaak aan de randapparatuur?

Arv
 
probeer de kickdrum eens te layeren..die yamaha bakken hebben genoeg goede drumsounds..

Olaf
 
Klinkt zeker lekker! 'k houdt wel van die electro breaks. Alleen vindt ik die synth pingelltjes wat aan de saaie kant, misschien wel 'smal' zoals olaf het beschrijfd.... lekker hoe ie na 2:15 wat meer opent kwa drums...
Mooie basses d'ronder. (Zit nu overigens ook op PC speakertjes)

Maarten
 
Ben het eens met mijn voorgangers. Het klinkt niet slecht creatief gezien maar geluid is inderdaad wel wat smal. Die break met de ´natural´ drums was echter een hele gave touch. Super. Ook het effect erop was kicken. Alleen bewoog hij een tikkie teveel naar achteren toe. Beetje meer naar de voorgrond brengen was nog beter geweest. De extra percussie bij 3:40 vond ik niet zo geslaagd. Maar goed dit alles is dus vanuit mijn smaak gezien!

Eric
 
Ik ben het helemaal met jullie eens! Ik ga binnenkort eens een nieuwe versie opnemen met 'improved' sounds. Kijiken of dat beter uitpakt.

Arv
 
Qua drums en Yamaha is het af en toe gewoon even behelpen wat dat betreft. (de drum geluiden van m'n EX5 zijn voor excessive processing gewoon beneden maat)

Maar voor een RS7000/ES-1 productie zou ik zeggen.
Isseretegoed!
(denk dat ik zelf met die apparaatjes niet zoiets zou kunnen bakken, verrassend wat je ermee kunt doen (daar gaat mijn vooroordeel))

(excuus voor door elkaar halen met een andere song)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
Maar voor een RS7000/ES-1 productie zou ik zeggen.
Isseretegoed!

wat een BS! ;)

reken maar dat je nog iets veel beters uit zo'n combo kan halen.....fuck dat geneuzel over "het klinkt echt heel goed voor een (productX) productie" de tools zijn maar tools.....

dat nummer kan nog veel strakker klinken..ook zonder extra apparaten....doe je ding Arv! ;)

Olaf
 
Back
Top