Eric T. - Got Shifted

Auxillary

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
608
In mijn pogingen en acties om te leren omgaan met mijn hardware, heb ik ter oefening een nieuw ´electronic´ nummer gemaakt. Sterke invloeden uit DnB vind ik zelf.

Drums en percussie: Reason
Rest: Triton LE

Vooralsnog produktie via Acid 3.0, dus alles nog via audio. Ik hoop binnenkort allemaal via Cubase te gaan werken.

Het begin (de diepe bas) ruist nogal, beetje tikken zelfs, maar ik heb het er niet uit kunnen krijgen, dus sorry! Verder ben ik redelijk tevreden

Eric T. - Got Shifted

Nou laat maar komen! Wat vinden jullie?

Eric

p.s. Wie weet waar die titel op slaat?
 
he he, eindelijk wat anders.
Veel LFO pads dat vind ik zowiezo mooi.
Piano had iets meer variatie in gemogen.
Het is wel veel copy wat ik hoor.
Opbouw gaat goed en dan blijft het op een of andere
manier hangen. er gebeurd verder weinig.
Dus varieren! de opnamen is zeer goed!
 
lekker begin eric, komt er strakjes in allemaal.. alleen net wat googol zegt.. het komt verder niet helemaal lekker los.. je blijft hangen, allemaal een beetje van hetzelfde zeg maar, maar het begin vind ik wijs... :W
 
Ja en nee! Hehehehe. Het klopt inderdaad wel dat er bijvoorbeeld meer variatie in die piano mag maar als je weet dat ik sinds vorige week nog nooit toetsen onder mijn vingers heb gehad, is dit wat je hoort al lastig, hahahahaha!

Structuur! Uhm ja. Kan ik natuurlijk ook niet helemaal ontkennen. Toch probeer ik echt om het (te) makkelijke copy and paste werk te vermijden. Maar om de structuur toch spannender te maken moet ik er inderdaad meer aan werken. Klopt ook als een bus. Maar ik maak deze dingetjes vooralsnog om te oefenen in het spelen en het vertalen van ideeën in mijn hoofd naar daadwerkelijke geluiden uit de synth!

Toch erg bedankt voor de opmerkingen. Hier leer ik dus van!

Eric
 
Best een lekker trackie !

De hobbelende bass aan het begin klinkt lekker, alleen zou ik iets minder reverb op de snare doen. Het kan aan mijn oren en aan het vroege tijdstip liggen maar als de piano invalt lijkt het wel of die een beetje vals klinkt......... of is dit bewust gedaan ?

Al met al een lekkere track, qua opbouw ook wel ok vond ik.

groeten

basicsys
 
Tis een stijl die ik niet helemaal kan plaatsen.

Maar klinkt lekker. De geluiden zijn goed gekozen, maar het is allemaal wel wat eentonig.

Verder vind ik de drums wat te hard, en de piano te zacht. ( en inderdaad hier en daar een vals nootje)

Ik mis een thema.

De geluiden zjin goed gekozen.

maar het is geen swingende track, maar eentje om van te genieten....
 
Te gek!!! Jij hebt gewoon lekker je eigen stijl.. Beetje drum&bass en een tikje toegankelijker! Gewoon heel aangenaam om naar te luisteren. Ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd als je ook iets van de percussie uit de triton le gaat halen. Daar zitten namelijk wat drums in die lichtelijk varieren naarmate je de toetsen wat harder of zachter aanslaat. Geeft wel een natuurlijk gevoel (niet dat ik dat nu mis ofzo hoor)

Voor 1 van je eerste encounters met toetsen ist helemaal geweldig (doen weinig je na hoor denk ik).

Enige puntje van kritiek is wat mij betreft dat simpele piano riedeltje die repeteerd. Wordt een beetje saai misschien.. dus misschien wat verder achteruit in de mix zodat ie als 'opvul' element wordt gebruikt...of er iets meer mee gaan spelen?

(ik heb trouwens laatst op het knopje 'bestel' van een Korg Karma mogen drukken. Heb hem alst goed is ongeveer over een week in mijn kamertje staan! Kannie wachtuhh:{ :{ )
 
Hèhè...thanx. Sja hij is niet van mij omdat ik er niet aan mee heb betaald, maar ik mag er wel oneindig mee werken! Goed hè?!

Hij staat maar een aantal maanden in m'n kamer totdat we een geschikte studioruimte hebben gevonden. Denk dat ik even een soort dagboekje ga bijhouden met daarin mijn bevindingen vanaf het moment dat we hem uitpakken *D Die zal ik hier natuurlijk posten tzt!!
 
Back
Top