[TonyBlack] ROTER!

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
TonyBlack heeft een demo-CDtje (Definition of Acid) af met drie nummers.

Een hiervan is vers van de pers en heet <font size="4">ROTER!</font>

Gebruikt zijn: Mackie 1604, Studio Electronics ATC-1, Clavia Micro Modular, Akai MPC2000xl, Akai S3000xl, Novation Drumstation, 2x TB-303, TR-707, TR-909

http://www.tonyblack.org/mp3/TonyBlack - ROTER!.mp3

Of vanaf onze site: http://www.tonyblack.org
 
Laatst gewijzigd:
fijn hoor

van je techno

lekker 2 303's laten phasen..

en dan die flam op de hihat

fijn trackje
 
Hij is inderdaad fijn.
de "Acid"sample door de Nord modulair gehaald?
Ik zou dit live goed kunnen horen!
Lekker stevig!
 
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik een beetje gek word van die typische 303 geluiden. Mensen roepen van trance leads wel dat het cliché geluiden zijn, maar die 303 basslines kunnen er ook wat van.
Oké, dat is persoonlijk natuurlijk... Op naar de track! Het is een lekker stevige acid track die veel energie opwekt bij de luisteraar. Buiten dat ik niet zo'n fan ben van die eeuwige 303, zitten de basslines wel lekker in elkaar. Ook is het een lekker lopende track die acid fans niet snel zal vervelen. "ROTER" is zeker veel beter gearrangeerd dan het eerdere werk dat ik van Tony Black gehoord heb. In plussen en minnen:

+ stevige beats
+ lekkere 'flow'
+ Goed arrangement

- dat cliché 303 geluid :)

Cijfer: 7,5/10
 
Origineel geplaatst door Ralf T
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik een beetje gek word van die typische 303 geluiden. Mensen roepen van trance leads wel dat het cliché geluiden zijn, maar die 303 basslines kunnen er ook wat van.
Op zich heb je hier inderdaad gelijk in. Ik zal ook niet ontkennen dat ik dat erg vind om dat geluid te hebben. Ik hou wel van een 'standaard' 303 geluid in combinatie met een 'standaard' 909 en een 'standaard' simmons geluid. In plaats van het woordje 'standaard' zou je ook het woordje 'herkenbare' of zo kunnen plaatsen. Wij willen die oude sound hebben en niet iets vernieuwends of een mengelmoes. Misschien is dat laf en makkelijk, maar wij gaan flippen gewoon op dat geluid. Misschien dat we nog een keertje verstand krijgen.

Verder bedankt voor de positieve reacties.

p.s. Dat Acid sampletje komt van een kleine programmatje: Talkany. Op ons werk liggen we vaak helemaal dubbel door dat programma!
 
Smoelt goed deze productie. En ik ben niet een echte techno fan.

Ben het wel mer Ralf eens, maar de 303 hoort nu eenmaal bij techno.

Verder een opmerking en die is dat in de climax de kick een meetje wagvalt in het geweld. Hij veliest zijn kracht, en dat is jammer.
 
Alle 13 goed!

Alle 13 goed!

Ik ben het helemaal met Ralf een dat dit één van jullie beste tracks is!

Lekker energiek, viel boem boem ;), und herliche drei-und-drei's...

Dat Talkany is trouwens ook perfect!
 
Blijft lekker doorstampen, gaat niet vervelen. Klinkt ook erg goed. Geen opbouwende kritiek vandaag, sorry :)

Ik ga meteen ff met dat programmaatje aan de slag!

-----------

Hmmm export naar .wav zit er niet in. Hoe neem je dat op?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top