Shutdown (Crossing Dreams remix)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Auxillary

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
608
Zoals jullie wel gemerkt hebben wellicht, maak ik wel eens melding van de remix contests van Acidplanet.com. Ik zelf doe hier graag aan mee (ook al zijn de meeste alleen voor US residents)! Ik vind het lekker om met redelijk profi-hulpmiddelen zoals vocal loops iets persoonlijks te creeëren.

Eén van de laatste contests is Pitchshifter met Shutdown. Dit origineel is Indutrial Rock. In hun beschrijving keken ze uit naar een crossover tussen gitaar en dance. Ik heb dat ter harte genomen en heb een techno trance remix gemaakt.

Alle sounds zijn van mezelf. Het enige originele van de contest is één vocalsample die ik gebruikt heb. Dat is dan ook het enige waar ikzelf niet helemaal tevreden over ben omdat het origineel 88 bpm is en mijn mix 124 bpm. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om ze toch 100% synchroon te krijgen echter ik blijf enkele milliseconden hier en daar off te blijven.

crossing dreams remix

(Het uiteindelijke resultaat is een track geworden van iemand die nog maar net een week met een Triton werkt!)

Eric
 
DAt was een creatieve week! (Ik ken het origineel niet; als je het origineel wilde luisteren moest je je eerst aanmelden bij acidplanet ofzo, had ik geen tijd voor...)
Maar het is een professionele track!! en dat komt volgens mij vooral door het gebruik van de vocals.
Ik zou alleen de opbouw anders doen; Eerst de acoorden en de basslline samen , daarna pas de bassline solo. Dan "snap" je het nummer meer, vindik.
Voor mijn gevoel deed die bassline in het begin maar wat, telkens op een andere toonhoogte....Nadat die accoorden erbij waren geweest, leefde het nummer meer.

Ruim 5 minuten....wel lang hoor!!; Na 3 a 4 minuten was ik het zinnetje "cut us down, shut us down(?)" wel een beetje zat.

Maar over het algemeen, een goede track.
 
inderdaad een crea weekje! 3 tracks......

goed na het downloaden van de track (chello deed er een beetje lang over), hier mijn ongezoute mening:

We beginnen met de beat: maak de Open Hihat korter. Vind heb te lang voor de wat trage beat.

Verder mag de bassline wel een beetje zachter.

Zodra de lead erinkomt hoor ik toch een vals nootje.....

En inderdaad wordt het vocal sampletje een beetje te veel.

Je kunt dit misschien oplossen door wat te spelen met de vocals, pitchen, wat effecten, ff door een filter halen.

De track duurt veel te lang voor de eentoonige vocalsample.

Verder is het arrangement okee.

Ik had wel wat eerder strings verwacht om de track een beetje bij elkaar te houden.

en de triton rulez......vind je niet ;)
 
Zeker tracks lopen sparen of zo. :)

Maar deze is lekker hoor. Volgens mij wel OK voor op de dansvloer als iets rustigere plaat voor tussendoor om even af te koelen.

Vraag me af of je dit ook in Acid gemaakt heb. Want ik heb een beetje zo'n ID met Acid dat je al snel in de copy/paste manier blijft werken dat er weinig variatie in de track komt en je extra je best moet doen om die loops wat af te laten wisselen. Dus veel effecten gebruiken en spelen op een manier zoals Acid niet bedoeld is.
En dan voor de vorm je synth samplen en d'r diverse loops van maken zodat het allemaal wat strakker blijft (tenzij je dat niet wilt)

He eh, maar die mix is wel OK. Want zover ik kan horen is die best wel ingewikkeld en misschien wel te ingewikkeld. :)

Toppie!
 
Ik werk momenteel nogal veel met Acid. Ik heb dus pas net mijn Triton en moet nog effe Cubase fatsoenlijk configureren. Ik wil uiteindelijk wel hiermee verder werken in de toekomst. Gelukkig komt ´Bamse´ a.s. woensdag effe helpen.

Wat de variatie betreft in mijn nummers, die zijn wel precies zoals ik het wil. Het gemak van Acid is wellicht ook tegelijkertijd het gevaar van inderdaad te makkelijk copy/paste werken. Maar daar let ik dus wel op. Ik ben bewust met structuren bezig. En vaak doe ik bewust geen standaard opbouw (intro couplet refrein couplet refrein couplet outro - of zoiets-).

Juist van de mix was ik eigenlijk niet zo tevreden (naderhand). Toen ik hem had gemaakt klonk het wel ok. Maar gisteren luisterde ik toch weer eens opnieuw en vond de mp3 toch niet zo goed klinken dan ik eerst dacht. Een voorbeeld de vocal sample klinkt nu ietsje te hard vind ik!

Het klopt toch dat je als je veel naar een nummer luistert (tijdens het produceren) dat je niet meer goed hoort wat er echt te horen is. Met andere woorden het was wellicht beter geweest om het allemaal effe links te laten liggen en na een rustperiode weer opnieuw te luisteren.

Gegroet,

Eric
 
De stereo pad in het begin is erg mooi.
Cut 't down sampel had niet gehoeven.
Als je dit soort sampels gaat gebruiken moet je dat nooit
te veel doen. het gaat ontzettend snel vervelen.
 
Nou! Als ik er zelf later weer eens naar luister kan er inderdaad wel wat minder mee gedaan worden (de vocal sample). Maar als je teveel met zo´n mix bezig bent, hoor je het opeens niet meer. Het beste zou zijn om een nummer/remix gewoon even naast je neer te leggen en met andere dingen bezig te zijn.

Eric
 
Dat klopt! als je 300 keer het zelfde nummer hebt gehoord
moet je even tv kijken. na 'n anderhalf uur weer luisteren
en dan kom je op nieuwe ideeen,
of je vind er geen zak meer aan,(dat gebeurd bij mij wel eens)
dat kan ook natuurlijk.
Jamaar alstie die sample eruit schopt is 't geen remix meer

Op de sampel is niets mis mee. maar niet zo vaaaaaak;)
 
MP3 is inmiddels weg!

MP3 is inmiddels weg!

Beste mensen,

De mp3 met de remix is inmiddels van mijn chello page af vanwege een nieuw nummer. Kijk in de sectie Tracks voor een nieuwe thread met dat nummer!

Eric
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top