edp heeft weer een nieuw trackie

EDP

elke dag pannekoeken
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
4.474
Locatie
Roffa
yep ben weer effe bezig geweest, ik was altijd al een groot fan van film muziek, en dingen die daar op lijken, ben dus zelf aan de slag gegaan, maar moet eerlijk bekennen dat dit meer naar klassiek neigt dan naar film, maar dat mag de pret niet drukken.;)

gebruikt:
yep logic weer met de exs 24 sampler waarin de violen en de cello geladen waren, de galm komt van de waves realverb verder is hij nog een klein beetje door de eq gehaald en uiteraard nog een scheutje compressie er over

waar kan je hem vinden:
aan gezien ik niet op de dbase kon komen(ligt overigens aan mijn computer)heb ik een eigen stukje op het wereld wijde web geopend (50mb) waar ik mijn nummers kan dumpen

http://members.lycos.nl/edp/EDP_speelt_viool1.mp3

na laat ff weten wat jullie er van vinden,
moet ik met dit soort dingen doorgaan of kan ik beter jurassic park plak plaatjes gaan sparen;)
 
Goed hoor, lekker relaxed.
Past prima bij een film. (denk ik)

Of het allemaal klassiek verantwoord is weet ik niet maar ik vind het mooi om naar te luisteren. ;)
 
...en het hondje stierf voor de ogen van het kleine meisje..snif...en....en...snif...Prorrffffffffft....;)

Heel mooi gedaan hoor.
ik mis alleen wat stereo
wisselingen tussen de violen.
het blijft nu wat opervlakkig(qua stereobeeld dan).
 
Klinkt lekker hoor, houdt wel van film muziek. Ik zie iets van
'the godfather' voor me.

Kortom goed gedaan jochie ;)

gr. Mario
 
Fantastisch.....

Fantastisch.....

Naast het technische aspect, geluidstechnisch dus, vond ik ook de muziek: melodie, etc. zeer mooi gedaan. Dit is dubbel zwaar ok!

Eric

p.s. Aan het eind kreeg ik overigens nog eens echte ´chills´ omdat het leek op muziek uit Platoon (de scene waaronder de muziek stond van dinges - ´adagio for strings´).
 
Laatst gewijzigd:
Die lage strings hebben lekker veel laag zonder dat het overdreven is.

Het blijft wel de hele tijd strings, misschien dat je er een soort van flute bij kunt doen op de helft? Ook altijd lekker dramatisch.

Ideale muziek voor het begin van zo'n 19e eeuwse dramafilm met mooie kostuums.
 
idd mooi gedaan!

ik hoor al die film voorstukjes stem:

"They were meant to be together....in a world of peace.....but there was one man that picked up his responsiblity and was prepared to give his life for the honor of his people...." en dan film stukjes dialoog "NOOO don't go" -"I'm sorry....this is something i have to do. A man should face his destiny" en dan zie je hem weglopen aan zo'n ondergaande zon horizon. Fade out van het scherm en dan zie je zo'n flitsen van die kerel op het slagveld (met slagveld sounds erbij) en dan allemaal door deze muziek heen!


maar ff serieus, echt heel mooi, krijg for real natte oogjes (ok lig nog net niet te jenken)
 
[ruud de wild mode]

Doe es normaal mafkees!

[/ruud de wild mode]

;)
 
hee bedankt voor de reacties!

ik had er in eeste instantie war horns bij geplaatst maar bij nader inzien vond ik dat toch niet echt mooi
 
Nou, dit is gewoon fantastisch voor m'n zondagmorgen in de eucharistie. 8)

Nee, muzikaal talent (het echt spelen dan) apprecieer ik enorm. Goed zo!
Het klinkt aangenaam, maar wel wat eenvoudig. Valt dit niet uit te werken tot iets met heel veel klassieke instrumenten? Zoiets in de stijl van Beethoven, .... maar dan beter?

;)

PS: Beethoven is onklopbaar...
 
Origineel geplaatst door nick nova
Valt dit niet uit te werken tot iets met heel veel klassieke instrumenten? Zoiets in de stijl van Beethoven, .... maar dan beter?

De kracht zit hem gedeeltelijk in zijn "eenvoud" (met eenvoud bedoel ik dat er niet teveel instrumenten/kanalen gebruikt worden). Door het op te blazen en over te produceren laat je denk ik veel van de "emotie" los die in de track zit.

Ook hier: meer is niet beter
 
Je hebt wel gelijk daarin...

Maar toch lijkt het of er nog een instrument bijhoort die het geheel wat voller kan maken en de instrumenten in elkaar doen smelten.
 
Re: Fantastisch.....

Re: Fantastisch.....

Origineel geplaatst door Auxillary
Naast het technische aspect, geluidstechnisch dus, vond ik ook de muziek: melodie, etc. zeer mooi gedaan. Dit is dubbel zwaar ok!

Eric

p.s. Aan het eind kreeg ik overigens nog eens echte ´chills´ omdat het leek op muziek uit Platoon (de scene waaronder de muziek stond van dinges - ´adagio for strings´).

He ik denk dat je samuel barber bedoeld
 
In een woord: briljant! Dit is echt een heerlijke filmscore. Een mooi arrangement gevuld met emotie. Klasse, EDP!
 
Back
Top