Mijn beste track tot nu toe...

Ralf T

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
433
Ik denk dat dit de beste track is die ik tot nu toe geproduceerd heb. "World Of Strings" is een progressive trance track geinspireerd door het werk van Rank 1. Alle strings komen uit de FM7. De rhythm loops en fill uit ReBirth. Alles is gesequenced in Cubase VST32 5.0 en voorzien van de nodige effecten. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Je kan de track vinden in de DSF Sample/Song DB...
 
Ik typ terwijl ik luister...

Lekkere beat, swingend, ah daar komen de strings, klinken mooi, maar spelen een beetje vreemde melodie. Oh nee dit geluidje (02.22) is echt té cliché trance voor mij. De overgang vanaf de break op 3.10 klinkt een beetje te eenvoudig, als je echt voor het "handjes in de lucht" gevoel wilt gaan moet je daar toch echt een beetje meer climax in brengen, extra geluidje, een beetje filtering en dan een vette drumroll.
Nu blijft het allemaal een beetje te veel hangen op hetzelfde pad melodietje. Probeer halverwege de track de pads eens weg te halen en wat andere geluiden te gebruiken, om dan daarna in de break ofzo de pads weer terug te laten komen. Een beetje extra drumgeluidjes verder in de track kunnen het ritme nog wat versterken, nu overheerst dat ene hihatje een beetje.
Ook zit er volgens mij helemaal geen bas in deze track? Dat lijkt me toch wel handig om het een beetje vetter te maken.
Sorry als dit heel negatief klonk, want het klonk best netjes allemaal (al is het niet mijn stijl) en ik vond die beat in het begin wel fijn, als je daar nou eens een leuke bassline bij verzint wordt de track volgens mij een stuk interessanter.
 
Ten eerste bedankt voor je reactie op mijn track, met jullie opmerkingen kan en zal ik het beter maken...

Ok, jouw track nu... die beat & rythm in het begin is idd lekker... lekker minimalistisch... de strings op zich zijn goed maar zitten te los van de rest en er zit ook geen echt gevoelsmelodie in... een bassline zou ik er niet bij integreren... hou die minimalistic feel... ik zou gewoon een paar goeie accoordjes voor die strings gebruiken en misschien iets meer automation...

Groetjes
 
Ik vind de ReBirth 808 met reverb
niet zo mooi tegenover de FM7strings. (kwestie van smaak)
Ook mis ik een baslijn. De filterpad is inderdaad erg eentonig,
het is ook erg veel saw wat ik hoor.
 
Last edited by a moderator:
Goed gedaan Ralf!

lekker arrangement, en goed geluisterd naar andere tracks.

Toch mis ik ballen in de song.
Inderdaad, wat iedereen al melde , een bassline.

Dat houd de song bij elkaar.

Zorg dat, als je afmixed, de kick en de bassline samen lekker klinken.
Dan heb je al een goede basis in het laag.

En probeer niet de 'standaard'trence grluiden te gebruiken.

Dat voorkomt reacties als: err een van 10 in een dozijn.

Verder top productie dus!
 
Heren, allemaal bedankt voor jullie reaktie tot dusver! Jullie meningen en tips worden altijd erg gewaardeerd.
Inderdaad is een lekkere bassline onontbeerlijk bij deze stijl muziek. Ik zal 'm de volgende keer niet vergeten ;)

Verder top productie dus!

Hmmm, wat kietelt dat veertje lekker :p Bedankt, Bamse :W
 
Heb ook even geluisterd en vond het een leuk en fris nummer. En ik schaar me ook bij het vorige commentaar (dat rijmt). En daarbij toevoegend dat in een break dat stukje in het begin best wel terug zou kunnen komen en na de break een heel ander akkoordenschema pakken. Misschien dat het wel werkt.

m'kay? :)
 
Back
Top