Film muziek

DJOOKbox!

Stamgast
Lid sinds
19 februari 2002
Berichten
152
Locatie
Enschede
ik moet nu voor een project van mijn studie de muziek/het geluid bij een 3d filmpje maken.. probleem alleen is dat ik nu al bezig moet voor er echt concrete dingen gemaakt zijn..
nu is er ook het plan om een soundtrack bij te maken.. dus ik moet een paar relatief lange nummers maken waar strax misschien maar 10 of 20sec van gebruikt wordt :p
nu heb ik een eerste demonummer gemaakt om de sfeer van het filmpje weer te geven en om te peilen of mijn projectgroepgenoten het een beetje eens waren met de sfeer die ik in mijn hoofd had

nu is dit de eerste keer dat ik muziek moet maken voor een filmpje ..dus ik zou graag jullie meningen/eigen ervaringen en ook eigen creaties aanhoren op dit gebied :)

http://www.saneinsanity.net/demo1.mp3
(ik ben overigens met een versie van dit nummer bezig met samples om het wat dramatischer te maken)

het is 2,5 minuut wazigheid.. je bent gewaarschuwd :)
 
Heeft wel iets weg van Jarre.
Mooie ringmod sound.
ik mis echter wat (synth) effecten en
iets meer verschillende sounds mag wel. :)
 
Lekker mooi clean en wijds geluid.
 
Maak een paar demo's en luister welke het beste past bij het film,
speelt de muziek een belangrijke rol in de film ( ik bedoel is er
ruimte , juist voor de muziek )of is het de bedoeling als functionele
achtergrondmuziek, komt er tekst bij etc....
Wat is de volgorde eerst de film dan de muziek of juist andersom,
de demo klinkt best goed kun je gewoon gebruiken als underscore of stockmuziek.
 
het wordt waarschijnlijk een trailer achtig filmpje.. muziek is erg belangrijk omdat de sfeer van de (latere) hele film duidelijk naar voren moet komen..
de volgorde..tsja.. we zijn tegelijk bezig.. das dus best lastig .. als die andere lui maar steeds aan het modelen en animeren zijn :)
 
Vraag anders een offline band , dus een ruwe montage wat
ze tot nu toe gemaakt hebben.
Als het een trailer is voor een aankomende film is misschien
leuk om een thema te verwerken in de muziek.
Je hoeft het thema niet helemaal uit te werken , het kan ook
een bepaald geluid of effect zijn dat herkenbaar is door de film heen.
 
de bedoeling.. (althans..mijn bedoeling) was eigenlijk dat ik de muziek zelf ging maken/produceren .. dat er dus speciaal voor deze film/trailer muziek geschreven wordt..
een herkenbaar thema/geluid/effect is inderdaad een goede suggestie :)

niemand met ervaring op dit gebied die wat voorbeelden heeft ?
 
Wat is het onderwerp van het filmpje dan eigenlijk? Vind het wel leuk en lekker vaag klinken maar ik kan niet mijn mening spuien of het past bij het uiteindelijke filmpje zeg maar :)

Verder denk ik dat het misschien nog wat dromeriger over kan komen (als dat de bedoeling is) als je de release van de lead sound wat langer zet...

Je zou wel eens opzoek kunnen gaan naar 3D filmpjes op het internet en kijken wat ze daar doen. Meestal hebben ze muziek die perfect aansluit op de acties die de karakters uitvoeren... dus vondt het eigenlijk wel apart dat je al voor de tijd bezig moest met muziek ervoor.
Aan de andere kant zijn er ook plugins voor 3D studio max waar je audio in kan voeren en dan de volume kan koppelen aan bijvoorbeeld een been van een karakter. Met veel gepruts kan je dan je manneke op de maat van je muziek laten lopen :)(als je een bassdrum hebt).
 
:) van die droevige herhalende piano stukjes doen het goed.
Luister bijv. naar de piano stukken van american beauty, die blijven echt lang in je kop zitten en doen ook nog wat met je.
verder vind ik geluiden die bijvoorbeeld op een marimba lijken of vibraphone ook erg goed helemaal als je deze er af en toe met een rytmische sequence doorheenpleurt.
Je kan ook gewoon naar stukken luisteren zoals john carpenters escape from new york.
Wat ik van je gehoord heb klonk goed, lekkere zware pad.
Pleur daar af en toe iets herkennends in terug en je bent flink op weg.

Greetzz
 
de trailer gaat ongeveer als volgt (tenminste.,.das het plan)
jongetje speelt met buurjongetje (andere afkomst)
leider staat op.. uitzinnig volk
oorlog breekt uit
land verwoest..
dogfight 2 vliegtuigen
jongetje en buurjongetje komen tegenover elkaar te staan
etc.

het plan was op een gegeven moment het jongetje in beeld te hebben met rokend en verwoest land op de achtergrond
hier had ik dus dit muziekje gedacht..

doel van trailer is die neerslachtige zware sfeer/gevoel weer te geven die dat onderdrukte, onder de voetgelopen mensen voelen.

zoals eerder gezegd ben ik met een versie bezig van dit stukje muziek met was samples... zo hoor je een schot gevolgd door een vrouw die wanhopig nooooooo roept..
dat soort dingen.. maar het vinden van juiste samples valt nog vies tegen :(
 
Er zijn wel wat voorbeelden op internet , je kunt naar de apple
site gaan en daar trailers bekijken, ook trailers van games zijn zeer interessant.
los materiaal aanleveren kan ook, dus als je ergens een effect of accent
plaats dan kunnen ze dit later zelf invoegen.
Verder is de communicatie met de regisseur ook belangrijk.
In het jaar 1995 en 1996 heb ik muziek gemaakt voor de dossiers van
Peter R. de Vries Misdaadverslaggever". RTL-4 , daar heb ik veel geleerd
,en nu nog steeds zijn er dingen die ik leer over dit onderwerp.

http://www.musicworks-av.nl/
 
he tronmusic .. ben jij een eenmansbedrijf? of werk je bij een groter bedrijf..

(ik ben namelijk op zoek naar een stageplek :p )
 
Ben van beroep ( av )componist en heb een klein produktie bedrijf (eenmansbedrijf).
Ik doe alles in eigen beheer en dat bevalt prima.
Had wel een keer een aanbod voor een bedrijf te werken maar dan kom
je gewoon in dienst en vervallen je rechten.
Ik maak nu voornamelijk Opdracht en Stockmuziek voor Av projecten.
 
Back
Top