Twee nummers meteen maar!

Auxillary

Ouwe rot
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
608
Hee mensen,

Ik heb maar liefst twee nummers voor jullie. De eerste is echter een remix. Ik het nummer Zerospace van The Kidneythieves geremixed. Dit is een contest op Acidplanet.com
Ik vind het leuk om mijn creativiteit ´te trainen´ zeg maar met die contests. Ik leer er veel van ook al is het soms muziek die totaal buiten mijn eigen genre ligt (dance en trance). Zerospace is zwaar electronica/industrial (geloof ik).

http://www.acidplanet.com/Lounge/Detail.asp?PID=156516

Het tweede nummer is iets van mezelf. ´Spring Euphoria´, een dance nummer ter ere van de lente. Klinkt totaal anders dan de voorgaande remix. Voor de geïnteresseerden, ik werk onder twee namen. Gewoon Eric T. in het electronica genre en Auxillary in de meer dansbare genres.

Auxillary - Spring Euphoria
http://www.acidplanet.com/Lounge/Detail.asp?PID=156771

Instrumenten voor beide producties waren Reason en een Triton LE. Ik heb de Triton pas net dus daar kwamen voorlopig nog maar alleen de pads en sweeps uit! Voor de remix zijn natuurlijk ook enkele originele loops van de contest gebruikt (vocals en guitars).

Op de AP paginas staan streaming .wma files (vreselijk), maar ook downloadable MP3´s.

Eric
 
Ha,

Volgens mij durft niemand te reageren want d'r zijn zat views maar geen reacties. Maar eh, jetzt geht's los! ;)

Pak eerst even dat laatste nummer hoor. Spring euphoria.

Het is een hele levendig nummer en heeft een lekkere flow. En leuk overal van die detailtjes erin die verraden dat je toch al wat langer bezig bent. En het heeft ook wel wat weg van de DJ style van muziek maken.
Dat zelf ingespeelde melodietje op 3:18 is niet erg strak en staat erg in contrast met de rest en ook de delay die erop zit.

De mix is best wel goed. Niet gemastered OK, maar toen ik dat ff deed viel me op dat de bassline wel goed bij de kick past maar ze samen niet zo lekker dreunden en d'r mag best wel iets meer venijn in IMO. Want die kick in de break is best wel zo lekker dat hij in het hele nummer mag.
En qua instrumenten zit volgens mij bijna alles wel in het midden op wat percussie dingetjes na, misschien dat (nog) panning wat druk van de mix afhaalt.

Zerospace

(na irritant gedrag en herstart van XP)
Behoorlijk experimenteel dat wel. Wel tof dat wel, maar mist een beetje flow als dat andere nummer. (weet niet waar het aan zou liggen, misschien het loop gedoe van Acid?)

Qua mix is hij redelijk gelijk aan dat andere nummer. Heb er dezelde pluggos overheen gehaald en het klink best wel lekker.
 
Laatst gewijzigd:
Acidplanet.com is erg langzaam en moet je eigen eerst
melden. ik heb daar een hekel aan en dat doe ik dus niet.
Als ik naar de aantal views kijk ben ik nie de enige ;)

Kun je de nummers niet naar hier copiëren?
 
Bedankt FUSE voor je wijze woorden.

Klopt veel van wat je zegt. Met name dan over het mixen en zo. Je zegt dat er veel dingen in het midden zitten! Nou als voorbeeld ik weet niet eens wat dat betekent (nou ja erg moeilijk is het niet) maar omdat dan weer te veranderen. Geen idee hoe en wat dat moet zijn.
Ik ben echt van mening dat mixen en masteren een vak is.

Ik heb beide tracks wel door Ozone van Izotope gehaald maar die plugin is zo complex dat ik er misschien best naast zit. Ik doe het een beetje op gehoor en als het een beetje vol klinkt dat vind ik het wel goed.

Eric

p.s. Weet iemand of je voor de database een aparte login nodig hebt?
 
Track geluisterd: Spring Euphoria

Alhoewel ik weinig trance luister zitten volgens mij alle elementen in deze track die erin horen te zitten.

De kick, bass en ritmes zouden wat vetter kunnen, de strings en leads wat snerpender maar het arrangement en de opbouw zijn dik in orde.

Ik heb een cd van Blackhole en daar staan meerdere tracks op waar deze track niet voor onderdoet qua arrangement en opbouw.

Het is alleen die laatste stap van een goede sound naar een vet kickende sound.

Zelf zit ik daar vaak ook net zo lang aan te sleutelen en te pielen als aan de rest van de hele track bij elkaar.


groeten

basicsys
 
Origineel geplaatst door fuse
Volgens mij durft niemand te reageren want d'r zijn zat views maar geen reacties. Maar eh, jetzt geht's los! ;)

Nou ik wil heel graag luisteren maar dat Acidplanet vinnik nogal irritant werken. Als ik op play druk krijg een foutmelding van WMP... druk ik op download, dan moet ik een vet lang irritant formulier in gaan vullen (waar ik geen zin in heb :)) Ik denk dat hier vet veel potentiele luisteraars afhaken!!!

Kan je je tracks niet ook op de DSF/DB zetten Eric?

Ik ga nog ff proberen hoor om het te horen te krijgen. Ben namelijk heeel benieuwd wat je met de Triton Le gedan hebt! (Zal er binnenkort als alles goed gaat zelf ook eentje op m'n kamertje hebben staan....jihaaah!)
 
Nou het is me gelukt hoor om de streaming versies te luisteren! Je moet gewoon ff tien keer op de playbutton drukken en dan begint ie toch opeens te bufferen :confused:

Vind de eerste track lekker alternatief. Hou ik wel van (wil ik zelf ook vaak maken maar eindig altijd weer met iets standaards :() Hij is vet...en voor zover ik kan horen uit de streaming wma versie klinkt ie vrij helder qua mix! Lekkere sounds (hoop vooral uit de Triton ;))

Nummer twee geeft zeker een goede frisse lentesfeer aan. Vind de string in het begin net ff wat te hard staan. Denk dat als je die wat zachter in laat komen dat hij veel meer pro klinkt! Voor de rest heel lekker en net zoals Fuse al melde vind ik het zelf ingespeelde deuntje in het midden niet strak staan op de maat. (heb je beschikking over een quantise functie in de software die je gebruikt? ff quantisen anders!). Vind daarentegen de reverb daarover erg goed!

Hey ff een vraagje over je drums. Bouw je die helemaal zelf of zijn dat inderdaad ACID loops? Ik vind ze hoe dan ook erg gaaf!
 
Origineel geplaatst door Almeros
Vind de eerste track lekker alternatief.

Nummer twee geeft zeker een goede frisse lentesfeer aan. Vind de string in het begin net ff wat te hard staan. Denk dat als je die wat zachter in laat komen dat hij veel meer pro klinkt! Voor de rest heel lekker en net zoals Fuse al melde vind ik het zelf ingespeelde deuntje in het midden niet strak staan op de maat.

Hey ff een vraagje over je drums. Bouw je die helemaal zelf of zijn dat inderdaad ACID loops?

Nou de eerste is een remix contest van Acidplanet dus dat alternatieve komt meer van daaruit dan vanuit mezelf.

Dat deuntje is gewoon live ingespeeld ja. In Acid dus geen quantise functie. Was ook meer om effe de Triton te gebruiken hehehe. Zoiets moet straks inderdaad beter gebeuren!

Wellicht geven de streaming versies niet echt een goed beeld hoor. Dus dat de strings misschien te hard binnen komen ligt daaraan. Ik hou daar bij het mixen wel zeker rekening mee. Ook al is masteren een vak apart. Volume levels van de seperate tracks kun je natuurlijk wel goed zelf doen.

Mijn drums maak ik allemaal zelf. Ik vind daar Reason gewoon perfect voor. Ik vind dat de kwaliteit die je daar uit kunt halen vrij goed is. Beetje goed afmixen met de EQ en de Compressie en het ´kan´ heel goed klinken!

Eric
 
Laatst gewijzigd:

Wellicht geven de streaming versies niet echt een goed beeld hoor. Dus dat de strings misschien te hard binnen komen ligt daaraan. Ik hou daar bij het mixen wel zeker rekening mee. Ook al is masteren een vak apart. Volume levels van de seperate tracks kun je natuurlijk wel goed zelf doen.


ZOu best eens kunnen. Is ook misschien gewoon een kwestie van persoonlijke smaak!


Mijn drums maak ik allemaal zelf. Ik vind daar Reason gewoon perfect voor. Ik vind dat de kwaliteit die je daar uit kunt halen vrij goed is. Beetje goed afmixen met de EQ en de Compressie en het ´kan´ heel goed klinken!

Eric

Mijn complimenten!! Vind ze steengoed!!
 
Back
Top