ik Funk jullie het nieuwe jaar in!

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
2.371
Hey allen,

ik had net weer 's zin om alles te verkopen, omdat ik er stevig over denk psychologie af te gaan maken. En dat kost geld.

Heb ik 1 synth nog ff aangezet, dat doe ik altijd als ik die verkoopneiging heb (3 maal daags ongeveer), en je weet wat er gebeurd als je 1 synth aanzet.
Als er 1 switch over de dam is volgen er meer, da's verdomme altijd hetzelfde met die dingen he.

er zijn 2 jams geweest vanmiddag, ze staan hierzo

www.knoppenkast.nl/sounds/purple.mp3
www.knoppenkast.nl/sounds/purple2.mp3

Ik vond de eerste overcomressed, dus heb ik nog een jam opgenomen...
maar die 2e mist weer de vibe een beetje.
Je weet hoe dat gaat he, de eerste opname is eigenlijk altijd de beste qua feel, maar nooit qua mix.

File under acidfunk?!
 
die eerste is echt heel naar om naar te luisteren...

de 2e klinkt stukke beter...

alleen die gedetunede tegen vals aanneigend en af en toe gewoon rond uit vals zijnde dingetjes mogen ietsjes minder vind ik...:D

persoonlijk zou ik dat toontje van op de 2e tel en net voor de 3e tel, helemaal of zo goed als droog wat meer op de voorgrond plaatsen... en de freaky gedetunede bassjes wat op een lager pitje...
dat ligt dan wat lekkerder in het gehoor...

maar verder wel een freaky nummertje... maar nu iets te freaky denk ik...;)
 
Ja idd. op die 2e jam kreeg ik de 303 niet meer precies goed getuned... en het luistert HEEL nauw als je het op gevoel moet doen en met zo'n klein knopje :)

Maar ja. Qua gefreaktheid vind ik het precies goed zo, alleen de mix klopt voor geen meter. Het zijn ook welgeteld 4 sporen, en alle drumgeluiden op 1 spoor.... Probeer dan maar 's diepte in je mix te krijgen... kuch.

Tja voorlopig zet ik toch niks meer op plaat, dus voor nu is het theorieen overboord en experimenteren geblazen!
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik doe nu psychologie en ik zit er sterk over te denken om ermee te kappen.

Ow? GOED over nadenken hoor.
Maak in ieder geval je P af, dat is al een deeldiploma in feite. Staat GOED op je CV.

ff dan voor jou mijn verhaaltjel;

Ben 26 en ik sta qua ontwikkeling HE-LE-MAAL stil, en dat is een ENG gevoel.
En ik weet dat als ik het nu niet meer oppak ik het nooit meer doe.

Ik werk momenteel in de IT, beetje ingerold door een tekort aan IT'ers een poos geleden, MAAR best wel zwaar onder mijn niveau; en DAT is gewoon NIET leuk.
Mijn baas is minder slim dan ik weet je wel. (als ie het maar niet leest, hahaha!)
Tenminste.... het begint te frustreren als je je baan begint serieus te nemen.
In het begin had ik zoiets van ik doe dit omdat ik dan apparatuur kan kopen etc.... ja ik heb nu leuke dingen staan, maar ondertussen... ik sta qua leven/ontwikkeling echt al 4 jaar voor een stoplicht voor mijn gevoel, en groen wordt het niet. Qua muziek gaat het wel lekker, 2 platen uit binnenkort, review in de Oor.... maar.... ook dat is het niet. Ik ben geen artiest. Ik heb die ambitie ook niet meer. Je moet ZWAAR talent hebben tegenwoordig OF een hippe trendy showpik zijn. En ik bedoel hoor mij 's ff met mijn valse tracks de weg kwijt zijn... need I say more :D
Talent is er misschien een HEUL HEUL beetje, en de show stelen, zo ben ik al helemaal niet.
Heb net zo lief een Pianet T staan en een Leslybox om me ff op te amuseren. En de rest verkopen. Kan ik 2 jaar van studeren, op z'n minst. (met deeltijd baan erbij dan)

Kennis is macht. Zo is het gewoon. Bovendien maakt materie me maar matig gelukkig. Feit.
MAAR ff los van materie en geldzaken; zo'n baan ONDER je niveau.... Het aller aller ergste is gewoon dat het frustreert op een gegeven moment.
3 a 4 jaar houd je dat wel uit, maar zoals ik nu mijn toekomst schets ALTIJD in de IT te moeten blijven met Oracle databases in de weer.... NO THANX!

Ik wil wel deze wereld iets.... meegeven. Mensen helpen.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik doe nu psychologie en ik zit er sterk over te denken om ermee te kappen.

Wil je er gear voor kopen? :) Misschien kunnen jullie ruilen :O)
 
Origineel geplaatst door dob

Ik wil wel deze wereld iets.... meegeven. Mensen helpen.

Zo mag ik het horen. neem maar wat leuke mono's mee als je langs komt voor die Pianet :D
 
ho, ho ,HO ah, NEEE!!! zie mij ff off-topic (eingelijk off-forum) gaan:

mag je je P dan op je cv zetten? In dat geval zal ik mijn P technische natuurkunde ook toch nog maar (proberen te) gaan halen.
 
Origineel geplaatst door kGk
ho, ho ,HO ah, NEEE!!! zie mij ff off-topic (eingelijk off-forum) gaan:

mag je je P dan op je cv zetten? In dat geval zal ik mijn P technische natuurkunde ook toch nog maar (proberen te) gaan halen.

Jah DUH voor CV's en mensen aannemen zijn geen vaste regels meer...

"Ow nee die moeten we niet hebben, die heeft z'n P technische natuurkunde gehaald en heeft het erin gezet terwijl dat niet mag!! dat kan niks zijn voor ons bedrijf."

Het is zelfs zo dat ze soms je CV zo ver uitpluizen dat als je het eruit laat ze met de vraag komen: "Wat heb je van 1998 tot 2000 gedaan?"
Ik heb er ook ingezet dat ik 1 1/2 jaar psychologie gedaan heb. Zelfs dat staat wel leuk, vind ik zelf.
Ennuh... er zijn er die hun zwemdiploma en cursus Excel erin zetten.... ik bedoel kom op... erin zetten, het doet eerder goed dan kwaad, in JOUW geval dan, he. (een cursus bowlen zou ik er ook niet inzetten)

Trouwens het woord achter CV betekend letterlijk levensloop/levensverhaal... en niet diplomaloop... toch.

@No_Key: Ik neem gewoon old-school geld mee, mag dat ook....
 
Tja... Waar jij nu over denkt,daar heb ik me ook al een tijdje mee bezig gehouden. En zal binnenkort toch wel een knoop door moeten hakken,of verder gaan leren,minder tijd en energie in me muziek steken of voorlopig een nieuwe baan zoeken en daarnaast me veel met muziek bezig gaan houden.

Ik zal er nog eens rustig over nadenken.Maar wil eigelijk ook wel weer verder gaan leren,gezien de toekomst. Mijn beslissing voor 2004.
 
voor al de mensen die willen stoppen met studeren hoe groot denk je dat de kans is op een behoorlijke boterham in de bizz ?

1 op de 15000 ?
ik wil niemand ontmoedigen ga er voor als het je droom is maar probeer dan wel met beide benen op de grond te blijven
de kans dat je tegenwoordig kan slagen is zeer gering en ook dan zal je heel wat consessies moeten doen en dat kunnen er heel veel zijn waardoor je steeds verder komt te staan van het gene dat je zo graag had willen doen
 
Als je wilt stoppen met je studie hoeft dat natuurlijk niet te zijn omdat je de muziek in wil, maar kan natuurlijk ook zo zijn omdat je het gewoonweg niet leuk vindt (net als ik dus ;)). Maar dat lijkt me vrij logisch. Kan wel begrijpen wat je bedoelt.

Wat ik me ook ontzettend afvraag is hoe je carrière-kansen in Nederland (en internationaal) zijn als je een opleiding doet als Sonologie (ik kan daar maar weinig over vinden en een opleiding zelf probeert dit ook altijd op te fleuren). Iemand misschien hier die daar iets meer over weet of die zelf misschien een opleiding als sonologie volgt?
 
Voordat je gaat doen wat je echt leuk vindt (of denkt te vinden);
Neem ook ff de tijd (jaartje of 3-5) om uit te vinden waar je allemaal nog meer goed in bent

Ik vond synths altijd waanzinnig leuk, maar ik was er niet goed (genoeg) in
In een paar andere leuke dingen was ik wel goed; die ben ik gaan doen en dat loopt nog steeds lekker
Daardoor kan ik ook nog steeds met synths kloten, maar hoef ik er niet goed in te zijn, wat het plezier erg vergroot

Beetje duidelijk ?

Groet
Joost

BTW: Dob ik vind purple2 duidelijke de beste
 
Mijn verhaaltje is: heb je lol in studeren, ga dan studeren; heb je lol in psychologie, wordt psycholoog; heb je lol in muziek, maak muziek... Alle andere motieven zijn eigenlijk vals. Veel geld verdienen om vroeg te kunnen stoppen en meer van die bullshit. Het gaat er in wezen om zo leuk mogelijk van de ene kant naar de andere kant van je leven te komen!

Wout
 
is dit alles niet een beetje off topic? En dat nog wel in het nieuwe jaar!
verder een redelijke track, edoch ik houd niet zo van acid.. maar over smaak valt niet te twisten..
ik mis alleen de swoesh :) :mega:
 
de swoesh..., altijd maar weer die swoesh. drommels drommels en nog eens drommels....
 
Beste dob,
Jij hoopt natuurlijk ergens van binnen dat wij die twee tracks van jouw totaal gaan liggen afkraken, zodat jij nét genoeg gemotiveerd bent om je psychologie studie af te maken.Maar daar trappen wij mooi niet in. En als ik dan lees dat jij 3 maal daags verkoopneigingen krijgt, dan vraag ik mij af of je wel de geschikte persoon bent om psychologische hulp te bieden. Dit lijkt wel een neurotische, dwangmatige afwijking :D

Ok geintje, en nu ff serieus. Mijn advies aan jouw komt best wel overeen met Wout Blommers, gewoon datgene doen waar je de meeste plezier in hebt. En die 2 tracks van jouw klonken niet onaardig en als je daar echt plezier in hebt dan moet je daar vooral in doorgaan( ik ben niet echt thuis in funk, dus ik kan daar verder niet echt zinnige tips over geven).
 
He DOB,,, ga dan gewoon in deeltijd je studie afmaken.

Ik ben nu 3e jaars,, ik ben het effe helemaal zat daar, vakken zijn niet boeiend meer, de mensen zijn niet aardig, de docenten zijn wankers,,,,de universiteit is zo burocratisch als een KGB-kantoor. Maar ik blijf toch doorgaan, 2 jaar zijn niet echt veel,, al is het wel zwaar.

Ik heb vorige week een hele tentamenweek vernaggeld,,,, 3 tentamens niet gehaald,,, dat was wel ff slikken ja:confused:
 
Origineel geplaatst door dob
Ow? GOED over nadenken hoor.
Maak in ieder geval je P af, dat is al een deeldiploma in feite. Staat GOED op je CV.

ff dan voor jou mijn verhaaltjel;

Ben 26 en ik sta qua ontwikkeling HE-LE-MAAL stil, en dat is een ENG gevoel.
En ik weet dat als ik het nu niet meer oppak ik het nooit meer doe.

Ik werk momenteel in de IT, beetje ingerold door een tekort aan IT'ers een poos geleden, MAAR best wel zwaar onder mijn niveau; en DAT is gewoon NIET leuk.
Mijn baas is minder slim dan ik weet je wel. (als ie het maar niet leest, hahaha!)
Tenminste.... het begint te frustreren als je je baan begint serieus te nemen.
In het begin had ik zoiets van ik doe dit omdat ik dan apparatuur kan kopen etc.... ja ik heb nu leuke dingen staan, maar ondertussen... ik sta qua leven/ontwikkeling echt al 4 jaar voor een stoplicht voor mijn gevoel, en groen wordt het niet. Qua muziek gaat het wel lekker, 2 platen uit binnenkort, review in de Oor.... maar.... ook dat is het niet. Ik ben geen artiest. Ik heb die ambitie ook niet meer. Je moet ZWAAR talent hebben tegenwoordig OF een hippe trendy showpik zijn. En ik bedoel hoor mij 's ff met mijn valse tracks de weg kwijt zijn... need I say more :D
Talent is er misschien een HEUL HEUL beetje, en de show stelen, zo ben ik al helemaal niet.
Heb net zo lief een Pianet T staan en een Leslybox om me ff op te amuseren. En de rest verkopen. Kan ik 2 jaar van studeren, op z'n minst. (met deeltijd baan erbij dan)

Kennis is macht. Zo is het gewoon. Bovendien maakt materie me maar matig gelukkig. Feit.
MAAR ff los van materie en geldzaken; zo'n baan ONDER je niveau.... Het aller aller ergste is gewoon dat het frustreert op een gegeven moment.
3 a 4 jaar houd je dat wel uit, maar zoals ik nu mijn toekomst schets ALTIJD in de IT te moeten blijven met Oracle databases in de weer.... NO THANX!

Ik wil wel deze wereld iets.... meegeven. Mensen helpen.


Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten ?

Als psycholoog kun je redelijk makkelijk een praktijk aan huis beginnen waarbij je zelf je uren in kunt delen zodat er genoeg tijd overblijft om muziek te maken.
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten ?

Als psycholoog kun je redelijk makkelijk een praktijk aan huis beginnen waarbij je zelf je uren in kunt delen zodat er genoeg tijd overblijft om muziek te maken.

maybe, maar vergeet niet, dat bij sommige patienten je nog serieus wat opzoekings werk hebt om ze deftig te helpen en dat je uiteindelijk veel meer uren bezig bent met je praktijk dan met de rest van je leven...

maar studeren is niet altijd onverstandig! en muziek maken ook nie. dus doe gewoon beide! :) (zei het dat een van de twee, vermoedelijk muziek, toch sterk zal verminderen)

wat de hier geposte tracks betreffen trouwens, zeer leuk, maar niet mijn ding eigenlijk. kga er verder dan ook geen commentaar op geven


peace!

cloudy
 
Back
Top