[triphop/ambient?] untitled

Finne

downtempo
Lid sinds
19 juni 2002
Berichten
97
Locatie
IJsselstein, Utrecht
Hier een recent stuk dat ik geschreven heb. Ik heb het naar diverse contacten gestuurd die muziek verzorgen in de TV(serie) wereld. Ben benieuwd of er wat uit komt.. Het is gemaakt in Reason 2.5

http://www.phynn.com/jungle.mp3

Waarschuwing: het is een erg vaag nummer :)
 
Laatst gewijzigd:
De beat in het eerste deel vind ik erg goed, zit een prima drive achter, sounds zijn okee. De soundscape vanaf 0:45 vind ik een beetje te mager klinken: er gebeurt niet veel extra's in de beat tijdens de soundscape, en uit de soundscape komt het ook niet, er mag wat meer spanning in dat deel. Ook het wegfilteren van de beat rond 1:25 vind ik opzich best aardig gedaan, maar dat vage cymbal-achtige geluid dat een paar keer klinkt rond 1:30 is weer te vaag, klinkt een beetje 'simpel', maar het stutter-effect wat je daar uiteindelijk overheen gooit is wel cool. De vocal klinkt okee (wat is eigenlijk de link met de text?), en de overloop naar de volgende beat is goed, er lijkt best een aardige climax in te zitten op deze manier. Dan maak je nog een overgang naar een andere beat op 2:16, deze is opzich goed uitgevoerd (pauze precies lang genoeg), maar misschien dat je hier nog een korte heftige sound (kort, stuwend, vrij hoog) achter kunt zetten om dit nog meer te benadrukken, dan heb je gelijk nog weer een heftigere climax erbij.
Mix klinkt prima, niet veel op aan te merken, maar ook niet echt bijzonder naar geluisterd.

Al met al: prima nummertje voor deze stijl denk ik!
 
Helemaal niks mis mee! Voor TV en zo echter worden muziekjes vaak vooral geselecteerd op de text (of misschien kijk ik te veel commercials) en in dit geval is het misschien moeilijk fatsoenlijke beelden bij de text te verzinnen. Meestal gaat dat andersom en dan wordt het helemaal moeilijk. Misschien doe ik te moeilijk, maar ik vind het echt uitstekend klinken, basta!
 
Re: [triphop/ambient?] untitled

Origineel geplaatst door Finne
Waarschuwing: het is een erg vaag nummer :)

Ik ben op vage nummers :P

Vind het ook zeer lekker klinken.. lekker relaxed...

Alleen van het water sampletje, moet ik bijna naar de wc rennen :D

Maar klinkt nie verkeerd.. my compliments! ;)
 
Back
Top