[triphop/downtempo] Biozone - Cell Factory

Finne

downtempo
Lid sinds
19 juni 2002
Berichten
97
Locatie
IJsselstein, Utrecht
Hier een (re)laxerend nummer van mij. Het is gemaakt met Reason 2.5 (voor dit soort muziek gebruik ik vaak alleen Reason, daar kan je lekker van die rare dingen mee doen en het werkt snel). De vocal komt overigens uit de film Overnight Delivery met Reese Witherspoon ;)

http://www.phynn.com/biozone_1.mp3

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!
 
Ik vind 'em goed!
Lekker zweven in de wolken...

Leuke sweeps; stem-sampeltje; leuk pianootje. Vol. Opbouw is goed.
Toch klinkt het wel ietjsje pietjsje standaard, maar dat is personelijk. Misschien dat de beats wat gevarieerder kunnen.

:okdan:
 
De Bassline is mooi van geluid, maar er mag wel wat meer variatie in, een breakje hier en daar zou verfrissend werken; gewoon een paar nootjes veranderen. Na tien keer wil ik bij dat naar beneden vallend melodietje met de musicus afrekenen, zodat'ie naar huis kan en ik da riedeltjet niet meer hoef te horen. Dat mag beslist wat meer variatie hebben. En waarom die 'girls -first boy problems' herhalen? Neen gerust een ander stukje telefoon-afluister sample. Dit is muziek waar naar geluisterd wordt, dus niet om op te bewegen, toch? Dus luisteren de mensen naar alles en moet je ze ook wat te 'vertellen' hebben. En aandacht is een belangrijk goed. Dat geven de luisteraars je maar één, hooguit twee keer! Daarna word je afgedaan als 'oninteressant'... :)
Verder mooie Mix, al dacht ik dat mijn installatie ging vervormen, bij die break. Ik keek echt even of er niets fout ging.
Als er wat meer variatie en ontplooiing in het geheel zou zitten, dan koop ik die CD, echt waar.

Wout
 
Bedankt voor je tips, kan ze erg goed gebruiken :)

Dit is eigenlijk mijn eerste experimentje met deze stijl. Ik maak voornamelijk dance muziek en ik denk dat ik daar teveel aan blijf hangen. Er moet dus meer variatie in..
 
Hmmm...lekker trackje.. Beetje te simpel bassloopje misschien.

Wat ik wel jammer vind is dat je basssound de bass van je bassdrum helemaal wegdrukt als je het vergelijkt met het stukje in het begin waar je nog niet die bass erbij hebt zitten... Die bassdrum laat het wat mij betreft nou net zo funky lopen...
 
Dit klinkt lekker en lazy..... Alleen de mix van geluiden ten opzichte van mekaar kan mi beter..

Compositie is goed, mooie bass!

Probeer ook eens wat meer mod of filter rotatie in je pads te krijgen, ze klinken goed maar zijn wat statisch....
 
Back
Top