[Trance] Just b - Future

Leuke track, dat wel. De geluiden zijn rechtstreeks uit de Yamaha?
Ik zou wel wat meer van je willen horen. Vooral die syncopische verschuiving in het ritme van de synthesizer en de 'rag-time' in de honky-tonk piano doet me afvragen of deze structuren niet al aanwezig zijn in de Yamaha... Vooral tegen die toch wel erg gecompliceerde bassline aan. Tjonge. Het lijkt wel een demo uit een synthesizer...
Maar als het allemaal origineel is, mijn complimenten en wil ik beslist wat meer horen, ook 'live'.

Wout
 
De piano is een mix van de Cs1x piano en de MC303 piano, alleibei wat ge-eqed. Wat bedoel je eigenlijk met syncopische verschuiving en rag-time? Deze termen zijn voor mij volkomen onbekend :o:.

Ow ja alles is zelf gemaakt, geen presets en geen voorgebakkenloopjes.

En als je meer van me wilt horen hier staat nog een track, deze is wel wat harder en minder melodieus.
 
Syncopen: normaal is het van EEN-ne TWEE-je DRIE-je VIER-re, terwijl de een syncope is: een-NE twee-JE drie-JE vier-RE.
Dat doe je dan ook nog onregelmatig, zoiets als Een-ne twee-JE DRIE-je Vier-re.
Een rag-time is EEN-ne twee-JE-eee-te vier-re. (drie is verbonden met JE tot een kwart noort over de halve maat heen)Ragtime lijkt qua besetting en geluid heel vaak op dixiland, maar heeft die onderliggende maatstructuur. Meester van de ragtime was de pianist-componist Scott Joplin, bij ons in Nederland hoofdzakelijk bekend is om de tune in de film The Sting: The Entertainer. Die melodie werd precies 50 jaar na zijn overlijden gebruikt, toen de producenten in de gaten kregen dat de erven Joplin vergeten waren de rechten weer te registreren en de inkomsten van deze hit heerlijk bij die van film konden worden opgestreken. In de Entertainer is het ritme in het begin nog wat onduidelijk, maar in het tweede deel (er zijn vier verschillende melodie lijntjes) is het goed te horen, dan kan je de EEN en die naar voren geschoven DRIE
lekker mee tikken.

Wout
 
Klinkt goed!!
Ik vind de melodielijn erg mooi, vooral die combinatie: trancesynth- piano, choir op de achtergrond. Een geslaagde compositie dus. Alleen ga ik er van uit dat de track nog niet af is, er kunnen best nog wel wat geluiden bij om het wat spannender te maken. Ook vindt ik dat de track een cronisch gebrek heeft aan diepte, je ben voor deze muziekstijl érg spaarzaam geweest met de reverb en delay.Nu is masteren bij mijzelf ook nog niet het sterkste punt ,maar ik heb het gevoel dat ik wat frequentie's in het 40-70 hrz gebied mis. Maar de basis is er, en zeker de moeite waard om verder uit te bouwen.
 
Afmixen is ook niet echt mijn beste kant :), dat is ook de reden dat ik wat zuiniger ben met reverb en delays. Ik ben bang dat ik met die twee de mix fout gaat klinken.
 
Klinkt wel goed, maar een wat reverb had gemogen erin...

Dan had het nog iets spannender geklonken...

Maar vind de opbouw wel lekker... :)
 
mmm kvind de pianosound niet zo heel koel ... iets te droog.. verder is de track te kaal ... veel te kaal! geen pads, weinig tot geen fx. Beat mag ook wel iet beter, de clap is bijzonder irri en de snare is te droog. Een beetje reverb er bij mag ook wel. Tune is wel koel!

opbouw is het beste uit deze track!

suc6 er mee!
btw zie het wel als opbouwende kritiek! ;)

Joost
 
Back
Top