Tribal 2004

Mystahr

Ingeburgerd
Lid sinds
5 oktober 2003
Berichten
80
Locatie
Gelderland
Okay, zo noem ik 'm omdat ik voel dat ie erg tribal is..... maar dan anno nu....

Okay, dit is trouwens de eerste trek waar ik m'n mond heb opengedaan en een zanglijn ingesampled en bewerkt....

Hoe klinkt dit? Ik heb wel wat ervaring met m'n stem terughoren (radio) en voor mij klinkt het wel okay, maar ik zou er graag wat andere meningen over horen.... Moet ik hiermee verder, en hoe zou ik dan beter geproduceerd krijgen. (gesampled in de A5000, aangevuld met 5 softsynths)

http://www.mystahr.com/Tribal2004.mp3

Bedankt voor het luisteren.
 
effe luisteren

effe luisteren

:eureka: beste mystahr


dit klinkt te simpel en te eentonig naar mijn menig (sorry als dit te hard over komt)

probeer er eens een verbeterde versie van te maken waarin je wat meer variatie

laat horen en ook wat meer diepte waardoor het geheel wat helderder klinkt.

als laatste een opbouw van het nummer wat niet te lang en te eendradig is

verder is ie wel o.k.

tot horens dan maar.................
 
Het ritme klinkt wel hypnotiserend, maar de basslijn is erg irritant (die 2 noten die herhalen). De geluiden zitten op een of andere manier elkaar in de weg. Dit komt ook wel omdat er overal erg veel reverb opzit. Kwa opbouw vind ik het matig, het blijft een beetje hetzelfde....
Welke apparaten heb je gebruikt?

gr S.


:dj:
 
Welke apparaten heb je gebruikt?

Welgeteld 2 keer de Synth1, de TriangleII (verkracht met effecten) en Plugsound Free voor de percussie. En dan uiteraard mijn stem.... (uit de A5000).

Ik probeer vaak met zo min mogelijk zo veel mogelijk te doen. Minimalistics..

Daarom lijkt deze track een beetje vlak....

die brass-lead (of iets dergelijks) vind ik een totaal alleen staand geluid die lijkt alsof je deze manuaal er bij in hebt gespeelt... vanaf 3:30 vind ik het pas 'aangenaam' om te luisteren...

Hmmmm die brass-lead komt uit de Synth1 en ja, het zijn slechts twee repeterende noten...

Bedankt voor de oren en woorden...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top