Nieuwe techno track van Ralf T

Ralf T

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2002
Berichten
433
Nou, het heeft even geduurd voordat MP3.com een paar tracks van mij approved heeft, maar gelukkig staan ze nu op de site.
Ik zou graag jullie mening willen weten over "I Love This Feelin'", een techno track met vocal samples van Martin Stanesby. De track staat tevens op mijn nieuwe cd "Differences 2".

Hierbij de link: http://www.ralft.com
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het wel een leuke track maar ik begrijp niet waarom hij bij "Intelligent techno" staat.

Ik zou hem eerder bij vocal house zetten !

Daarnaast vind ik de mix een beetje droog, een beetje reverb en delay zou volgens mij geen kwaad kunnen.

Maar dat is maar een mening.......

groeten

Basicsys
 
BS, bedankt voor de feedback! Tja, vocal house? Ik was meer in de veronderstelling dat dit minimal techno is, maar dat genre kennen ze niet bij MP3.com, dus heb 'm onder Intelligent Techno gezet. Vocal house heeft toch wel wat uitgebreidere vocale partijen en minder ritmische elementen, maar what's in the name :)
Ja, de mix is inderdaad vrij droog en had wel iets dynamischer mogen klinken. Het is overigens de laatste track die ik gemaakt heb in ACID (daarna ben ik overgestapt op Cubase). De loops zijn wel allemaal home-made...
 
Leuk nummer maar net wat BS zegt beetje spelen met reverb zou het trackje goed doen. De sysnthlead vind ik wat aan de eentonige kant en maakt het geheel wat droogjes. Probeer er nog een bassline onder te zetten met een beetje LFO en wat chorus.

Greetzz

Ernst
 
Het was misschien wat mooier gerweest als je
de "love" sampel in lo-fi kwaliteit had gezet.
Nu lijkt het alsof het eventjes er in gezongen is.
Ook mag er verschillende sampels van de tekst
"I Love This Feelin" zijn. niet steeds de zelfde.(wordt saai)
Ook wat meer variatie in de song kan geen kwaad
Het is nu wat eentonig.
Een flinke break doet soms wonderen.
en hij is inderdaad vrij droog.
 
Last edited by a moderator:
Eigenlijk heb ik absoluut geen recht tot spreken omdat er van mij nix te horen valt....maar doe het toch..sorry..
Volgens mij is de 'trein' op de achtergrond dezelfde als van synth wars...klopt dat?
"i love...." is inderdaad heeeeel klinisch...steriel....verder klinkt het vreselijk vlak en wat ik bovenal mis, en dat mis ik bij vele hiero, is soul....je kunt onwijze banging tracks maken, maar ze moeten wel soul hebben....maw, iedereen weet hier precies welke stekker waarin moet en aan welke knop je moet draaien om een geluid te maken, maar soul...ho maar...
Verder gebeurd er helemaal niets in de track...veel standaard geluiden volgens mij...effecten zouden geen kwaad doen...

en het is zeker geen intelligent techno, eerder hardhouse of trance of zo...ff een tipje, hoewel hij het detroit noemt, komt dit meer in de richting van intelligent techno: http://artists.mp3s.com/artists/27/christian_bloch.html checken...is goed!

En ja...ik zal binnekort ook wat posten...
 
Bob, jij hebt zeker recht van spreken. Alle meningen zijn welkom. Of je nou iets gepost hebt of niet.

Volgens mij is de 'trein' op de achtergrond dezelfde als van synth wars...klopt dat?

Nope, ik gebruik vrijwel nooit dezelfde synth lijntjes.

en het is zeker geen intelligent techno, eerder hardhouse of trance of zo...

Hard house? Trance? Het is maar hoe je het bekijkt... Hard house heeft veel hardere, agressievere drums en percussie en voor trance mist 'ie echt wel wat trancey synthgeluiden. Hokjesgeesten ;)

En zoals meerdere opmerkten: ik heb niks gedaan met effecten in deze track. Ik vind dat binnen ACID sowiesso niet echt fijn werken. Dat is ook een van de redenen dat ik overgestapt ben op Cubase.

Bedankt voor de tip! Ik ga zeker even luisteren...
 
Back
Top