[Is het techno?] Menno - No Title Yet

Origineel geplaatst door trash
Dit is geen techno,wat het wel is?,beetje een allergaartje.
vind het een lastig trackje,en de mix vind ik ook niet je van het.

Hehe, gewoon het resultaat van een dwaze bui dus... 8o)
 
Origineel geplaatst door trash
Dit is geen techno,wat het wel is?,beetje een allergaartje.
vind het een lastig trackje,en de mix vind ik ook niet je van het.

Ik denk dat het puur de smaak is...

Ik vind het in iedergeval errug lekker klinken... zou het zeker goed doen op de dansvloer :okdan: maar dat is dan ook weer smaak ;)
 
Beats zijn wel lekker vind ik, hoewel je wel uit moet kijken met de hihats. Melodie is een soort reset your brain (Soulvation) versus Sacha & Darren Emerson - Scorchio. Of dat positief is weet ik nog niet...
 
Origineel geplaatst door trash
Dit is geen techno,wat het wel is?,beetje een allergaartje.

Waarom is het geen Techno?
Drum geluiden doen me erg Techno aan...
Te veel akkoorden?
Te veel korte breaks?

Wout
 
Origineel geplaatst door trash
Wat is er wel techno aan dan?

Dat is een nietes-welles spelletje :)
De vraag van Menno was: "Is dit Techno?" en jouw antwoord luidt: "Nee!"
Ik denk dat emotionele termen als 'gevoel' en 'soul' toch niet van toepassing zijn...
Ook die termen zijn bespreekbaar, want de suprematie van de emotie is in wezen de ontkenning van de ander: "Ja, maar ik voel het nu eenmaal zo..." Als je partner dat tegen je zegt, dan is het echt over :)

Ik wil leren; leren hoe die stijlen, waarvan er verdomd veel zijn, nou eigenlijk in elkaar zitten en tot elkaar verhouden.
Wat is er nu in Menno's trackje dat aangeeft dat het geen Techno is of wat ontbreekt er?

En verder hoef je hier geen antwoord op te geven, want het is voor mij geen halszaak :) Ik probeer alleen maar zoveel mogelijk informatie te verkrijgen... En het is natuurlijk 'slechts' jouw mening, maar in mijn optiek is dat er ook een!

Wout
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dat is een nietes-welles spelletje :)

Ik denk dat emotionele termen als 'gevoel' en 'soul' toch niet van toepassing zijn...

Tja,voor mij persoonlijk is techno,muziek die funked waar een bepaalt gevoel in zit dat je niet kan verwoorden maar wel kan voelen.
Dat heb ik niet met deze,en ik denk dat ik ook uit een andere hoek kom als het gene wat nu tegenwoordig techno genoemd wordt.
Het zijn 2 verschillende dingen,techno nu is erg loopbased en het muziekale cq gevoelsmatige aspect is naar achter gedrukt,het ritme heeft de eerste plaats gekregen,daarna de muziek,terwijl dat vroeger dus juist andersom was...het is een soort van dj tool geworden terwijl de eerste stijl techno nog meer songbased was,(nu doel ik niet op het standaard couplet refrein brug couplet gegeven.) maar er gebeurde veel meer in.
Er zit niets meer inovatiefs in,wat voor mij ook techno betekent,techno is dood.
Nu ik toch bezig ben,met alle t.e.c.h.n.o.l.og.i.s.c.h.e producten die er nu zijn,copieert men elkaar alleen maar,terwijl de vroegere techno producers meer uit hun minimalistiche setup wisten te toveren,dan de hedendaagse met hun full up to date gear optimized to the max...
Nu dit is mijn ,lees persoonlijke gevoel over dit onderwerp,respect voor wat iedereen doet..het is alleen mijn mening.



Persoolijk houd ik ook niet van hokjes,maar als je het toch in een hokje stopt....stop het dan in het goeie.
 
dance?

Techno vind ik nu ook een raar begrip geworden.. Mensen bedoelen tegenwoordig met techno: "hardere beats dan 'dance'" Maar het idee achter techno is al 10 jaar pleitos.. :(
 
Nee, er was duidelijk een discussie over iets anders dan mijn nummer, dus heb ik m maar weggehaald.
 
Origineel geplaatst door MdJ
Nee, er was duidelijk een discussie over iets anders dan mijn nummer, dus heb ik m maar weggehaald.

:confused:

??

ik begrijp het wel, maar toch vind ik je reaktie erg flauw. In de titel van je thread lok je namelijk zelf deze hele discussie uit!
Maar goed, ik vind het leuk om songs van dsf'-ers te luisteren, dus het zou leuk zijn als je hem toch weer plaatst. Misschien dat de anderen dan dit keer commentaar op de INHOUD van je track zullen geven!
:biertje:
 
Origineel geplaatst door maxdox
:confused:

??

ik begrijp het wel, maar toch vind ik je reaktie erg flauw. In de titel van je thread lok je namelijk zelf deze hele discussie uit!
Maar goed, ik vind het leuk om songs van dsf'-ers te luisteren, dus het zou leuk zijn als je hem toch weer plaatst. Misschien dat de anderen dan dit keer commentaar op de INHOUD van je track zullen geven!
:biertje:

Ik had ook de serverspace die de track in gebruik nam even nodig, vandaar... dus mijn excuses voor de mensen die nog wilde luisteren.

Ik hoop binnenkort over te schakelen naar een andere host, waarmee het webspace probleem ook meteen van de kaart is, dan zullen de tracks langer gepost blijven etc., en ook via mijn site te downloaden zijn.

Eerst even tentamens afwerken :)

Take care!
 
Back
Top