(RETRO) Dreaming of Louise!

Fatar

Drum Pad?
Lid sinds
29 juli 2003
Berichten
826
Dit retro deuntje heb ik vanacht gemaakt in 4 uur tijd, in samenwerking met me vriendin. Hij's heerlijk dromerig en zit een leuke beat wel in. Afmixen moet nog goed gebeuren, maar klinkt al goed dacht ik zo. Het meeste komt uit de V-Station. Gaarne feedback, dit is mijn eerste keer in deze stijl.

Ontarion

Ontarion - Dreaming of Louise
 
Dit is mooi!
Hoe die lead begint is al super.
En die drums zou ik wegdoen en veel strakkere pakken. Want nu met die dominante melodie en leads kan dat makkelijk. En die baslijn is nu te subtiel zou ik zeggen. Gewoon er luider en warmer inmixen zodat hij lekker contrast geeft en de kick mooi aanvult.
En ook meer details in leggen met 32ste nootjes en sampletjes enzo.

Trouwens dat eerst stuk zou ook een dope intro van een hiphop nummer kunnen zijn. ;)
 
thnx fuse. de beat is idd niet helemaal op zijn plaats. daar ga ik nog mee kloten. verder ga ik nog wat accentjes leggen hier en daar. wat betrefde de intro voor een hiphop remix, met de intro. be my guest. ik kan je als je wilt wel de troep los uitdraaien voor je. pm of mail me maar. :D
 
WAUW TE GEK, Die presets van die V-station mag je mij wel sturen als je wil.Dat klinkt érg goed! Die beat is inderdaad wat dun, ik mis wel wat laag.Maar dat gaat wel goed komen denk,ben beniewd wanneer het af is.
succes!!!
 
Origineel geplaatst door MIDIoot
Die presets van die V-station mag je mij wel sturen als je wil.

Ehmm.... dit vind ik wel een heel voortkomend verzoek eigenlijk.
 
Ehmm.... dit vind ik wel een heel voortkomend verzoek eigenlijk.
Ja zit wat in,ik neem het al terug. Eigen gebouwde presets zijn toch eigenlijks iets persoonlijks.Ik vond die sound gewoon supergeslaagd.Maar er zitten vast nog meer effekten bij (een delay bv) en ik kan slechts naar alle productiegeheimen vragen. Dus laat maar zitten met die presets, ik moet gewoon van m'n luie reet afkomen en zelf een beetje creatief proberen te zijn.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
geluiden zijn wel ok... compositie minder pakkend...

wat is er niet pakkend dan volgens jouw? niet dat het misschien niet zo is, maar hoor graag dan wat niet pakkend is?
 
ik heb met veel plezier naar je trackie geluisterd, maar ik vrees dat ik niet zoveel diepgaande kritieken kan geven. De meesten zijn al gegeven. sommige geluiden klinken echt goed, de melodie is nie mis, maar ook pakt mij het geheel niet meteen. Het zou echter eens kunnen dat dat veranderd als het ding af is en die bassline wat vetter is en de drums wat beter. Misschien is het ook mijn genre wat minder, en het is niet altijd even gemakkelijk iets objectief te benaderen wat buiten je favo categorie ligt. In ieder geval, veel slechts valt er toch ook niet te zeggen over deze track vind ik! moest iedereen zo muziek maken... petje af.

peace

cloudy
 
Ik ben het geheel met Fuse eens, die drum zit er totaal niet lekker in en klinkt als of er een aantal obers nogal ruw het serviesgoed aan het afruimen zijn. Er zit al zoveel ritmische structuur in de melodielijn, dat het veel eenvoudiger kan. Ook hier heb ik het gevoel dat er veel meer te gebeuren staat in het nummer, maar die climax blijft helaas uit. Dat heb ik trouwens met heel veel Dance...
Ik vind het gebruik van de 'effect' geluiden erg mooi, zo lekker op de achtergrond, maar toch goed hoorbaar. Geeft een mooie diepte in de Mix.

Dat je de geluiden liever voor je zelf houdt, dat lijkt me logisch, maar als taalfreak verbaas ik me over het woord 'voortkomend' verzoek. Is dat een bepaald dialect of ideolect? Voortkomend als 'gegenereerd worden door' zal wel niet bedoeld worden en als er 'voorkomend' wordt bedoeld, dan is dat juist een gunstig woord ipv negatief en afwijzend...

Wout
 
Lekker track! Mij pakt dit nummer wel, gewoon heerlijk zweven op synths!

Ik sluit me een beetje aan bij fuse. Toch klinken de drums imho best lekker. Plat, dat wel. Maar dat past wel een beetje erbij. Kwa mix klinkt het heel goed, maar ik vind dat de drums, en vooral de basslijn toch iets meer naar voren mogen. Niet teveel, want het nummer leunt op de melodie, en dat mag zo blijven! :dj:

gr S.
 
Origineel geplaatst door MIDIoot
ik moet gewoon van m'n luie reet afkomen en zelf een beetje creatief proberen te zijn.
je haalt me de woorden uit m'n muil... zouden meer mensen moeten doen *

* (niet de woorden uit m'n muil halen maar creatief zijn) dus...

Origineel geplaatst door Fatar
wat is er niet pakkend dan volgens jouw? niet dat het misschien niet zo is, maar hoor graag dan wat niet pakkend is?
de melodie is erg van hetzelfde over de gehele lengte van het nummer... (verveeld mij wat gauw) persoonlijk had graag ergens ff een omwenteling gehoord... de break (3:04) lijkt iets aan te kondigen wat niet komt ondanks dat de drums ff wat anders worden... de sound/style komen naar mijn gevoel niet echt goed uit de veren... (het ritmische maar dan toch met die serene geluiden)... het blijft te leeg...

aldus de 6 mening...
 
Ik ga als synth montuer nog ff deraan sleutelen. vind de drums persoonlijk ook net iets missen idd en ook verwacht je dat ie ergens los gaat. soort van 'jah..,.heerlijk nu drukt de muziek me in me stoel' ga ik nog wel fixen. voor de rest vind ik het best wel geinig eigenlijk, want ik heb dit nog nooit van me leven gedaan. dit is me eerste keer in deze stijl en hoor toch wel lovende kritiek ook :D
 
Hey!

Luistert lekker weg Fatar!

Zie dr naar uit als jee een versie met andere drums plaatst, alhoewel ik deze ook niet slecht vind hoor.
Mn vriendin zou zoiets ook wel waarderen als liefdesbetuiging, alleen ik kom steeds met noise dingen aan :D

vooal zo doogaan :okdan:
 
Back
Top