nieuwe Track Nolet

Nolet

verkeerd in goede staat
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
2.316
Locatie
Utrecht
Heren en dames,

Hierbij 1 van mijn nieuwe tracks. Hopelijk vind iedereen 'm leuk.
Het is bedoeld voor vinyl dus de eerst en laatste minuut zijn erg saai.

Ik heb gemaakt met een 909 , Virus, JP8000 RS7000, MOFX, Filter Factory, Focusrite compounder, SH101.

Alles is opgenomen in Nuendo en daar heeft ook het mixen en masteren plaatsgevonden.

Tracks is te downen op:

www.lanzalotti.cistron.nl/primary_schoolteachers.mp3
 
Laatst gewijzigd:
Mooie track hoor.

En dat je zegt dat de 1e en laatste minuut saai zijn klopt wel ja. (dacht al, oh oh maar dat viel reuze mee!)
Lekkere groove om lekker te dansen. Ik vind die stemmen erbij best wel gaaf zo eigenlijk.

De mix is wel erg lekker. Vooral het laag is lekker strak. En die kick knalt lekker door. Het hoog op zich is wel goed, maar mis toch het sprankelende een beetje van de hihats enzo. Of je hebt het speciaal iets minder gehouden omdat het een vinyl mix is?
Even na 2:30 spring de correlatie meter bij me op rood en misschien is dat wat minder handiger voor vinyl. Misschien iets minder stereo bij die strings?

Maar een lekker nummer waar je best wel trots op mag zijn. :)
 
Petje af..

Petje af..

Goeie track Tim ! Inderdaad.. strakke mix, lekker diep laag. Dat stuk (op ongeveer driekwart) waar je de mix 'opentrekt'.. dat vind ik echt heel mooi.

.. Ik denk dat er genoeg DJ's zijn die dit zo in hun koffer zouden stoppen..
 
Cool & thanks. Er zit ook aardig wat werk in, als ik eerlijk ben.

Ik wil jullie niet onthouden hoe ik het main-lead geluid gemaakt heb. Dat is echt iets voor synth prutser, dus daar gaat ie.

Het main staccato geluid is een 909 pattern met een kick een snare en wat andere dingetjes. Die heb ik door de Vocoder op mijn Virus gehaald. Dat is vervolgens door de Electrix Filter Factory gegaan die op Envelope follow stond. Dit is vervolgens door de Electrix Mo-FX gegaan voor wat delays. Eindresultaat: Een leuk geluid.

Kick en Bassline komen uit respectievelijk uit de RS7000 en een SH101.

De vocal Sample is PJ Harvey van de track One Line. Ik heb 'm een beetje verknipt want normaal zegt ze: You never left my mind. Nu klinkt het meer als: You no left you no lef my
 
Yep, da's inderdaad iets met stereobeeld ja.
Moet het wel even nuanceren met de opmerking dat de correlatie wel even in het rood kan schieten als het volume laag is en het niet al te lang duurt. Dat gebeurt wel vaker.
Want als je hele mix de hele tijd in de buurt van die 0 grens schommelt kom je bij vinyl geheid in de problemen. Liever dan zo ver mogelijk naar die +1 toe maar als het strak +1 is dan is het gewoon mono. De kunst is daar een beetje mee te expirimenteren.

Op dat plaatje zie je onderaan zo'n horizontale meter en da's een correlatie meter. Wil je zelf in Nuendo met zoiets frobelen dan kan ik je de volgende link van harte aanbevelen.

http://ourworld.compuserve.com/homepages/NickWhitehurst/cplugs.htm
 

Attachments

  • correlatie.jpg
    correlatie.jpg
    28,5 KB · Bekeken: 114
Ik heb deze track gemastered met Izotope Ozone (zie laatste Sound on Sound). Daar zit ook zo'n ding in.

Ik weet denk ook wel waardoor het komt. Ik heb die zweeftoon die er bij de break inkomt door een stereo enhancer plugin gehaald in Nuendo. Die maakt dat ding HEEEEEL breed. Klinkt top op CD maar idd, op vinyl gaat dar problematisch worden.

Het super-super-super-super relaxte van Nuendo vind ik dat ik op elk gewenst moment de hele mix weer terug kan halen!
Met alle effecten, alle tracks, alle tweaks etc.! Als iemand wil remixen? no problem! Als ik volgend jaar zelf er een Polka versie van wil maken? no problem! Als de mix nie goed is. Gewoon even helemaal opnieuw afmixen.

Dit is voor mij echt een revolutie.
 
Lekker hoor, ogen dicht aan je staat zo op een feest. Wat mij vooral aanspreekt in deze track zijn de zeer relaxte hats, en de rith shot (?) die ik hoor.

Hoor wel relatief veel ruis in vergelijking tot andere tracks van DSF users die ik luister. Maar dat zal bij uiteindelijke publicatie wel zijn weggewerkt.

Vertel je even wanneer hij wordt uitgebracht? Als die hier in het noorden te koop is zal ik het beslist niet naleten deze release te kopen.


Greetz & Respect

Yawgmoth
 
Ja die ruis is een stomme mastering fout. Ik heb in de multiband compressor van Izotope de hoogste band veel te hoog opgepompt. Vooral helemaal in het begin hoor je dat.
Ik heb een versie opnieuw gemastered en nog een Waves Denoiser eroverheen gegooid. Hij is nu helemaal clean.
 
Erg mooie sound hoor. De drums zijn goed
geprogrammeerd. Wel vind ik dat de
portamento pad iets meer variatie in mag.
ook hoor ik wat bijgeluidjes maar of dat de bedoeling is geweest weet ik dus niet.
Vooral het percussie loopje is erg grappig.
Mooie hi-hads.
Ga zo door!
 
Last edited by a moderator:
Back
Top