[track AOR] Dáár was ik wieder...

he lex .. leuk weer hoor

ruwe drums !!! en heerlijke akkoorden
 
Klinkt lekker,
Ik ben niet echt zo thuis in deze stijl maar er past mischien nog wel een prodigy achtige zang bij of zo. Of een ruwe synthlead. Maar die drums klinken wel goed ja.
 
JA COOL,,,,

Er mogen alleen iets meer geluiden naast die rhodes chordjes, en NEEEEEEEEEEEEEEEE geen prodigy achtige leads enzo, dit is echt een heeel ander concept dan die bigbeat shit. Er zitten ook iets teveel en te lange breaks in, maar coole sound johhhh. Beetje Shadow/dj Cam achtig. Waarmee heb je die beats gemaakt??

Beats kunnen wel wat meer peper en zout gebruiken
 
Origineel geplaatst door bobaphat
JA COOL,,,,

Er mogen alleen iets meer geluiden naast die rhodes chordjes, en NEEEEEEEEEEEEEEEE geen prodigy achtige leads enzo, dit is echt een heeel ander concept dan die bigbeat shit. Er zitten ook iets teveel en te lange breaks in, maar coole sound johhhh. Beetje Shadow/dj Cam achtig. Waarmee heb je die beats gemaakt??

Beats kunnen wel wat meer peper en zout gebruiken

Ha die bob,

Te lange breaks? Tjah, ik denk dat ik ze wel zo hou, maar ik wil er wel meer spannende dingetjes ingooien, niet zozeer extra melodie, maar meer effectjes enzo. Echter wilde ik de track eerst even testen, voordat ik er nog flink mee aan de slag zou gaan. Fijn dat te doen is iig.
 
zoek maar eens op sonar kollectief in soulseek

als je nou eens dergelijek dingen gaat maken ?
dit zit al redelijk in de buurt btw !

je hebt er wel feeling voor .. vooral die drums
ga door lex ga door !!

*D
 
Ja vind ik ook,, ik denk dat je iets op het spoor bent nu,,, als je verder gaat in deze stijl dan kan je ver komen, zeker omdat er in NL weinig mensen zijn die dit echt goed kunnen
 
Origineel geplaatst door MIDIoot
Klinkt lekker,
Ik ben niet echt zo thuis in deze stijl maar er past mischien nog wel een prodigy achtige zang bij of zo. Of een ruwe synthlead. Maar die drums klinken wel goed ja.

Hier hoort helemaal geen zang bij en zeker niet van dat geklier van The Prodigy. Hou op zich wel van dit soort dingen. Ik vind alleen dat de beats er nogal erg hard in zitten. Die mogen in dit soort tracks best aanwezig zijn, maar ietsjes minder mag best. Die Rhodes-achtige melodie wordt nogal weggedrukt daardoor en volgens mij nog wat andere geluiden ook die wat vaag doorklinken.

Verder wel prima :)
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ja vind ik ook,, ik denk dat je iets op het spoor bent nu,,, als je verder gaat in deze stijl dan kan je ver komen, zeker omdat er in NL weinig mensen zijn die dit echt goed kunnen

Geintje zeker? Nou, zoniet, bedankt voor het compliment. 8)

Echter maak ik niet echt veel van deze shit, soms mis ik gewoon een gefrustreerde drummer in me kamertje en dan komt er zoiets uit.
 
Ik vind het een van de meest spannende stukjes die ik de laatste dagen gehoord heb. Juist het grote verschil tussen die meppen op het slagwerk en dat vingerspitsengevoel van die 'Rhodes' doet het erg goed. Inderdaad, wat meer effecten zou niet slecht zijn; het "Wat hoor ik nou weer?" mag er wel bij. Als de track langer wordt, zou ik zelf toch een 'solo' inlassen, bv een gefilterde versie van de regeringsverklaring van de Japanse premier...Of een sax?

En die breaks zo houden!

Wout
 
Idd een erg goede track!
Dat contrast brengt een erg goede spanning met zich mee, alleen zoals bobaphat al zei net iets minder breaks...
 
dit is cool dit. misschien nog een basslijntje ofzo?
dan is hij gewoon AF! niets aan veranderen.
behalve die bass natuurlijk :D
ik ga hem houden. :)
 
lekkere accoorden, maar hou persoonlijk niet zo van die rock-achtige drums...zou er liever iets meer percussie onder horen....
 
Lekker! :P

Beats zijn goed. Klinkt lekker jazzy. Kon wel wat zachter, zodat je meer rhodes hoort. Leuke break ook qua accoorden! Is wel mijn ding.
Breaks erg zijn goed. Leuke track, dat zeker :P



(PS: ai, ik hoor wat lelijke digitale distortion in mijn rechteroor rond 2:00...)
 
Origineel geplaatst door olafmol
lekkere accoorden, maar hou persoonlijk niet zo van die rock-achtige drums...zou er liever iets meer percussie onder horen....

Dat had ik in het begin ook toen een vriend van mij (hiphop dj) Dj Cam, Dj Shadow, Mowax shit aan mij liet horen. Na een paar maanden en een paar tapies begon ik het een stuk beter te trekken die sound.

Maar AOR jouw beats klinken toch nog wat te hifi(Supertramp ofzo), daar mag je wel wat extra's op loslaten, mischien wat bitrate shit ofzo.
 
De sfeer van het nummer is super... De beats klinken me (maar dat heeft een andere luisteraar waarschijnlijk toch niet) net ff als Magix musicmaker knip en plak werk... Dat vind ik dan als producer weer niet zo'n prestatie...

Maargoed... de sound staat er en is top... :)
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Dat had ik in het begin ook toen een vriend van mij (hiphop dj) Dj Cam, Dj Shadow, Mowax shit aan mij liet horen. Na een paar maanden en een paar tapies begon ik het een stuk beter te trekken die sound.

Maar AOR jouw beats klinken toch nog wat te hifi(Supertramp ofzo), daar mag je wel wat extra's op loslaten, mischien wat bitrate shit ofzo.

Meer viezigheid? Nog meer?

Zal eens kijken, bedankt !
 
Back
Top