[Hardhouse/Trance] Mike Rockmore Vs. Fatz - Back In Time

Mike Rockmore

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2003
Berichten
903
Locatie
Groningen
Gisteren heb ik dit gemaakt, met een vriend van me die meer het Tiesto achtige gebeuren digt. Vandaar dat we dit in elkaar hebben gezet maar toen we het maakten merkten we dat onze hoofden er toch wel van op en neer gingen.

Misschien te simpel, voor de meeste van jullie, maar ik vin het redelijk pakkend. Tiesto zijn tunes zijn ook redelijk simpel en slaan ook aan als een bom. (nee laten we nou niet gaan discusieren over het wel of niet goedkeuren van commerciele muziek) laten we ff denken of als je em in een club hoort of je ook los gaat op dit nummer.

Nogmaals simpel maar simpel kan ook op een goede manier neergezet worden. Een simpel nummer dat in je kop blijft zitten is een goed nummer naar mijn mening eens kijken wat jullie hier van vinden.

http://www.feikens.nl/mike.htm

Grtz Mike
 
Best wel een leuke track.Maar er mag best nog wat bij denk ik, meer geluiden, filtersweeps mis ik bijvoorbeeld. En persoonlijk denk ik dat dat rave achtige lead geluidje een beetje uit de mode is, klinkt wat gedateerd. Tenzij dat de bedoeling was zoals de titel al sugereerd.Voor de rest heeft het nummer toch wel een goede groove en ik zou het wel verder uitbouwen als ik jullie was. En ook de producers van Tiesto doen toch wel wat langer over een nummer dan éen dag.
 
Ja ik snap wat je bedoelt. Meer Fxjes doen meer spelen met filters etc. Het nummer is inderdaad oldskool bedoelt. Goed dit is een toevallige poging van mij om iets in deze richting te maken, ik ben zelf meer een huisman. (house)

Hijs misschien wat aan de kale kant, maar ik wil het nummer ook niet verkrachten door een paar niet nuttige sweepjes er door heen te pleuren, ik heb er niet bij vermeld dat we deze track als niet af beschouwen en dat er nog veel ruimte is voor verbeteringen :),

we wouden ff zien of dit memories terughaalt, ik krijg toch wel een heerlijk gevoel als ik dat ruige rave geluidje hoor in een melodie en denk dat niet veel mensen stil zullen staan als ze dit nummer horen, niet arro bedoelt maar ik vin het wel een leuk feestnummer, vandaar heb ik em hier gepost om wat technische adviezen te krijgen :)

Dank voor de response, Groeten Mike
 
Bezig met luisteren,

Vind het niet echt spannend ofzo, zelfs een beetje simple. De beats zijn wel ok, bassline vind ik niet echt passen.
Ik moet toch zeggen dat de melodieen van tiesto ook simpel zijn maar dan toch meer pakkend.
Persoonlijk zou ik op de beats wat anders proberen die zijn goed, bassline/melodie zijn minder.

Het retro hc/rave geluidje zou je beter moeten gebruiken dan dit imho...
 
Ik ben het met je eens :) vooral over de bassline had ik zeer mijn twijfels, die is te zoet. Hij moet duisterder en de melodie kan idd ook wat pakkender, het rave geluidje willen we er wel in laten omdat dit de intentie van dit nummer is vandaar de titel back in time.

Daarom is het met misschien ook dat we em zo simpel hebben gemaakt, wat wij dachten is simpel is pakkend maar je kan het natuurlijk ook te simpel zien :D dat snap ik wel moet ik zeggen :)

Grtz Mike
 
[Ass Mode]

Ik denk dat als je dit met Tiesto durft te vergelijken je nog maar eens heel goed naar Tiesto moet gaan luisteren.

Die zitten namelijk een stuk beter in mekaar dan je zou denken, en dat mag ook wel, met zulke simpele ideeen.

Dit is gewoon niet af, het mist loops, sounds, synths aan alle kanten. Verder is dat oldskool geluid dat erin zit niet om aan te horen. Dit was misschien een jaar of 7 a 8 nog enigzins te harden, maar denk niet dat je er nu nog ergens mee aan hoeft te komen zetten.

Luister nog eens goed naar wat er op die dikke plakken vinyl in de platenzaak staat zou ik zeggen, en success met het verbeteren of een nieuwe track!

[/Ass Mode]
 
Nice Ass Baby hehe.

Ik wil het ook niet vergelijken met tiesto, we hadden zo'n soort idee erachter, das al een verschil, het oldskool geluidje is een kwestie van smaak denk ik, ik denk dat er wel een betere melodie mee gemaakt moet worden, verder heb ik de track voller gemaakt en de bass verandert, ik vraag me nu ook af waaruit tiesto die kerk orgel geluiden vandaan haalt. Hij klinkt veel voller en zoals ik zei we beschouwen hem ook niet als af.

Kga nog wat spelen met flangers en filters om het geluid wat diverser te maken in de melodie, maar goed de 2e versie is al een stuk beter als de 1e versie veel voller al zeg ik het zelf. Ik post hem hier binnenkort. Dan kan je dan misschien nog wat adviezen geven als je wil.

Grtz Mike
 
Ai wat vals die 'akkoorden'....oei..

Voor de rest, klinkt nog erg tussen de schuifdeuren, nogal leeg...Niet zozeer qua sounds maar meer qua mix...

verder...tja...kweetniet...
 
Kut, echt vals vals? toen wij het maakten vonden we de melodie wel leip namelijk, ik hoorde dat het wel 1tonig werd maar heb verder niemand nog iets over vals horen lullen.. De mix is inmiddels voller zoals ik al vermeld had boven. Mijn fout ook verder ik had in mijn enthausiasme niet een gare nog niet af track moeten posten :D.. ik post em binnenkort weer ff en dan hoop ik dat jullie de verbeteringen ook opmerken.

:W :luv:
 
Ik vind de in de intro kick wel leuk gedaan. Maar verder klinken de drums veel te los vanelkaar. De drums/percussie geluiden zijn niet zo goed gekozen, het past niet zo goed. Té standaard.
De kick die later komt is veel te vol, en drukt de basslijn (?) weg. Dat rave stabje is idd erg achterhaald, en omdat het zo op de achtergrond klinkt, mist het het leadgevoel. Mag ook wel meer variatie in.

Hardtrance is niet mijn stijl, dus vergeef mijn gekleurde kritiek ;)
 
Hey je hebt gelijk hoor en ik waardeer je kritiek. Was ook mijn fout om hem hier al te plaatsen. Ik moet zeggen de intro klinkt nu al een stuk beter, moet nog een break inbouwen, maar hij klinkt al voller :D verder hoor ik al wel dat het rave geluidje te achterhaald is, en te eentonig, zou het nog eentonig zijn als ik het op sommige moment filter en weer trug laat komen? Hmmmmmmmmm i wonder? Misschien een flanger erop, of misschien gewoon een compleet andere voller omvatender orchestraal geluid. Wat denken jullie? Jullie mening doet er toe bij mij :D

Grtz Mike
 
Of de track is veranderd, maar 'vals' is die melodielijn niet, hooguit wat ongewone intervallen, maar dat valt 'te leren luisteren'. Ik denk dat er een verschil is tussen simpel en subtiel. Deze track is nogal simpel; zo eenvoudig te volgen, dat je maar een ding behoeft te kunnen... tellen. Waarom niet iets onverwachts geprobeerd; iets wat die 'domme' regelmaat hier en daar even onderbreekt? Die melodie inderdaad doorbreken: of met een ander loopje of met een verandering van de klank. Daar gebeurt in deze track totaal niets mee. Er wordt alleen maar toegevoegd en weggehaald op een zeer voorspelbare wijze. De klanken zijn okee en de Mix is ook goed.

Wout
 
Back
Top