[Techno] Solid - breakdown

Dolis

Nieuwkomer
Lid sinds
24 december 2003
Berichten
2
Ok, na een hele lange tijd is hier weer een track van mij.

http://www.deadmurder.com/board/two-song.php?id=3652


Ik ben er een hele tijd mee bezig geweest. Was telkens niet tevreden, alles omgegooid, weer opnieuw begonnen, toen weer dingen veranderd. En nu is het eindelijk geschikt om hier op het forum te zetten.

Dus, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 
Ik heb even geluisterd.. jammer dat de MP3 maar 128 kbps kwaliteit is het klinkt namelijk wat dof.
Hou zelf niet echt van dit type techno en vind het daarom ook moeilijk om iets over te zeggen.. maar toch doe ik het ;)

Het nummer wordt niet echt opgebouwd... het is gelijk "gaan met die banaan"!
Er is een break maar vind dat het daarna toch echt moet knallen (mening)! dat mis ik.
Misschien ites meer afwisseling.....

Verder de gebruikte sounds including de bass vind ik lekker!!
 
Op zich vind ik het een hardstikke lekere tune, maar ik heb wel wat puntjes die mijn aandacht grijpen.

Het klinkt een beeeetje rommelig en dof/ver weg... of heb je daar een speciale bedoeling mee.

Appart compressor/volume gebeuren over de hele mix... krijg een beetje het gevoel dat de muziek steeds even door de knieen gaat. (de bass en hihats worden dan ff harder).

Leuk is wel dat het geheel vrij relaxed is, heeft dus niet zo veel drive... maar is daarmee wel lekker luisterbaar.

Misschien wat hard commentaar maar daar heb je meer aan dan "oh prachtig" denk ik.

Druid
 
Thanks voor de reacties.

Tja, dat het rommelig, dof en ver weg klinkt was niet echt de bedoeling. Sterker nog, ik heb zelfs al de hoge tonen een beete opgepept. Ik heb dus niet echt een idee hoe het nou komt dat het 'ver weg' klinkt. 'Rommelig' kan ik me nog wel iets bij voorstellen, omdat er wel veel geluiden en soorten reverb worden gebruikt.

Verder heb ik geen compressie over het geheel gedaan. Dus best raar dat het dan toch gecompressed klinkt :)


En ik heb express een relaxte track proberen te maken, dus vandaar dat het niet echt knalt. Ik kan inderdaad wel iets meer afwisseling erin stoppen.

Nog (meer) opmerkingen?
 
Het begin is zeeer lekker... lekker rustige techno!
ja zeker ja! Heeeeeerlijke track zeg!

Wat mij betreft een heuse topper!
KLASSE WERK! :okdan:

Joost
 
Origineel geplaatst door iCe-9
Het begin is zeeer lekker... lekker rustige techno!
ja zeker ja! Heeeeeerlijke track zeg!

Wat mij betreft een heuse topper!
KLASSE WERK! :okdan:

Joost

Hier sluit ik mij volledig bij aan... echt lekker..

En ook deze staat weer op mijn mp3 spelen :D heb hem nog wel even ge-eq'd...
 
ik vind de track wel iets hebben ja.
ok, het zou wel een beetje beter afgemixed kunnen worden en dergelijke... maar de vibe is er al. En da's het belangrijkste...
Ik vind ook dat er ongeloofelijk veel gevoel in de track zit... Mooi!

edit: Welke gear heb je hiervoor gebruikt?
 
Laatst gewijzigd:
Dat het Techno is, dat kon ik zelfs horen :)
Het zijn erg mooie geluiden, die mijns inziens goed bij elkaar passen en elkaar niet hinderen. Vooral de wat zachtere, subtiele 'bassline' vind ik erg prettig. Met de Mix is volgens mij dan ook niets mis. Wel is het allemaal een beetje erg voorspelbaar: na acht of zestien maten komt er een nieuw geluidje bij of gaat er eentje af. Het geheel is niet erg verassend. Ik heb de neiging naar de mooie geluiden te luisteren en beslist niet om te gaan bewegen (Als ik dat ooit doe :) De opbouw naar een klimax ontbreekt, of hoort dat bij Techno, mijne heren?

Wout
 
Grappig wat een verschillende reacties ik hier op krijg. Nouja, de groove is er in ieder geval... de afwerking kan duidelijk nog beter. Ik ga waarschijnlijk het gebruik van Reverb iets terugschroeven, de mastertrack eens goed compressen zodat het geluidsniveau niet zo zacht is, en er moet een stuk laag uit de baslijn.

De apparatuur die ik gebruikt heb staat in mijn signature. Daarnaast heb ik ook nog de V-station gebruikt.

Verder ben ik het inderdaad eens met dat het nogal strak is ge-sequenced. Alles gebeurt om de 8 of 16 maten, hier kan ik wat creatiever in zijn.

En wat betreft de climax.... ik hou er zelf niet zo van om climaxen te maken in mijn tracks... hou het liever op een andere manier spannend. Daarbij komt dat ik zelf nogal eens de neiging heb om mijn nummers vol te propper met superveel geluiden. ik ben bang dat als ik dan ook nog eens een climax ga doen, dat het dan helemaal een grote brij van geluid wordt. Dus, eigenlijk gewoon omdat ik er niet zo goed in ben, stop ik voorlopig geen climaxen in mijn tracks. :)
 
Diep :P

Mix klinkt wel erg dof. Opbouw vind ik in het begin erg standaard, maar als ie eenmaal loopt, loopt ie ook goed!
:biertje:
 
Back
Top