[techno] arvke - session one

Origineel geplaatst door MadR
doet me een beetje aan dogman go woef denken van underworld

ken ik niet? oud, nieuw?

maar eh, vind je het wat
 
stijl is een beetje hardhouse, maar dan niet hard :confused: Nee ik vind 'em nergens naar toe gaan. Drumgeluiden klinken een beetje basic.
Misschien klink ik wat negatief, maar dat ben ik dan ook :duivels: :D

Wel grappige geluiden wat er doorheen gemixed zijn... Is dat je nieuwe aanwinst?
 
Zoals gewoonlijk kritisch commentaar (is opbouwend en met respect bedoeld):

* de drumsounds klinken in al je tracks eigenlijk nogal standaard en niet vet, vind ik. Waar haal je ze uit?
Oftewel zou ik ze tweaken zodat ze beter smelten (ik weet niet of dat kan bij deze geluiden) ofterwel andere sounds. Ik heb het vooral over de kick, de clap de toms.
* het klinkt weer een beetje te gesequenced allemaal. Quantize je alles of programmeer je alles strak? Speel je in op het keyboard?

Ik volg maxdox in die hardstyle, maar iets te braaf. Hij heeft veel potentieel door die repetitieve gefilterde lead die goed klinkt. Maar die sweep die er geregeld doorheen komt vind ik er niet bijpassen. Hij smelt niet, maak hem subtieler of net ruiger. Gooi er distortion over bv!
Ook de drum fill-ins voor de hoogtepuntjes klinken te lauw/ongeinspireerd, maak ze ook natuurlijker. Af en teo een ghostnote door de drums gooien om dat te vrepetitieve te doorbreken.
De bassline vloeit niet goed genoeg. Als je iets inspeelt, probeer je dan volledig in te beelden dat je een neger met de funk in zich bent. Grooven en niet quantizen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit één van je beste tracks, de opbouw is OK.
 
ik snap de kritiek thnx!

Ik moet toch even een kanttekening plaatsen, want (ook al is het geen excuus!) ik heb het eigenlijk in een jamsessie in 1 zondagmiddagje opgenomen met de RS7000. De variatie is er nog niet ingebracht (meerder patterns), maar ik postte hem om te kijken hoe mensen over deze sound denken.. Ik heb bewust geprobeerd een beetje '88 '89 stijl house/techno te maken, met ongecompliceerde pattern switchen en een beetje variatie.

De sound van de drums standaard? Eh nou het is gewoon 909 sample werk, zonder veel poeha. Dat ze niet vet zijn daar kan je over discusseren. :D

okee
thanx nogmaals

R
 
De basis is beslist okee, maar ik ben het met Nova eens dat die 'sweep' irriteert, tenminste, bij mij. Het komt een beetje kinderachtig over, alsof je kleine broertje ook mee mocht doen. Of het teveel gesequenced is, dat hoor ik niet zo, maar toch mag er ergens wat meer jus in komen. Het is nog teveel basic, maar wel mooie bassline en, ja, basischords? Zou vroeger door de slaggitarist worden gespeeld :) Ik vind dat eigenlijk geen lead, omdat ik dan toch meer melodie voor oren heb.

Wout
 
Back
Top