*TRACK* o.a. met mpc1000

Hazes

Vind ik leuk
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
6.361
Locatie
Arnhem
Dames en Heren,
Het was al weer een tijdje geleden dat ik hier iets heb laten horen. Heb weer even wat tijd gevonden en onderstaand, nog titelloze nummer gemaakt. Feedback is meer dan welkom! Apparatuur in dit nummer:

MPC1000
Reaktor
Fizmo
opgenomen en gemixt in cubase SX

Klikt allen HIER en laat maar weten wat je er van vindt. Alvast bedankt.

Groeten H6
 
vraag is
of je zelf hoort hoe strak de beats klinken ?

ik weet nog wel toen ik me mpc kreeg
was ik echt verwondered dat het zo strak kon lopen ..

anyway
ben niet helemaal gecharmeerd van je nummertje
wrm doet die 303 niks ????? mag meer variatie in .. of die sample eruit wat mij betreft
de drums klinken qua afmixen ook nog een beetje los van elkaar .. niet zoals een echte complete drumkit zeg maar

en weet je wat het rare is .. ik denk de hele tijd dat er iets scheef loopt
is dat een delay die niet klopt ?

komt de sequence/timing wel compeet uit de mpc ?
zal wel niet met reaktor erbij ..

zo ik hoop dat je er iets aan hebt .. is niet echt constructief
maar je moet het effe mee doen

succes ..
 
tja, wilde eigenlijk morgen pas reakten maar ok, zelfs op m'n tft boxjes klinkt het cool. Ben benieuwd hoe het morgen over m'n monitoren klinkt ;)
 
eerlijk gezegd houd ik niet van het soort muziek waaar die tb 303 achtige bassline als backbone voor het gehele nummer wordt gebruikt .
Misschien wat meer variatie in je bass .....tja ....
weet het zelf ook niet ..k'ga slapen
 
bedankt voor het luisteren. Die 303-achtige baslijn (is helemaal geeneens een 303 :( ) is dus niet zo'n succes. Misschien moest ik die maar eens gaan vervangen dan.... Is nu eigenlijk niet veel meer dan een gesamplede loop uit Reaktor.
@MadR: Wat loopt er dan scheef volgens jou?
 
Laatst gewijzigd:
ziehier weer iemand met geld ....
:stupid
 
Origineel geplaatst door gill
ziehier weer iemand met geld ....
:stupid

Hallo gill,

Ook welkom hier en bedankt voor je eerste post, dewelke een cunstructieve bijdrage is aan deze thread.
 
Ik vind het nummer kwa concept niet sterk nog. De geluiden liggen te dicht bij elkaar kwa frequentie.
Luister zelf naar wat je doet. Je gebruikt in een nummer 4 geluiden in het zelfde frequentiegebied met dezelfde envelope structuur, allemaal niet melodisch,maar met 2 tonen. Daarbij gebruik je standaard drumsamples. Dit is te weinig om echt een opzichzelf staand iets mee te maken
De melodie kan nog wat opgepoetst en er kan nog wel een exentriek iets bij. iets wat het nummer memorabel maakt. Ik ben nu op dit moment al weer vergeten hoe die ging.

De drums en de sound is er wel,, het klinkt geweldadig strak gewoon.

Hoe heb je die MPC1000 opgenomen op de pc???
 
Origineel geplaatst door Hazes
Hallo gill,

Ook welkom hier en bedankt voor je eerste post, dewelke een cunstructieve bijdrage is aan deze thread.
sorry,
ik vind dat er in het nummer leuke ideeën zitten. Maar die komen precies niet zo goed uit. Het is een leuk concept. De geluiden hangen mss iets te los van elkaar ... ?
 
Back
Top