Niet-commerciele melodic trance geproduceerd

Mastermind NRG

Stamgast
Lid sinds
14 februari 2002
Berichten
189
Locatie
Groningen
Mijn nieuwste track is niet echt mainstream, 't is een pianospel met strings en een beat.
Het is gebaseerd op de tune uit de film "The Never Ending Story".

Mastermind - The Neverending Story

Gebruikte software:
Reason 1.0
Cakewalk 9.0
Sound Forge 5.0

Verder alleen de patches van Reason gebruikt.
 
Ik kan hier helemaal niks zinnigs over zeggen. Het eerste wat in mij opkwam is van: "Dit is toch rete commercieel", maar dan fout ;).
Het doet mij denken aan de demo voor één of ander cheesy casio keyboard... Sorry

PS: ik dacht ook iets te horen van de gouwe ouwe "forever young". Althans daar deed het me in eerste instantie aan denken...Neverending story is met die vliegende hond he :)
 
:)

Ik denk niet dat je zo'n deuntje op een commerciele cd zal tegenkomen.
Helaas heb ik geen sample van een goeie piano dus moest ik het maar met de Reason piano doen.

Ik ben goed in melodieen dus ik denk dat ik maar beter orkest componist kan worden, te lange/complexe melodieen met arpeggio's worden meestal niet gewaardeerd bij 'trance' heb ik gemerkt, in tegenstelling tot eentonige "melodieen" met weirde sounds.

Naja, het zij zo, ik maak wat ik mooi vind en waar ik mijn muzikaliteit in kan leggen. :)
 
Het nummer op zich is goed.
Maar het beatje is slap.
en het bassje mag ook veel vetter.
Ik mis een echte break en
weer is er veel galm gebruikt.
hier en daar wat verdwaalde noten.
en wat quantize foutjes.

Als je inderdaad goed met melodieen kan
stoeien probeer de volgende keer een eigen
melodie te maken. Dat staat veel stoerder.;)
 
Ik ben goed in melodieen dus ik denk dat ik maar beter orkest componist kan worden,

of probeer es een goede pop song te schrijven dan !

equate
 
ik maak wat ik mooi vind en waar ik mijn muzikaliteit in kan leggen.

Gelukkig!
Ik denk dat wat Googol heeft gezegd heel goed klopt. Het klinkt allemaal een beetje 'slap'. Er zit niet echt pit in de klanken...Misschien andere klanken gebruiken dan de standaard Reason sounds?
 
Origineel geplaatst door Mastermind NRG
:)
Ik ben goed in melodieen dus ik denk dat ik maar beter orkest componist kan worden, te lange/complexe melodieen met arpeggio's worden meestal niet gewaardeerd bij 'trance' heb ik gemerkt, in tegenstelling tot eentonige "melodieen" met weirde sounds.

Maaruh deze melodie is niet van jou... is gewoon een cover. As je nou ff je eigen melo erbij maakt vinnik hem wel commercieel maar zou ik hem ook zo in m'n playlist zetten zeg maar *D
Ik vind juist de mix erg goed! En leuk afgewisseld met verschillende lead melodie sounds. Houdt het nummer interessant tot het einde!

Daarnaast vinnik dat we hier op het forum wel genoeg gezeken hebben over 'commercieel'. Het gaat er toch gewoon om of je een goed technisch nummer hebt? Over smaak valt namelijk toch altijd te twisten....
 
Wat zouden jullie precies aan het nummer vervangen dan?
Ik denk dat ik van de off-beat bassline een andere bassline ga maken, en de piano vervangen door een synth.
Zou dat al een verbetering zijn?
 
Tja, wat kan ik er over zeggen.. de enigste toevoeging is die stemsample ergens aan het begin.

Voor de rest is het allemaal het werk van 'mastercomposer' Giorgio Moroder :)

Ik ben goed in melodieen dus ik denk dat ik maar beter orkest componist kan worden, te lange/complexe melodieen met arpeggio's worden meestal niet gewaardeerd bij 'trance' heb ik gemerkt, in tegenstelling tot eentonige "melodieen" met weirde sounds.

http://www.algonet.se/~jonwar/moroder-midi-never-ending-story.mid
 
Laatst gewijzigd:
De kwaliteit is wel leuk maar de muziek is niet mijn kopje thee.
lijkt wel een soort happytrancepop nummertje.

doet me denken aan de vriezerbrug in tynaarlo....argh!!!!
 
Lache hoor. Lekker gek doen met de muziek. Misschien is het wat kitscherig maar moet kunnen toch? Er zijn zat mensen die dit wel trekken.

Tsja die drums kunnen wel wat forser, maar t'mot ook geen roeiwedstrijd worden hoor. ;)
De mix is lekker helder en best wel strak en toch redelijk warm. Met zoveel midhoog instrumenten lijkt me het mixen toch wel redelijk ingewikkeld om een fatsoenlijke balans te krijgen. Misschien dat het wat harder kan en qua bas net ff iets meer.

Gooi d'r anders wat recycled dance loopjes onder hebbie zo een commerciele dance/trance versie. Een clippie in elkaar knutselen met die grote vliegende hond en releasen maar. ;)
 
wel leuk om dat deuntje zo terug te horen...

het enige niet commerciele van deze track is dat je er geen geld mee (hebt) verdien(d/t)
 
Back
Top