[techno] Pjotr G - Sauige

Pjotr G

funky lid
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
4.580
Locatie
Nieuwkoop
Geachte mijnheer/mevrouw,

Bij deze biedt ik u via deze weg mijn meest recente techno track aan. Zoals gewoonlijk wordt de hevig ontstemde synth-lead verzorgd door de Clavia Nord Rack 2. De Roland MC-307 neemt enkele drumsounds voor haar rekening (ride hihat shaker schraapsound conga), in de rest wordt door de E-mu ESI4000 turbo sampler voorzien. Mixage is gebeurd op de Behringer MX2442, galm en delay 2 zoom's RFX-1000, en op de main inserts zat een LEM CLX2 compressor.

De structuur is iets waarover ik nog niet zeker ben, maar na het laten bezinken van de track kan ik later nog altijd beoordelen of een nieuwe opname nodig is.

Download:
http://homepage.uvt.nl/~s216887/samples/songs/Pjotr_G_-_Sauige.mp3

Als je tijd hebt, laat even weten wat je ervan vindt! :)
 
phoe vette beat zit erin en na de break wordt ie ook lekker zwoeliewoelie vind ik. enige jammerlijk vond ik het geluidje op 1.10. dat vond ik wat minder passen. het eind is ook wat eenvoudig vind ik imho. voor de rest mosterlijke track trouwens. echt mooi werk :D geluiden komen ook goed tot zijn recht hier.:dj:
 
Nummer zit goed in elkaar (zoals vaak bij jouw) maar wat me aan dit nummer irriteert is dat volgens mij de kick verschillende volumes heeft en dat haalt de drive, voor mij, uit het nummer...
 
denk dat dat een compressie artifact is, bass zit de kick wellicht in de weg soms
 
ik vind de beats en de melodien vet,jammer dat de kick niet wat harder staat,werk er alleen een ranzige climax in ,en zorg dat die beat daar even helemaal verdwijnt,en knal em er dan ineens weer in,'k denk dat dat het wat beter doet op de dansvloer....
 
die bassdrum ja..

maar goed, de track is wel wat eentonig IMO. De eerste minuut gebeurd er praktisch nix. Beetje saai zou ik zeggen. Daarna de gebruikelijke ride :D.... De break is grappig, alleen die irritante 'arp-staccato' synth vind ik helemaal nix.. Bij 4 minuten lekkere groove, dat wel.

Arv
 
Jammer van de bassdrums, voor de rest erg lekkere beats. De leads doen wat "hardstylerig" aan, niet echt mijn sound...
 
Vette beat. Er zit echt een lekkere drive in het nummer. Vind het echt een lekkere track. Alleen wat al gezegd was jammer van de KICK. Maar goed daar is nog genoeg aan te doen.

Petje af. :okdan:
 
ik zal eind deze week opnieuw opnemen met kick anders en eventueel nog n breakdown ofzo :)
 
Ja, meesterlijk lekker gewoon 8)
Bewijst eens temeer dat je niet veel hoeft te hebben om veel te bereiken!
 
De beat heeft een enorm hoge "drive" factor. Die verdient zelfs 9/10 ! (een echte locomotief !)
Vet vind ik hem niet. (afhankelijk van wat "vet" betekent) Dat vind ik net ontbreken. Als je puur techno denkt. Na één minuutje moet ie komen :
De loodzware dikke vette beukbasdrum die techno juist zo kenmerkt. BOM BOM BOM BOM BOM...
Als die-hard technotrack vind ik het toch erg geslaagd, maar anderzijds illustreert het ookweer hoe "arm" techno als muziekgenre is.
(ik ben lang OOK hevige technofan geweest, nu minder - ik hoor te vaak hetzelfde)
Ik wil maar wil zeggen is dat ik dit een onwijs gaave beat vind die net om meer vraagt !!!
In die zin : probeer nu eens uit dat stereotype technogehak-gedrag te raken en verzin eens wat snijdende agressieve synthsounds. Een bassynth. Een leuke fx of voicesample d'rbij. Zonder dat het dan house of trance of wat dan ook gaat klinken.
Probeer misschien eens passende drumfills,voice fill ins en goochel wat reverse of phasing of weet ik veel wat.
Wat ik maar wil zeggen is dat ik dit echt een prima groove vind die aanzet tot dansen. Maar het gaat na 1 minuut al snel vervelen, tenzij je ergens in een donker hol zit met flitsende lampen en dankzij allerlei hulpmiddellen het plafond niet meer van de vloer weet te onderscheiden. (vergeef me de nogal plastische uitdrukking)
En om de vrede te bewaren nogmaals : I like it very much en heb hem wijselijk gesaved. Wie weet komt die beat mij nog van pas :) :) :)
 
Laatst gewijzigd:
Stoere track hoor !

Alle elementen die nodig zijn zitten erin maar ik zou er wel wat meer mee spelen door af en toe en paar maten wat weg te nemen of te filteren en dan alles er weer lekker inrossen.

Bijv alleen de lead (die erg lekker gemeen is) en verder niks laten horen op de laatste twee tellen van een maat aan het einde van 16 maten.

Maar voor de rest : lekkere track !
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
De loodzware dikke vette beukbasdrum die techno juist zo kenmerkt. BOM BOM BOM BOM BOM...

Das wat BasisSystem hierboven ook bedoelt. Laat eens wat weg. Leg je beats eens wat langer stil. Daarin zit ook de grote uitdaging bij Techno. Geen beats meer, maar de groove blijft wel in je lichaam doorgaan. Als je dan terug de beat erin gooit ontploft de zaak. Sanp je ?
FF een hint : neem een sinus (liefst een sample of met een analoog werkt het ook heel goed) tune die naar een lage G (je track staat getuned in G ) en zet die mee onder de bassdrum, zodat het door de speakers extra diep gaat klinken.
Je moet een beetje goed opletten met het volume, want die sinus mag maar beperkt aanwezig zijn het is meer "laag" toevoegen dan werkelijk "klank". ( probeer dus een zo laag mogelijke G te nemen, maar wel nog definiëerbaar)
Bij wijze van experiment kan je die sinus ook nog "layeren" met een bassdrumsample (ook tunen !!!) tot die op dezelfde toonhoogte zit om de attack te vergroten.Door het afwisselend bijvoegen en weglaten van die sinus ga je de techsfeer alleen maar vergroten. Durf ook de hihats stil te leggen. Durf !
Toch mag dit stuk "dansen" van mij de "technotrack" van de SF compilatie-CD worden.
 
jullie hebben best gelijk hoor wat een soort van "breaks" na een aantal maten betreft, had inderdaad wat meer door elkaar kunnen husselen op zo'n momenten. Qua bewerking op de eindmix had ik wel wat dingen geprobeerd zoals een maatje reverse en dan doorknallen, maar vond het uiteindelijk toch maar beter van niet. Ook hebben jullie gelijk dat ik best meer mag doen met vocals/sweep-zwipp-pieow effectjes en synthsounds in andere functies als nu erin zit. Maar da's voor n volgende keer :)
 
Beat klinkt lekker strak,,, die kick mag wat ronder....
Nadat die leadsound erin komt haak ik echt af, te massaal, te plat voor mij.

Als je dit rondstuurt kan je hem wel uitkrijgen denk ik. Al vind ik wel dat dit nummer teveel aan elkaar hangt van cliche's
 
Back
Top