[hardstyle?] we got it goin on

Begin : okee. Maar als de hihats alleen hun ding doen, zet er een soort dub/filter echo achter. In plaats van die 'brass' achtige lead, laat de bas gewoon even lekker voor 8 of 16 maten doorgaan, en kom -dan- pas met wat je nu al gelijk hebt op 0.28.

Dan over de brass-achtige sound - hardstyle heeft over 't algemeen een vrij statische envelope en een filter cutoff die langzaam open gaat.

Wat de raps betreft - die zijn de kers op de slagroom van het ijsje! Pas een paar minuten later doen - en als 't even kan in een 'stil' gedeelte. In plaats van timestretchen zou ik ook eens kijken naar een 'gapper' (zo heet 't in Sound Forge dan - zet kleine stukjes stilte tussen stukjes sample, en geeft een ruwer effect dan een gewone lage-kwaliteits timestretch).

Op 1.44 zou ik wat aan de opbouw doen - je begint al gelijk aan het harde gedeelte. Gewoon even lekker 4 maten stil laten en de zaal bij laten komen, dit is misschien iets te abrupt.

Da's zo ongeveer wat ik kan verzinnen ;).
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Begin : okee. Maar als de hihats alleen hun ding doen, zet er een soort dub/filter echo achter. In plaats van die 'brass' achtige lead, laat de bas gewoon even lekker voor 8 of 16 maten doorgaan, en kom -dan- pas met wat je nu al gelijk hebt op 0.28.

Dan over de brass-achtige sound - hardstyle heeft over 't algemeen een vrij statische envelope en een filter cutoff die langzaam open gaat.

Wat de raps betreft - die zijn de kers op de slagroom van het ijsje! Pas een paar minuten later doen - en als 't even kan in een 'stil' gedeelte. In plaats van timestretchen zou ik ook eens kijken naar een 'gapper' (zo heet 't in Sound Forge dan - zet kleine stukjes stilte tussen stukjes sample, en geeft een ruwer effect dan een gewone lage-kwaliteits timestretch).

Op 1.44 zou ik wat aan de opbouw doen - je begint al gelijk aan het harde gedeelte. Gewoon even lekker 4 maten stil laten en de zaal bij laten komen, dit is misschien iets te abrupt.

Da's zo ongeveer wat ik kan verzinnen ;).

Ok bedankt voor je comment iig en heb zover mogelijk aangepast van wat jij bedoelde. Ik weet alleen niet wat je met dub/filter echo bedoelt en wat zijn statische envelopes? Ik heb overigens geen lage-kwaliteit timestretch gebruikt maar heb een hele snelle delay gebruikt om dit effect te creeren. Bedoel jij trouwens een soort van chopper effect?

Verder is het nummer iets langer geworden.
 
Dub/Filterecho's - elke echo (en het resultaat daarvan, en het resultaat daarvan, en het resultaat daarvan, etc.) wordt door een filter gejaagd. Sample voor de gein maar eens een piano-akkoord of zo, overstuur 'm een beetje, zet 't volume op 80%, jaag 't door een bandpass filter. Het resultaat daarvan: overstuur, 80%, filter. En zo door. Dan zet je ze 'ns achter elkaar op een ritmisch patroon (op 16 stappen, elke 3 of 4 stappen).

Voor echte dub hoef je 't volume natuurlijk niet te gebruiken, misschien een limiter die er voor zorgt dat 't elke keer een gelijk volume is als 'ie door de overdrive gaat. Naja, deze site laat 't je ook duidelijk horen - http://www.infinitewheel.com/dubselector6.html (beweeg de muis eerst over de gekleurde hartjes, de zwarte triggeren de melodie). Misschien ben ik ook wel veel te dol op dit effect :).

Statische envelopes - je zit nu met een redelijk lange attack in de filter. Kan ook aan mij liggen, maar 't beukt meer als je gewoon een A = 0, D = 10, S = 10, R = 0 gebruikt voor de filter envelope en dan je 'opbouw' doet met alleen de cutoff omhoog te schuiven.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Dub/Filterecho's - elke echo (en het resultaat daarvan, en het resultaat daarvan, en het resultaat daarvan, etc.) wordt door een filter gejaagd. Sample voor de gein maar eens een piano-akkoord of zo, overstuur 'm een beetje, zet 't volume op 80%, jaag 't door een bandpass filter. Het resultaat daarvan: overstuur, 80%, filter. En zo door. Dan zet je ze 'ns achter elkaar op een ritmisch patroon (op 16 stappen, elke 3 of 4 stappen).

Voor echte dub hoef je 't volume natuurlijk niet te gebruiken, misschien een limiter die er voor zorgt dat 't elke keer een gelijk volume is als 'ie door de overdrive gaat. Naja, deze site laat 't je ook duidelijk horen - http://www.infinitewheel.com/dubselector6.html (beweeg de muis eerst over de gekleurde hartjes, de zwarte triggeren de melodie). Misschien ben ik ook wel veel te dol op dit effect :).

Statische envelopes - je zit nu met een redelijk lange attack in de filter. Kan ook aan mij liggen, maar 't beukt meer als je gewoon een A = 0, D = 10, S = 10, R = 0 gebruikt voor de filter envelope en dan je 'opbouw' doet met alleen de cutoff omhoog te schuiven.

Ahh weer wat geleerd :) Heb je ook de nieuwe versie geluisterd? En wat vind je daar van?
 
Back
Top