Nieuwe track! Feedback welkom.

JP8

Twist my knob? MY KNOB???
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
451
Locatie
Utrecht
Hallo,

http://www.mp3.com.au/track.asp?id=64972 hier kun je de track downloaden of streamen.

"Panorama in Blue" is gonna be the final track on "Impressions in Blue, music inspired by sculptures" which is set for release early 2004...postponed again... NOTE: This track is NOT representative for the rest of the forthcoming album.

90% of all sounds in this piece of music is done by the ROland Jupiter 8.

Have fun, and let me know what you think of it.


Doei,
JP8
 
Ik vind de eerste twee minuten zeer veel belovend en erg goed.
Daarna hoop ik op wat minder minimalistisch, en dus meer expressie van geluiden enz...
ik vind het erg jammer dat je dat niet hebt gedaan:(

Erg hoog Jarre gehalte, en dat is best knap:)

tja, die site werkt neit het allerlekkerste maar is dus de moeite waard.

groeten
 
Dank voor je commentaar Unic. Dat minimalistische was ook precies de bedoeling. Zo zie je maar dat iedereen er anders over denkt; ik ben al volledig de grond ingeschreven, maar ook al de hemel ingeprezen...

Blij dat het je aanspreekt.
JP8
 
op zich wel een lekker dromerig plaatje, zou zo in een leuke ambient set passen neem ik aan. Alleen ik kan niet van de gedachte af dat het wat achterhaalde ambient is. Kitaro heeft hele bergen van dat spul gemaakt.
Maar dat neemt niet weg dat het leuk in elkaar zit!

greetz
Arv
 
:halleluja voor de stijl waarvoor dit gemaakt is vind ik dit echt zwaar indrukwekkend. het klinkt allemaal super professioneel en is super new age. Dat je dit met bijna alleen maar een jupiter 8 hebt gemaakt vind ik tekenend. Zo zie je maar wat je met een minimaal aantal synths toch voor elkaar kunt krijgen.

echt heel erg goed !!!

Laat maar wat meer horen als je het klaar hebt :P
 
idd hele mooie track. Dat het achterhaald is kan mij niets schelen, ik hou hier wel van. Impressive dit.
Waarmee heb je dit allemaal gemaakt ? 90 % jupiter 8 ?

Wat voor effecten heb je gebruikt ?
 
tja zo kan je alles wat ergens op lijkt wel achterhaald noemen..... de meeste muziek die hier voorbij komt, is dan minstens zo achterhaald als dit zou ik zeggen...... die en die en die producer hebben namelijk al BERGEN van dat soort dance/house/techno/acid etc. gemaakt!

Ik vind de track goed trouwens! :okdan:
 
Hmmmm k'ben wel benieuwd. Maar er valt voor mij niets te downloaden of te streamen??
Effe nieuw linkje?:)
 
Leuk om te horen dattie bij sommige mensen wel in de smaak valt. Misschien moest ik dit maar eens vaker doen...??? Het is wel een enorm contrast met de dingen die ik doorgaans maak; ik heb de neiging om de compositie tot het uiterste uit te melken, alles eruit te halen wat er (mogelijk) in zit en de sequencer helemaal dol te laten draaien... Dit stukkie is echter (bijna) helemaal "live" opgenomen. Het resultaat is blijkbaar wel de moeite waard. Daarom misschien meer van dit soort experimenten in de toekomst.

Link doet het bij mij gewoon. Misschien heeft die site af en toe wat probleempjes. Probeer het anders later nog eens.

Later!
JP8
 
Origineel geplaatst door demian
Waarmee heb je dit allemaal gemaakt ? 90 % jupiter 8 ?

Wat voor effecten heb je gebruikt ?

Sounds:
- 90% JP8
- 3% S1000
- 6.99% TG55
- 0.01% natural sounds

FX:
- 2x Behringer DSP2024
- Yamaha REX50
- Viscount VFX1
- Pioneer Spring Reverb
 
Hoi Jp8

Hoi Jp8

Goed klinkende professionele track. Maar ook eerder gehoord dit soort muziek. Doet mij erg denken aan (is hierboven ook al gezegt - Jarre, Kitaro e.d.). Ik ben overigens een liefhebber van dit soort muziek maar heb ook het gevoel van -en kom nou maar op met dat explosieve gedeelte. Het is mooi spannend maar waar gaat de weg naartoe? Je schreef overigens dat je meer muziek maakt en daar ben ik erg nieuwschierig naar. Dat sterrengeluidje wat je doorgaans de track laat horen werkt mooi en hypnotiserend. Ik ben benieuwd als je voor wat meer ongewone klanken zou gaan kiezen. Bijvoorbeeld die Jarre string vervangen door een ander geluid. Een oud geluid, bijvoorbeeld een bewerkte String sample een beetje Mellotron - achtig ofzo en deze een pulse geven in het ritme. Maar ja, da's smaak. Ik mis de verrassing ook een beetje die juist bij dit soort tracks spannend kan werken. Smaak, smaak, smaak. Ik hoop dat je wat aan deze feedback hebt.

Groet Astro.
 
zo het is alweer bijna 2 uur 's nachts. tijd voor een beetje luister plezier en dat heb ik nu wel. vind het een mooie/goede track met een klein minpuntje. eerst nog maar ff een complimentje ik vind het echt heerlijk om naar te luisteren en kan me goed aansluiten wat gezegd wordt over het feit dat deze track hypnotiserend werkt. dat doet ie. hij doet me net als anderen ook daadwerkelijk denk aan Jarre en Kitaro. 'k weet niet of het de bedoeling was, maar ook ik mis een soort van losgaan in dit nummer, aangezien ik het vergelijk met namen als Jarre en dergelijke. misschien was dit niet jouw opzet, maar dit is wat ik er automatisch van ging verwachten. Of het achterhaald of juist gedurft of wat dan ook is boeit me niet. 'k vind het echt super en helemaal als het voor 90% uit de jupiter8 is geblazen.

mooi werk man, dikke :luv: lol
 
Hey jongens!

Niet teveel eer hoor... 't Is nu ook weer niet de bedoeling dat ik naast mijn schoenen ga lopen...;)

Anyway; het was inderdaad NIET de bedoeling om een bepaalde kant op te gaan qua stijl of artiest, da's echt per ongeluk... Verder moet je bedenken dat dit hele ding (min of meer) een improvisatie is en dat (bijna) alles live is opgenomen. Wat eruit is gekomen was voor mij net zo'n verassing als voor jullie.

Dit stuk komt (hopenlijk in januari/februari) als finale uit op "Impressions in Blue", eigen beheer productie. Als er tegen die tijd interesse voor blijkt, dan maak ik hier nog wel ff-ies wat reclame.

Nogmaals, dank voor jullie leuke reacties.
JP8
 
Back
Top