Out Of Reach [progressive]

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen
Hey, een progressive track, gisteren mee begonnen, deze viel dus lekker vlot op zijn plaats. Tenminste.... ik vind hem zelf wel geslaagd, haha! Ik zat nog ff te twijfelen of ik het nog een nachtje moest laten liggen, maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie er van vinden :D.

Ik heb het deze keer wat korter proberen te houden btw ;).

 
Hey hey :)

Ik vind de geluiden en de algemene structuur heel erg goed. Maar zoals ik schreef op SC, tja voor mij persoonlijk : mooie geluiden, mooie structuur, maar hij mist wat power en variatie.. Ik vind'm té leeg. Heb thans 3x geluisterd.. Vond'm heel mooi, maar een beetje saai.. daar kun je, volgens mij, nog wat aan sleutelen.

Veel succes ! :)

Gloomy.
 
Hey hey :)

Ik vind de geluiden en de algemene structuur heel erg goed. Maar zoals ik schreef op SC, tja voor mij persoonlijk : mooie geluiden, mooie structuur, maar hij mist wat power en variatie.. Ik vind'm té leeg. Heb thans 3x geluisterd.. Vond'm heel mooi, maar een beetje saai.. daar kun je, volgens mij, nog wat aan sleutelen.

Veel succes ! :)

Gloomy.

Thnx Gloomy, ik denk dat ik dan weer last heb gehad van het stuck-in-da-loop syndrom :P (en toch weer te snel gepost dus). Ik zal hem nog eens onder de loop nemen en kijken of ik het nog wat interessanter kan maken. Maar.... de stijl blijft wel (miminimal) progressive house, dus verwacht geen radicale wijzigingen, haha!

BTW Ik heb die vorige link ff op private gezet, deze is hier nog te luisteren: voor geinteresseerden:

https://soundcloud.com/the-fifth-bot/out-of-reach-v1/s-6u5HQ
 
gewoon, sommige sounds wat meer automaten met coole effecten.. doet wonderen en vraagt niet zoveel werk.. En het blijft minimal.. de structuur is, zoals ik zei, prima. :okdan:

Veel plezier ermee ! :W

Gloomy.
 
Ja dikke track weer hoor. Misschien inderdaad nog wat aandacht geven door er hier en daar een aantrekkelijk dingetje in te stoppen dat net de aandacht trekt. Met de digitakt doe ik dat bv. wel eens door random sample selection te doen m.b.v. een LFO toegewezen aan de sample slot. Effectje er over en het klinkt als snel als iets waarvan je je afvraagt hoe het gedaan is.
 
Ok, beiden bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag. Ik heb niet heel veel tijd de komende dagen, dus hopelijk vlot het een beetje, anders wordt het volgende week.
 
Right, hier de nieuwe versie, iets minder minimal (en hopelijk dus minder saai :P) geworden. Ik heb eea meer energie gegeven door er een extra kick bij te pakken en wat hihats toe te voegen. Daarnaast hier en daar wat sfx toegevoegd.

https://soundcloud.com/the-fifth-bot/out-of-reach-v2
 
Hij is echt mooi hoor, maar wat ik persoonlijk irritant vind, is dat steeds wederkerend arpje dat je bvb hoort op 1'50". Die zou ik nog behoorlijk variëren en misschien layeren met een extra synth en/of tegenmelodie ? Ook zou ik nog meer reverb en delay's automaten.

Good luck Fifth :)

Gloomy.
 
Back
Top