A New Chance

Heb 't nu over speakers gehoord en de mix wat aangepast.. :-)
 
Mario bros achtige gaming muziek doet het mij aan denken.
:maffia:
De Mixed versie klinkt goed over mijn cheap-ass logitechs :okdan:
Track duur is precies goed.:kimono:
Well done:dj:
 
Laatst gewijzigd:
Ha Bohemen, lekker catchy hoor, ik vind hem wel leuk! De lengte voor deze lijkt mij ook precies goed. Qua mix zou wat mij betreft de low-end nog wel wat beter kunnen, iets meer beef kan die naar mijn idee wel gebruiken.
 
You, yow 8)

+ alweer een super lekkere groove
+ mooie bass
+ mooie geluiden, arpjes.
+ leuke melodieën
+ goeie opbouw
+ volgens mij goed gemixed en gemasterd, luister via Sennheiser koptelefoon.

- hij begint te plots, een mooie intro of fade-in zou beter zijn.
- dat acid-like geluidje mocht wat vaker terugkomen en luider staan.
- uiteraard weet je al dat je nog aan de outro moet werken.

Heel erg mooi Bohemen. Zoe zie je maar : nooit de moed opgeven ! :)

Succes,

Gloomy.
-
 
Dank allen voor luisteren!

De feedback heb ik (deels) meegenomen in de edit die ik daarnet geüpload heb.
Ga 'm nu ff laten bezinken, ben benieuwd wat ik er morgen van vind.. :-)

:koffie:
 
Leuke track! Fijne geluiden... Ben benieuwd wat er gebeurt als je het tempo wat omlaag zou gooien. Zou best wel eens goed kunnen werken...
 
Dank! Ik heb het daarnet op verschillende snelheden geprobeerd. Als 't iets langzamer wordt, vind ik het wat minder sprankelend en fris klinken.

Maar het kan dat dit tempo nou eenmaal in mijn hoofd zit.. :-)

Is er op de mix verder nog iets aan te merken? Dat vroeg ik mij af..
 
Ik kàn gewoonweg niet meer volgen.. moet/mag ik nog een bepaalde nieuwe versie horen ? Of heb ik dat al gedaan ? :stupid

Je ne comprends pas? :-)

Ik heb slechts vanochtend een derde versie geüpload, met daarin wat van jullie tips verwerkt..

- betere opbouw aan het begin en afbouw aan het einde..
-´acidlijntje´ iets harder..
- baslijn en kick iets aangepast om het laag wat meer in balans te krijgen..
- en nog wat details..

Rest nog de vraag of de mix nog verbetering nodig heeft..

:W
 
Laatst gewijzigd:
Kort en krachtig.. heel uplifting en variërend.. mooi stereo-veld.. goed gemixed ja, want ik luister nu via Sennheisers hoofdtelefoons en het klinkt allemaal heel erg "precies".. Nu, ik heb geen spectrum analyser bij de hand, maar ik begin dat zo te horen.. Het voelt gewoon héél erg goed aan.

Enne, "niet kunnen volgen".. is wellicht Vlaams voor "het niet begrijpen".. Comprends ? :D

Allez, veel succes met alles wat je doet, zelfs je eigen tracks làten masteren bvb :P

Goeiemorgen trouwens B... iedereen !! :)

Gloomy.
 
Ha Gloomy,

Dank voor je positieve commentaar!

:mega:

Tenzij iemand nog dringende verbeterpunten weet, beschouw ik dit trackje maar als 'af'..
 
Heb ook maar weereens een YouTube kanaal geopend en ff een (eenvoudig) clipje geüpload...



Moet nog wel even wat uitproberen om 't geluid wat beter te krijgen.. :-)

:koffie:
 
Hey, leuk yo dat je een YT-kanaal hebt.. Kan voorlopig op deze pc niet inloggen, abonneren, of een commentje nalaten, dus dat heb je nog van me te goed.

Wat betreft je track : Er is 7 seconden stilte in het begin, en dan begint ie "zonder boe of ba" te spelen.. raar, maarja, als dat je smaak is. Voor de rest vond ik 'm wel chill.. een beetje dof-klinkend, maar dat kan aan YT liggen ook.

Okée, nu tijd maken voor wat meer animatie bij je video's, want naar dit blijf je natuurlijk niet staren, doe je andere dingen, en ben je afgeleid.. ik toch.

Ah, en ik zou graag méér gehoord hebben, zonder op repeat te hoeven duwen, dus dat is ook heel erg positief. Doe zo verder, Bohemen.

Grtz,

Jan.
 
Ah, en ik zou graag méér gehoord hebben, zonder op repeat te hoeven duwen, dus dat is ook heel erg positief.

Haha, dank Jan!

Het is echt met eenvoudige middelen gemaakt... Ik heb nog niet zoveel freeware gevonden om muziekvideos te maken..

Al kan ik mij natuurlijk eens goed in Blender en de scripts gaan verdiepen.....

Heb 'm opnieuw geüpload en volgens mij is het geluid nu beter! (helaas kun je op YouTube geen video's meer vervangen)

Het stille introotje van het clipje kan ik misschien ook nog wat aan doen..



:koffie:
 
Laatst gewijzigd:
Nog steeds geen intro en een stilte van 7 seconden in je nieuwe clip ? Haha, alweer heel raar van je :dubbel:

't Is wel een heel erg goed nummer. Swinged en grooved lekker, mooi stabs, ik hou van stabs, zeker met zulke mooie effecten..

Nog wat werk aan de kwinkel dus ;)

Veel succes ermee !

Grtz,

Gloomy.
 
Ok, kan ik wel smaken. Ik mis echter een progressie.

Dat kan wel kloppen... :-)

Ben benieuwd wat er gebeurt als je het tempo wat omlaag zou gooien. Zou best wel eens goed kunnen werken...

Heb ook nog even een langzame versie gerenderd. Verder (nog) niets aan veranderd..

Het krijgt 'r wel 'n ander sfeertje van... :-D

Langzaam:
https://soundcloud.com/bohemen/a-new-chance-slow-version
https://www.reverbnation.com/bohemen/song/29822863-a-new-chance-slow-version

Sneller:
https://soundcloud.com/bohemen/a-new-chance
https://www.reverbnation.com/bohemen/song/29794331-a-new-chance-wip

:koffie:
 
Laatst gewijzigd:
Heb voor de langzame versie nog even de enveloppes van de synths aangepast, want die klopte natuurlijk niet meer..

:W
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top