Gloomy - With A Wandering Eye

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.091
Locatie
België
Hallo luitjes,

Na meer dan een maand afwezigheid, ben ik weer terug achter FL20 gekropen en heb weer een nieuwtje geproduceerd.

Vst's/romplers gebruikt :

* Omnisphere 2
* Serum
* ABL2
* Kontakt 5
* GuitarRig
* Grossbeat
* Nexus
* enz..

Hier kunnen jullie 'm beluisteren en GRATIS downloaden :



en hier als je'm op YT wil bekijken, niets speciaals..



Veel luisterplezier en ik hoop op een beetje feedback ;)

Gloomy.
 
weinig feedback, want ik vind het een keigoed nummer jan! ja, je ouwe stijl, maar ik voel een verandering, wat verborgen, in "de diepte", die mij zéer bevalt. en je bent de enige waarbij de 303 lekker werkt, ik vind 303 een leuk ding, maar het is altijd zo 303, maar bij jou gaat het in je nummer op.

ja ik denk dat ik het nu beter kan uitdrukken, de dynamiek, opbouw van het nummer, wijkt licht af van andere nummers. zit erg goed in elkaar. en de geluiden!
 
Hey Arjan, Robi & Dilago : hartelijk dank voor deze superleuke feedback, doet erg deugd om te lezen.. Ja, de Gloomer-invloeden krijg ik er moeilijk uit. Maar ik vind het wel super van jullie dat jullie 'm zo goed vinden. TOP ! :okdan:

Dank jullie wel !

Gloomy.
 
een maandje rust geeft je duidelijk energie, wat je terughoort in dit nummer. lekker energiek nummer dus en fijne soundeffects, zeer dansbaar, zeker. einde klinkt wel alsof je er opeens genoeg van had ;). geheel is trouwens ook goed geproduceerd c.q gemixed.
 
Hey bijlevel, ah dat doet deugd om te lezen. Dank je wel kerel, van harte.

Tja, dat abrupt einde.. nee, ik had er niet genoeg van, maar ik wou een kort en krachtig nummer maken (radio versie) en dan eindigen met "hoezo, gedaan?" :D

Heb trouwens de energie gevonden om een nieuw nummer te maken, bijna allemaal met Rob Papen plugins : Blue 2, Predator 2, Blade, Albino, SubBoomBasss.. Dit n.a.v. dat geen enkele Papen plugin meer werkte na het "verplicht" updaten van Omnisphere 2 :?

Chapeau voor de Rob Papen Support !

Nogmaals bedankt allemaal en tot de volgende ;-)

Gloomy.
 
Hey Slave, thanks a lot man ! Apprecieer ik van harte..

"dat het plat klinkt", wat kan ik daaraan doen om dat te verhelpen ? De bass boosten ?

Thnx !

Gloomy.
 
flyweight, cool van je, thanks. Doet deugd om te lezen. ;)

Er is weer een nieuwtje in de maak : "Gods Of The Pleasure".. een rustig 114 bpm nummertje, met hier en daar een subtiel acid-lijntje.. Ik vind hem heel goed worden. Keep you updated ! :)

Gloomy.
 
Ik heb net voor de 3e keer geluisterd. De eerste keer dacht ik "Nee, niet mijn ding dit keer.". De tweede keer begon het nummer wat meer op zijn plaats te vallen en begon ik een aantal interessante dingen te ontdekken. En nu, de derde keer dus, zit ik er ineens helemaal in, haha!

Ik ben het wel met Arjan eens dat er inderdaad best wel wat "oude" Gloomer invloeden de kop op steken, maar dat het goed uitpakt omdat het net niet té heftig wordt. Ook qua productie is het nummer dik in orde. Lekker bezig dus, Jan, ga zo voort! :okdan:
 
Ik luisterde gisteren de track voor het eerst en toen dacht ik.... ik laat m ff liggen voor morgen, want volgens mij zijn mijn oren wat moe (had er net een lange sessie opzitten). Vandaag nogmaals opgezet. Wat opvalt dat ik het redelijk agressief gemixt vindt. Zoals Slave of the Wave al aangeeft is alles ver naar voren gemixt, alles lijkt even belangrijk te moeten zijn en dat is in mijn oren onrustig om naar te luisteren. Dat heeft volgens mij vooral met de level verhoudingen te maken, want verder vind ik het wel goede geproduceerd klinken.

De mix even opzij gezet... Ik vind het een toffe track met veel variatie en wisselende intensiteit, waardoor hij aantrekkelijk is om naar te luisteren. Ik hoor nog steeds de groei terug die je de afgelopen tijd hebt doorgemaakt en die ik heb weten te waarderen!
 
nu ik m opnieuw luister vind ik de mix wel weer goed, gek hoe dat kan werken.
wel te druk voor mij, maar dat is meer smaak ;)

Hey Slave :)

Ja, ik heb dat ook soms, is wellicht allemaal afgesteld op je gemoedstoestanden, slaappatronen, enz..

En idd, ik maak drukke muziek, maar eerlijk gezegd : brute Death Metal maakt mij ook heel erg rustig.. Ik val er steeds mee in slaap. :dubbel:

Thnx man !

Gloomy.
 
Ik heb net voor de 3e keer geluisterd. De eerste keer dacht ik "Nee, niet mijn ding dit keer.". De tweede keer begon het nummer wat meer op zijn plaats te vallen en begon ik een aantal interessante dingen te ontdekken. En nu, de derde keer dus, zit ik er ineens helemaal in, haha!

Ik ben het wel met Arjan eens dat er inderdaad best wel wat "oude" Gloomer invloeden de kop op steken, maar dat het goed uitpakt omdat het net niet té heftig wordt. Ook qua productie is het nummer dik in orde. Lekker bezig dus, Jan, ga zo voort! :okdan:

Voor de 3de keer ? Haha, waauw, dank je wel !! :okdan:
Ja, je zou'm een paar keer gehoord moeten hebben, liefst via een goed stel monitoren of goede ear phones.
Ik ga zo voort, zeker weten 8~

Je bericht doet me deugd, dank je wel hiervoor :luv:

Gloomy.
 
Ik luisterde gisteren de track voor het eerst en toen dacht ik.... ik laat m ff liggen voor morgen, want volgens mij zijn mijn oren wat moe (had er net een lange sessie opzitten). Vandaag nogmaals opgezet. Wat opvalt dat ik het redelijk agressief gemixt vindt. Zoals Slave of the Wave al aangeeft is alles ver naar voren gemixt, alles lijkt even belangrijk te moeten zijn en dat is in mijn oren onrustig om naar te luisteren. Dat heeft volgens mij vooral met de level verhoudingen te maken, want verder vind ik het wel goede geproduceerd klinken.

De mix even opzij gezet... Ik vind het een toffe track met veel variatie en wisselende intensiteit, waardoor hij aantrekkelijk is om naar te luisteren. Ik hoor nog steeds de groei terug die je de afgelopen tijd hebt doorgemaakt en die ik heb weten te waarderen!

Hey Depressoptimist, altijd leuk om wat van je te horen :)

Okay, allereerst de level verhoudingen.. zijn er dan bepaalde geluiden die erboven uit steken of bijna niet hoorbaar zijn dan ? Ik heb ze afgemixt op Behringer monitoren en een Sennheiser hoofdtelefoon.. Het klinkt eigenlijk preciés hoe ik 'm wil hebben.. Maar mss heb ik iets over het hoofd gezien ??

"De groei die ik heb doorgemaakt".. Ja yo, dat ontroert me een beetje.. van een kankergezwel naar een depressie, naar ernstige zelfmoord neigingen, 2 jaar slaaptekort en hierdoor een volledige transformatie naar positiviteit.. Geweldig gewoon. Dank je voor je mooie woorden.

Music = Life

:dj::beard::dj:

Gloomy.
 
Een paar maanden terug had ik een track van je beluisterd, en in vergelijking met nu heb je een goede sprong vooruit gemaakt. Er zit een goede structuur in en het klopt met de timing (wanneer er iets nieuws gebeurd). Buiten dat, het heeft ook wel een goede sfeer. Een beetje duister.
 
Back
Top