[Reggae] Rod of Iron feat. Alex Mumbee

PsychoBob

Ouwe rot
Lid sinds
12 augustus 2002
Berichten
611
Locatie
Dordrecht
Deze thread bevat de tracks en feedback van het album waar ik aan werk.
Naam van het album is nog onbekend, maar zou best Manifestation kunnen gaan worden...
 
Last edited by a moderator:
Vette reggae uit Dord.... of het ooit nog gekker wordt?

Ik vind het erg goed klinken, ook de zang.
 
Demoversie van de eerste track:

Hey Alex, fijn om je weer te zien man ! :)
Wat een prachtige demo man.. perfect gewoon, zéker de zang.. proficiat, deze is zeer mooi.

Vraagje : je zegt "demoversie", wat bedoel je daar juist mee ? Ga je een nieuwe "betalende CD" uitbrengen ? Is dit dan maar een snippet ?

En wanneer zal die cd gereleased worden, waar kan ik hem kopen ? Want ik wil in mijn living (waar geen pc staat) deze muziek (een hele cd natuurlijk) graag daar willen luisteren.

Ik ben nu de tracklist van je SC nog eens aan het beluisteren.. Ik krijg er een heel erg warm en blij gevoel van.

Je bent een zeer goede muzikant en verdient verdikke veel meer aandacht :duivels:

Benieuwd naar je volgende browsels !

Keep it cool enne, hou je goed man.

Nog eens de groetjes vanuit Bels,

Gloomy :koffie:
 
Hey Jan, goed om weer van je te horen en thanks voor de complimenten! :)

Dit is een demoversie, omdat ik de mix en master nog kritisch wil benaderen als alle tracks opgenomen zijn. Er zijn altijd wel een paar kleine dingetjes die na nader inzien beter kunnen, maar dit is in wezen wel de track zoals die is qua inhoud.

Fysieke cd's gaan er uiteindelijk ook komen, zodra ik deze heb stuur ik je er één toe. Moet je wel even je adresgegevens sturen in een PM, want die heb ik niet meer. :yamaha:
 
Okee, zal ik doen.. als jij mij kunt zeggen via welk mailadres ik je kan/wil betalen via Paypal :)

Ik kijk er zeer naar uit !

Enig idee tegen wanneer dat ongeveer zal zijn ?

Thanks man, fijne dag *D
 
Ik weet niet precies wanneer alles klaar is. Ik verwacht over een maand of twee, drie...
E-mailadres krijg je nog via een PM.
 
Ik weet niet precies wanneer alles klaar is. Ik verwacht over een maand of twee, drie...
E-mailadres krijg je nog via een PM.

Ow, ik had eerst een pm gestuurd en lees nu dit pas.. Goed zo, 2,3 maanden.. da's niet zolang meer..

Vergeet me niet te verwittigen als ie er is, wil je.

Veel succes ermee ! :)
 
Oh lekker zeg, fijne vibe. Past goed bij dit weer. Proost!

Waar maak je de drums mee? klinkt lekker, maar het zou zo fijn zijn als het een meer een livefeel heeft. Maar ik snap dat dat lastig is als je geen livedrummer hebt...
 
Cheers! :biertje:

Ik heb Superior Drummer 3 gebruikt voor de drums en heb ze zelf ingespeeld. Ik heb wel quantize gebruikt, 88% ofzo. De strakke feel is een bewuste keuze voor dit nummer.
 
Waar maak je de drums mee? klinkt lekker, maar het zou zo fijn zijn als het een meer een livefeel heeft. Maar ik snap dat dat lastig is als je geen livedrummer hebt...
Helemaal mee eens.
Ik heb Superior Drummer 3 gebruikt voor de drums en heb ze zelf ingespeeld. Ik heb wel quantize gebruikt, 88% ofzo. De strakke feel is een bewuste keuze voor dit nummer.
Superior Drummer is een geinig programma, maar de sound haalt het nooit bij een akoestisch drumstel. En ik speelde de drums in met een Td4 dus met een live feel.
 
Heb een Octapad II gebruikt vroeger, dat gaf wel een leuk resultaat.
Superior Drummer 3 kan je natuurlijk aansturen met zoiets als een TD-4 voor een meer live-feel. Helaas heb ik op het moment niet de ruimte voor zoiets. Ben zelf een drummer, dus daar droom ik soms wel van ja...
 
Ik ben ook een drummer en heb Superior Drummer met een TD-4 aangestuurd. Echter vond ik het qua sound iets missen en dat gevoel bleef ik houden. Toen heb ik mijn akoestische cimbalen erbij gehangen maar nog steeds mistte ik iets zodat ik uiteindelijk de TD-4 maar verkocht heb en Superior Drummer van mijn harde schijf verwijderd. En ik heb er nooit een moment spijt van gehad. Mijn conclusie is dat er niks boven een akoestisch drumstel gaat.
 
Hallo gewaardeerde Synthforumvrinden! :D
Jawel, tweede track is ook af: Getting Red.
Hoop dat jullie het wat vinden! 8):peukie:
 

Attachments

  • Getting Red.mp3
    11,4 MB · Bekeken: 63
NICE ! KEWL ! VET !

Mijn conclusie is dat er niks boven een akoestisch drumstel gaat.

Ja en nee. Alles staat en valt met hoe je (software) drums programmeerd. Net zoals je acoustische drums fatsoenlijk miked en inspeelt.
Tegenwoordig zijn er erg goede drumprogs op de markt.
Als je dat resultaat met echte drums wil halen, dan moeten ook alle factoren aanwezig zijn. En daar wringt het schoentje.
Ik heb een drummer ooit uit de studio gezet en de boel zelf geprogrammeerd. Waarom ?
- slechte ketels
- kon clicktrack nauwelijks juist volgen / slechte feel.
En dan met de mantel der liefde bedekt zodat de drummer toch het idee had dat hij mee had gedaan...
Geloof me dat dat wel vaker gebeurd :-)

Dus als alle factoren goed zitten ja.
Maar nu nog sterker : in heel veel producties worden vaak acoustische drums gebruikt als trigger voor samples...
Waarom zou dat zijn ? Feel blijft gerespecteerd, maar wel mogelijk om 50 verschillende snares / kicks e.a. te proberen.
Dat is simpelweg niet mogelijk met 1 kitje, toch ?

En dan nog : soms worden de acoustische drums in de studio gewoon gesampeld...

Tot slot : jij als drummer zou misschien nog kunnen raden of er nu echte drums of samples werden gebruikt.
99,9% van de luisteraars have no clue...

Dus ja, ik heb ook liever een echte Steinway, maar ook hier geld dat principe. Eer je die net zo goed hebt klinken zoals in Kontakt...be my guest !
 
Laatst gewijzigd:
Heb mezelf even laten meegaan in de loudness war, die nu wel zijn einde lijkt te gaan bereiken.

Ze zaten allebei op -9 LUFS en das best hoog. Het uiteindelijke album wil ik op -14 LUFS hebben, lijkt me wel ok.

Manifestation heeft ook een update gekregen. Drums zijn losser (ja, inderdaad, het was toch wat aan de strakke kant) en de bas heeft een extra LPF gekregen, zodat deze wat ronder klinkt. De vocals zijn met de hand hier en daar wat getuned, om het zuiver te krijgen op bepaalde momenten, geen autotune dus!

Ik zal op SoundCloud wel een pagina aanmaken waar de laatste versies te beluisteren zijn, want het gaat hard met de data hier op het forum.
Helaas geen (te luide) hi-fi mp3's meer dus, sorry... :walker:
 

Attachments

  • Manifestation.mp3
    12,7 MB · Bekeken: 58
Oei, de boel crashed hier wanneer het nummer begon af te spelen, ik ga daarom nu luisteren naar de mp3. 8~

Wie is Lance ? :o:

Wow, dit is mooi, zeg.. kan hier echt van genieten !!

Ik heb daarnet een dance nummer gemasterd op -8 lufs, klonk wel super vet moet ik zeggen.. Wat denk jij daarvan ?

Oh Alex, wat een mooi nummer zeg ! Heb je de lyrics al ergens geupload ?

Deze komt in mijn mp3-map. Niets meer aan veranderen dus, mijn gedacht. Leuk man.

Thanks4sharing ! :kroon:
 
Hi Jan,

Thanks! Voor dance is -8 LUFS wel ok als het in clubs wordt afgespeeld.
Op het net is veel info en referenties te vinden, maar je kan natuurlijk ook gewoon een CD rippen die jij een mooi level vindt hebben en de LUFS daarvan meten.

Lance is de Jamaicaan die zingt. :-)
 
Back
Top