Hardtrance trekkie voor de lekkere Track!

A

Almeros

Guest
Nadat er voor een projectje waar ik mee bzig ben door Jessica een aantal dingen waren ingezongen, kon ik me gewoon niet weerhouden om hier dan toch ff wat op hardtrancegebied mee te proberen.

NU op de DSF/DB

Het resultaat ligt nu voor jullie neus. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
-Wat vind je van de mix,
-De mastering (volgens mij staat de lead te hard BtheW rond 3:40).
-Als je van dit genre muziek houdt...krijg je er na de break kippeNvel van of laat het je koud (Hmm...dat klinkt behoorlijk tegenstrijdig? Ik krijg altijd kippevel als ik het koud heb ;))??
-Op welk moment haak je af en heb je de neiging door te schuiven??


8D *D En dan heb ik als laatste een request for sample (niet helemaal de plaats om dat te vragen weet ik!). In de break en op het toppunt van de climax wil ik het geheel eigenlijk laten klaarkomen met zo'n vette OrchestraHit oid. Zo een die je regelmatig in trancenummers tegenkomt. IK kan hem alleen nergens vinden. Wie kan me aan zo'n sample helpen??8D *D
 
De mp3 staat nu dus op mijn ftp... Ik laat hem vannacht wel aan staan. Ga zo toch nog even de stad in en daarna zijn m'n oren toch wel verdoofd denk ik en heb dan geen last van de fan ;)
Hoop dat ik hem morgen ff ergens op de song db kan dumpen dus...


Reeds dus wel op de DSF/DB... :)
 
Re: Hardtrance trekkie voor de lekkere Track!

Origineel geplaatst door Almeros
Nadat er voor een projectje waar ik mee bzig ben door Jessica een aantal dingen waren ingezongen, kon ik me gewoon niet weerhouden om hier dan toch ff wat op hardtrancegebied mee te proberen.

Ik vind het op zich niet verkeerd klinken, tis niet helemaal mijn muziek. Heb alleen het id dat de zang er af en toe naast zit ?

Greetinx DJ R2, RSI Records

Ineens heb je het, je wordt conducteur 8>
 
Mmmm shit ...klinkt lekker helder....strak !! Maar naar mijn idee zit er teveel hoog in de mix.

kom nu bij de break ..... ik heb het idee dat de vocal af en toe niet helemaal lekker in de maat zit.

mmm en als ie na de break begint mis ik de power ineens die ie zo lekker aangaf in het begin van de track.

En de lead die er in komt doet mij een beetje rommelig aan als ie erin komt. Dat had ik niet verwacht na de intro ik had verwacht dat ie zou gaan 'knallen'
(maar het kan ook de stijl zijn????)
Nee.... NOG niet.... kippevel ..... maar het kan makkelijk met deze sounds.!!!

Verder moet ik zeggen dat de mix lekker zuiver klinkt. Als ik jou was zou ik nog eens goed naar het gedeelte na de break kijken. En dan waardeer je um al behoorlijk op.

Glenn
 
goed bezig
mooi nr

wel idd wat snerpend hoog, en als t filtertje openstaat is die ene synth ook wat hard ja.

Die jessica kan wel lekker zingen, FOTO attachen! (maar zoals al is gezegd in de break loopt t niet altijd lekker...moeilijk uit te leggen)
 
Inderdaad zuiver en een beetje hoog.
Misschien de choir-pad iets te hard tegenover
de voice. maar verzuipt net niet.
Veel reverb, maar vloeken niet. Goed zo.
en de seq/bass loopje was misschien mooier geweest
als je ze had gepand van recht naar links.

Puik werk!
 
Last edited by a moderator:
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening!

Dus ook ik! Ik vind dit dan ook H E L E M A A L heerlijk.
Super nummer! Ik ga geen dingen beoordelen of mastering technische details omdat ik daar zelf te weinig brood van gegeten heb. Maar creatief gezien en qua arrangement, vind ik het fantastisch.
Verder laat dit nummer ook horen hoe gaaf het gebruik van vocals kan zijn! Super!

Waar heb je die vandaan? Of heb je iemand laten inzingen? De produktie op de vocals zelf vond ik ook errug goed!

Uhm sorry!!!!!! Ik heb toch maar eens je forum artikel gelezen en zijn mijn vragen beantwoord! Hehehe. Toch wel handig om artikelen eens goed door te lezen. Man wat heeft Jessica een prachtige stem. Past fantastisch bij dit genre. Ik kan me voorstellen dat je er iets mee MOEST doen.

Eric
 
Laatst gewijzigd:
Ik zal het maar zeggen: dit is het beste wat ik hier op het forum gehoord heb. Echt ontzettend goed geproduceerd! Door de stem krijgt het wel een commercieel tintje, maar dat vind ik niet erg :) Absoluut een track die je naar wat labels moet sturen (eerst vastleggen bij de BUMA, want ze gaan er mee vandoor, hoor). Twee minpuntjes: de climax na het vocale gedeelte heeft iets te weinig dynamiek. De opbouw naar de climax met de vocalen is erg goed, maar daarna - als er weer gebeukt moet worden - mis ik wat. De tweede is het einde. Geef die reverb de tijd om netjes weg te faden (even de marker ietsjes verder naar rechts zetten, dus). Verder niets dan lof. De vocaliste in deze track mag ook niet vergeten worden, want haar stem is echt goed. Absolute toptrack, Almeros!
 
Het is niet mijn muziek; dus ik vind het wat dat betreft geen leuk nr (logisch toch?); ik sluit me verder aan bij het commentaar van de anderen.
Wel heb ik een vraagie:

Dat effectje vóór dat ze gaat zingen (en de stukjes dat het heel wazig is, zoals het einde) dat is goed gedaan!!
Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen?
 
en ja hoor het niveau stijgt weer met een aantal punten!!!:D
echt stoer dat je, je eigen vocals opneemt..

maar toch een paar puntjes als je het niet erg vindt..
begin is goed niks aan doen..
je wacht naar mijn mening te lang met de climax..
het nummer is naar mijn mening vrij commercieel ingesteld dus het mag wat sneller lopen allemaal.. ik weet het is heel verleidelijk om ff te wachten met de climax..
verder heb je naar mijn mening heb je bij sommige geluiden iets te veel eq gebruikt. het krijgt een doffe indruk daardoor.
de mix verder is heel goed afgewerkt. zeker met die reversde galmpjes

maar verder erg cool..
 
Dit is een goeie track hoor. Lekker strak en qua compositie veel afwisseling en niet al te snel de climax. En tof wat je met die stem doet. (is moeilijker dan het lijkt meestal ;) )

Qua mix is hij erg strak en d'r zit ook veel mooi laag in. Qua reverb is het een beetje veel denk ik en die reverb over de zang is aan de scherpe kant, misschien dat je het eens moet proberen met iets 'warmere' reverb die de stem wat 'zwoeler' maakt. Sommige stukjes zijn qua timing niet strak maar dat hoeft ook niet altijd (anders lijkt het al weer snel op zo'n geautotuned blikken stem waar alle leven uit geknutseld is)
En die lead is inderdaad aan de harde kant maar ook redelijk scherp. Volgens mij komt een deel van dat scherpe geluid omdat je de beats laat clippen en daarbij die snare het geheel een 'ijzeren' randje geeft. Wellicht dat wat limiting compressie over de beats zonder dat de dynamiek te lijden krijgt hier heel goed zou kunnen.

En als je nog een keer naar de mix kijkt en d'r nog wat mee klooit en kijkt hoe hij voor jouw het lekkerste klinkt dan is het een nummer om u tegen te zeggen. :)
 
Reacties van mij terug :)

Reacties van mij terug :)

Hey bedankt ten eerste allemaal voor het eerlijke, duidelijke en goed bruikbare commentaar wat jullie gegeven hebben (tot nu toe). Laat wel zien dat 'the DSF is alive!!'
NU ff wat reacties op jullie commntz

Heb alleen het id dat de zang er af en toe naast zit ?
Zit er inderdaad soms wat naast hè? ff nog wat prutsen nog met Soundforge.

Maar naar mijn idee zit er teveel hoog in de mix.
Ik mix het af via een AKAI stereotje.. Ik zal de mix eens op wat andere stereo's gaan beluisteren!

als ie na de break begint mis ik de power ineens die ie zo lekker aangaf in het begin van de track.
Jeps... de lead staat er te hard waardoor de punch van de bassdrum wegvalt. Ga ZEKER hieraan nog werken!

Die jessica kan wel lekker zingen, FOTO attachen!
Hèhè... helaas hebk niet.

Misschien de choir-pad iets te hard tegenover
Jep... mee eens. Breekt net een beetje teveel van de pro-sound af... gaak subtieler maken!

Ik vind dit dan ook H E L E M A A L heerlijk.
Thanx... welke producer wil dat niet horen??!! :)

even de marker ietsjes verder naar rechts zetten, dus
Hèhè...Als je het einde van de song bedoeld?? Dat is met opzet gedaan. Beetje kunstzinnig moet kunnen hè :) Als je denkt aan de film Poltergeist begrijp je meteen wat ik bedoel!!

Dat effectje vóór dat ze gaat zingen (en de stukjes dat het heel wazig is, zoals het einde) dat is goed gedaan!!
1) Pak een vocal sample. 2) Reverse (backwards) hem. 3) Zet hier een lang galmende reverb overheen. 4) Reverse de sample weer. Eitje dus. ZO kan je nog veeeel meer dingen bedenken. Gewoon een beetje gaan prutsen totdat je wat interessants krijgt.

bij sommige geluiden iets te veel eq gebruikt. het krijgt een doffe indruk daardoor.
Hoe bedoel je 'dof' en aan de andere kant toch teveel EQ?? :) Of bedoel je met 'dof' dat het geheel misschien niet levendig genoeg klinkt...

met iets 'warmere' reverb die de stem wat 'zwoeler' maakt.
Hoop dat ik dat voor elkaar kan krijgen!

geautotuned blikken stem waar alle leven uit geknutseld is)
Hèhè... autotune is al genoeg gebruikt inderdaad ;) Ook wel spicegirl modus genoemd in ons jargon hier ;)

Volgens mij komt een deel van dat scherpe geluid omdat je de beats laat clippen en daarbij die snare het geheel een 'ijzeren' randje geeft. Wellicht dat wat limiting compressie over de beats zonder dat de dynamiek te lijden krijgt hier heel goed zou kunnen.
Dat klinkt als een goede tip! Ik begrijp het gebruik van compressors en limiters nog niet goed genoeg, maar ik zal eens kijken wat ik verder met limiting kan bereiken!!


Ik kan weer verder :) Maar meer commentaar wordt zeer gewaardeerd!
 
JAAAAA stap stap dans dans... mijn buro gaat het begeven ..... beuk beuk

SUPER NUMMER.... SUPER SUPER SUPER

alleen vocals mogen iets minder hard.

heb ik bij deze je toestemming hem volgende week op een privee feest van vrienden te draaien?
 
Origineel geplaatst door unit-23
JAAAAA stap stap dans dans... mijn buro gaat het begeven ..... beuk beuk

SUPER NUMMER.... SUPER SUPER SUPER

alleen vocals mogen iets minder hard.

heb ik bij deze je toestemming hem volgende week op een privee feest van vrienden te draaien?

Hèhè...stoerrr... Tuurlijk heb je toestemming! 8D Heb je ook invloedrijke vrienden in the bizz toevallig ??? *D

Zal nog ff kijken of ik snel een nieuwere versie online kan zetten!
 
Ik heb nog ff een nieuwe update op de DSF-DB gezet. Veel van jullie tips verwerkt (niet alle natuurlijk ;))

Encoded via CDex met Lame!

Download: =>hierooohw<=
 
Re: Hardtrance trekkie voor de lekkere Track!

Origineel geplaatst door Almeros

-Wat vind je van de mix,

de mix mist veel te veel laag, en heeft te veel hoog.
verder gaat de clap clippen vooal met de galm.
sorry, maar ik vind de mix echt slecht.


-De mastering

Een compressor onder de einmix zou niet weetstaan.

-Als je van dit genre muziek houdt...krijg je er na de break kippeNvel van of laat het je koud

na de break is het toppie!

-Op welk moment haak je af en heb je de neiging door te schuiven??

ik haak nooit af

De vocalen zijn goed opgemomen en zitten wonderbaarlijk goed ik de mix.
(al hoor ik hier en daar een klein vals nootje)

Verder top track die zeker potentie heeft als de mix okee zou zijn.
 
Net even uitgebreid zitten luisteren en A/B'en met je oudere versie. Hij clip nog steeds behoorlijk en dat hoor je behoorlijk goed. Dus doe die master fader es -3dB. ;)
De mix is duidelijker beter geworden dat kun je zeker horen.

En nu ga ik even met een vergrootglas luisteren hoor.

Als je de baslijn aparter heb opgenomen zou ik eens proberen daar een subsonic pluggo overheen jassen om hem wat warmer & strakker te krijgen. Bijv subBas van VST 5.1 (als je die hebt)
En die stem hoor ik steeds nog iets schels, misschien een stijle EQ even kijken of je die stem nog kan tweaken.

Maar nog steeds een goed nummer en een goeie mix. :)
 
Net even uitgebreid zitten luisteren en A/B'en met je oudere versie. Hij clip nog steeds behoorlijk en dat hoor je behoorlijk goed. Dus doe die master fader es -3dB. ;)

Hmm jah okay als het gaat kraken moet dat wel. Ik vraag me alleen altijd af hoe men uberhaupt de andere nummers wel op dit volume kan krijgen... snap er echt HELEMAAL geen jotum van... Is dat alleen mogelijk met een TC Finilizer ofzo?

Ik hoor zelf niet dat probleem van teveel hoog als ik het nummer op hetzelfde volume door winamp vergelijk met een willekeurig ander nummer eerlijk gezegd... Misschien dat m'n tannoytjes toch ergens wat missen... of dat ik doof aan het worden ben :(

Denk dat bij deze master eigenlijk het grootste probleem is dat ik de make-up gain gewoon te hoog heb gezet waardoor alles toch weer teveel op elkaar is gedrukt.. nahja. Heb ook niet de bass en bassdrum apart gecompressed van de rest van het nummer. Ga ik in de toekomst ook maar eens doen dan. En een een bass-exiter (of hoe je dat maar moet noemen) gebruiken vink een goed plan fuse! Ik mis nou juist altijd dat laag...

Zo leert men steeds weer wat bij :)
 
Re: Re: Hardtrance trekkie voor de lekkere Track!

Re: Re: Hardtrance trekkie voor de lekkere Track!

Bambam...ik neem aan dat je het over mix nr. 2 hebt?

Origineel geplaatst door bambamstudio

de mix mist veel te veel laag, en heeft te veel hoog.
verder gaat de clap clippen vooal met de galm.
sorry, maar ik vind de mix echt slecht.

Hm wat weer een subtiel oordeel...maar vast eerlijk dan waarschijnlijk.. :)


Een compressor onder de einmix zou niet weetstaan.

Uhm compressors genoeg gebruikt alleen zie voor de rest bovenstaande reply

na de break is het toppie!
Fijn...ik vind zelf juist de break wel leuk... rest heb ik nu zo vaak gehoord dat ik een beetje scheel ga kijken :confused:

De vocalen zijn goed opgemomen en zitten wonderbaarlijk goed ik de mix.
(al hoor ik hier en daar een klein vals nootje)

Lachuh... zit toch best wel wat autotune over ;)
 
Back
Top