Nieuwe track

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Ruwe basisversie. Bedoeling is om wat te laten liggen, en dan af te werken. Wat vinden jullie ervan? Alle kritiek meer dan welkom.

Gemaakt met simsynth!, pro52, gigasampler, waldorf microwave, sh101, tr808, roland dep5 effect.
 
NOU?????

Das nog lang zo slecht niet! Best cool eigenlijk. Ik moest meteen denken aan Orbital (of is het nou the Orb). Ik zie die gekke broertjes met hun zaklamp brillen al achter hun set up staan springen (en het publiek natuurlijk uit hun dak!).

Maar qua muziek toch enkele opmerkingen dan (als ik zo vrij mag zijn). De beat track vond ik te licht. Iets zwaarder aanzetten (vraag me niet hoe)! De bass idem wat zwaarder maken. Het eind is niet echt af, geloof ik!

Echter al met al een verdomd lekker nummer! En aangezien dit nummer een work in progress is ben ik erg benieuwd naar het eindresultaat!

Eric
 
Kool!
Komt errug in de buurt van Orbital moet ik zeggen, maar dat is alleen maar positief! Al vind ik wel het melodietje vanaf halverwege een beetje te druk..



Arv
 
Kweenie hoor maar bij mij istie mono hoor!

OK, ff luisteren.

....

Inderdaad een vrolijk nummer en het heeft ook wel iets 'zachts' over zich (waarschijnlijk die analoge geluiden). En op zich lijkt het wel druk maar dat valt best wel mee.

De mix zelf is wel behoorlijk zacht hoor. De hihats en ander hoog is wel behoorlijk doffig. Je zou dat met wat EQ kunnen opfrissen (of exciting). Qua sterebeeld is het dus niets, mono. Komt vast wel goed. ;) En die ruis aan't begin en eind ook wel zeker.

Dat basgeluid wat zo digitaal (microwave?) klinkt kun je wellicht 'zachter' mixen zodat het er niet zo uitspringt als bij de rest. Of je moet dat contrast juist mooi vinden.
Die 808 klinkt er wel erg mooi bij vind ik hoor. Alleen dat het laag van die kick dan niet ondersteund word door de bas geluiden als de 808 niet meedoet. Misschien als die 808 niet meedoet stiekum een hele lage sinus achtige bas in de track verstoppen?
En over het algemeen gebruik je volgens mij heel weinig effecten en filters enzo? Misschien dat wat subtiel draaien aan wat knoppen wel ok is? Of her en der wat kleine subtiele geluidjes enzo?

Maar eh, OK nummer. Zie het leven nu weer helemaal zitten. ;)
 
Zzzzz...he? Oh....

Erg grappig nummer.
Zoiets van Game over...
Hij lijkt erg druk maar dat komt misschien
dat hij mono is. De baslijn mag inderdaad
iets vetter. wel heb ik het gevoel dat het stukje
steeds opnieuw afgespeeld wordt.
en de break mag misschien in een andere toonsoort.
Zo komt hij erg staties over.
Inderdaad fuse,
De 808 sampel (als je toch game-muziek aan het maken bent)
had je kunnen vervangen door een computer bliepje of
soundje. Over de opnamen kan ik weinig
zeggen omdat het mono is.
 
Back
Top