Frank Zappa 'the black page'

MarsMusica

Award Winning Composer
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
4.802
was aan het neuzen tussen oude geluidsfragmenten (cassettes) en
kwam deze tegen, leuke interactie tussen Korg 05RW general midi
en een Gibson Les Paul in eigen arrangement

de melodie is gemaakt met een computer sequenser
en niet te vergeten een rekenmachientje !
 

Attachments

  • blackpage.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 14
Geinig. Hij stopt wel plotsklaps.

En welke rol vervult dat rekenmachientje?


ik weet niet, zo stond het op een oud cassettebandje, maar is wel het einde van het stuk , alleen brut afgekapt

dit is zwaar complexe muziek en door een mens eigenlijk niet perfect te spelen (ach,ja,,,),
maar wel door een voorgeprogrammeerde robot, zoals een computer
ik moest sommige nootjes qua ritme letterlijk uitrekenen voor een perfecte uitvoering
het was ooit gemaakt als tijdsverdrijf om te kijken hoe ver ik kon komen met dit stuk muziek en heb er live toen die gitaar bij gespeeld terwijl ik het op cassette opnam (ik had toen nog geen audio recording op de computer):

theblackpage-002-large.jpg
 
Leuk! Akkoorden missen hier en daar nog een paar nootjes. Helaas mis ik aan het einde nog de uitspraak "Did anybody dance?" Voor mij het hoogtepunt van het liedje 8o)
Super gaaf hier een sequence van te horen. Is echt een draak om te spelen. Complimenten!
 
ok:

"Did anybody dance?" 8>


een draak om te spelen (zou het zelf niet kunnen maar heb de behoefte ook helemaal niet) maar een makkie voor een computer!
vond het leuk om het eens in te voeren, het is zeker niet mijn Zappa
favoriet maar wel het eerste nummer wat ik hoorde, eh, van de radio door Nederlandse muzikanten uitgevoerd
 
Ben geen Zappa fan maar tov wat er hier nog meer te horen is op deze site vond ik dit erg verfrissend.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top