RuneSnake - Steampowered / Horsepower

The RuneSnake

Nieuwkomer
Lid sinds
24 Maart 2015
Berichten
21
Na maanden van inactiviteit is het eindelijk eens tijd voor een nieuwe single. Mijn nieuwe track heet "Steampowered", en de b side horsepower krijgen jullie er gratis bij. Ik heb de tracks een beetje een ruwe sound gegeven, vooral door veel distortion en techno screams (zoals ik ze noem) te gebruiken. Voor beide tracks heb ik een combinatie gebruikt van Nexus en Sylenth1, waar bij steampowerd de focus op Nexus ligt en bij horsepower juist bij Sylenth.
Het idee achter steampowerd is een introductie song voor mijn nieuwe productie periode. Dat verklaart de structuur van het nummer. Het idee was om het een beetje een mechanische sound te geven als een soort van muziek stoom machine (vandaar de naam).
Voor horsepower heb ik geprobeerd om een track te maken die het verleden en toekomst met elkaar verbind. De basis zijn vrij rouwe Sylenth sounds, aangevuld met elektronische voices. Ook de paarden geluiden, een kerkorgel, panfluiten en een koor mogen natuurlijk niet ontbreken.





Ik wil volgende maand een EP uitbrengen met deze tracks, remixes en nog wat nieuwe tracks. Mochten jullie interesse hebben in het remixen van deze tracks, dan moet je even contact met mij opnemen
 
De opbouw van de eerste track kan je nog een stuk beter uitwerken. Er zit nu weinig structuur in, geen echte spanningsboog waar je op de dansvloer wat mee kan. En dat lijkt me wel handig bij dit soort tracks. Vanaf 1:50 ongeveer ga je bijvoorbeeld opbouwen naar een climax, dat duurt ongeveer een minuut en vervolgens gebeurt er niet veel meer dan dan je een kick en clap aanzet. Vrijwel meteen daarna komt er weer een soort breakje achteraan.

Tweede belangrijke punt (naar mijn bescheiden mening ;)) is het ontbreken van een bas. Zonder goede combi van kick en bas is het nogal lastig om een lekkere groove neer te zetten. Waar is die bas?

Van de sounds ben ik ook niet kapot, maar dat zal wel smaak zijn.

De tweede track begint veelbelovend, maar hier wordt het al vrij snel atonaal (lees: vals) doordat je verschillende geluidjes een beetje willekeurig tegen elkaar aan zet. De compressie lijkt me ook niet helemaal in orde, alsof je veel te hard hebt gemixt en daarna een limiter over de boel getrokken hebt. Daardoor komen sommige sounds af en toe heel erg naar voren en andere worden juist weer erg weggedrukt. Maak je mix gewoon eens wat zachter, dat geeft al wat ruimte.

Nu ik het zo lees komt het misschien wat negatiever over dan ik het bedoel. Maar goed, je bent nog jong zie ik dus laat je vooral niet afremmen in het maken van muziek. :)
 
Good Job !
Spannende power creaties, zeker als ze eenmaal goed op gang komen.
Hey erg bedankt, eindelijk eens iemand die de track begrijpt XD

@Snelkookbami
Mag je vinden. In dit geval was het erg moeilijk om alles samen te voegen. Het is ook een beetje style, ik wilde graag een track hebben die enorm veel energie gaf, vandaar ook de naam.

@Stupide
Ik heb tijdens het maken van de track de opbouw een aantal keren aangepast, maar het blijf moeilijk om een track met zoveel verschillende elementen samen te voegen. Ik vind persoon de opbouw van 1:50 de beste uit de song, Het alternatief was om deze op 4:30 te zetten, dat had misschien beter gepast, maar ik vond het persoonlijk een beetje raar om nog zo'n breakdown zo laat in de track te hebben, na het stuk met de elektronische gitaar synths. In de tweede helft is er een beetje een gitaarachtige bass, het eerste helft geen bass, omdat ik wilde dat het niet te funky werd, niet te melodisch. Hoe dit precies op de dansvloer zou moeten werken ben ik ook nog niet helemaal uit, het kan ieder geval wel goed gemixt worden met andere tracks met een duidelijke bassline denk ik. Eerst maar eens een DJ vinden die mijn tracks zal willen draaien XD.

Over de tweede track, op welk punt denk je dat het mis loopt? Welk tijdstip? Over de manier waarop het gemixt is kan ik niet veel zeggen, ik heb nog veel te leren op dat punt, in ieder geval bedankt voor het luisteren.
 
Back
Top