[tropical house] nieuw nummer gemaakt in mijn "nieuwe studio"

terroroehoe

http://dj-controller.nl
Lid sinds
21 oktober 2015
Berichten
33
Hallo allemaal,

Dit nummer heb ik net gemaakt. Het eerste nummer in mijn nieuwe " studio" . Ik heb sinds kort twee KRK monitorboxen en een M-studio midi keyboard. Erg gelukkig mee! Ik heb onderschat hoe handig het is om niet meer te hoeven klikken maar gewoon een beetje te kunnen jammen.

Benieuwd wat jullie er van vinden. Bedankt alvast!!

Goede kerst allemaal!

 
Gefeliciteerd man , cool hoor vette studio . Welke monitors type heb je ?
 
Leuke opzet! De lage brommende bas lijkt de lichtheid en snelheid van de track wat omlaag te trekken.. Ik denk als je deze één octave omhoog transporteert of een paar noten omhoog schuift zodat hij met de kick samenwerkt het de vrolijkheid de track meer krach bij zet.
 
Thnx man, goede tip! Ben ik toch te snel gegaan. Ik had die indruk ook even maar nadat ik het wat zachter had gezet dacht ik dat het storende wel weg was en dat ik toch de lage tonen behouden had die ik nodig had om de track voller te laten klinken. Helaas dan toch nog niet helemaal goed gedaan dus.
 
Thnx fatclap. Als welke stijl zou je het wel typeren? Ik vind het altijd lastig te labelen wat ik maak.


Het is lastig muziek te catagoriseren, zeker als je muziek maakt die vernieuwend is.
Ik zou de muzieksijl zo breed mogelijk houden.. dus in dit geval gewoon 'house'.

Bij tropical house verwacht men ook de bijpassende zuid amerikaanse- of caribische ritmes.
Laat een ieder maar zelf een invulling maken of er wellicht een nieuwe term voor verzinnen.

Als DJ heb ik dit soort muziek geschaard onder 'summer house'.. samen met Bakermat, Dante Klein, Eelke Kleijn ed.

Is het trouwens ergens te downloaden?
 
Thnx, lijkt me een prima suggestie. Is eigenlijk wel juist leuk om het niet direct in een hokje te kunnen plaatsen. Wat betreft het downloaden, ik kan hem je mailen. Ik kan ook op Soundcloud de download mogelijkheid aan zetten. Dat doe ik voor nu wel even. Mocht je hem ook nog per mail willen, laat maar weten.

Edit: ik zie nu dat het een wav bestand is. beetje groot misschien. laat maar weten waar ik hem naar toe kan sturen, dan zal ik dat doen.
 
Klinkt goed.. maar ben het idd met Japanesefood eens. De bas (of datgene wat er nu inzit aan lage tonen) zit iets te laag en klinkt behoorlijk vaag.. het blijft daardoor ook een beetje een soort intro fase houden.
Misschien verderop vervangen voor een meer gedefinieerde baslijn of 1 octaaf omhoog..

Moest gisteren tijdens een lange autorit (en buiten bereik komen) mijn favoriete radiostation nog even verlaten en kwam op 538 terecht.. dat sfeertje heeft het ook wel een beetje.... :)
 
Back
Top