[techno] live volca sample met monotron delay als overdrive, synth en delay

geschirrspüler

ex pocketzip
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
1.470
Locatie
belgië
gebruikte gear: volca sample, monotron delay, twee handen en een grote wasknijper om de noot op de monotron aan en uit te meppen.
 

Attachments

  • - volca sample and monotron delay 2.mp3
    5,6 MB · Bekeken: 39
Klinkt leuk alleen jammer van de ruis in het begin (of ligt dat aan mij?) Klinkt wel echt oud (zoals het nu retro genoemd wordt maar zo mag er veel meer muziek uitgebracht worden ;))
 
thanks Яabotnik en Xypes!

heb er even aan gedacht om mijn monotribe er nog bij in te gooien voor wat korte agressieve synth sounds. maar als ik die mee door de monotron gooide, kreeg ik de drums niet meer zo mooi overstuurd. ben al aan het twijfelen geweest om gewoon een tweede monotron te kopen :D

ruis komt door de monotron delay, die is daar een beetje berucht voor. alsnog een extreem goede koop, voor 40 euro krijg je een basic synth, een filter voor externe sounds, een gesimuleerde tape delay en een analoge overdrive :okdan:
oud klinken neem ik als een compliment :)
 
thanks gloomer! ja in deze setup moest de synth iets zijn wat ik zonder handen uit de monotron moest krijgen, vandaar de "sirene" :)

misschien dat ik binnenkort iets langers maak met alleen drums :)
 
voor de liefhebbers: heb de volca sample nog eens door de monotron delay gejaagd, deze keer zonder synth. iets rustiger dan de vorige track.

opname heeft een paar vreemde glitches, geen idee hoe dat komt.
 

Attachments

  • - volca sample and monotron delay 3.mp3
    7,4 MB · Bekeken: 29
Back
Top