Rampetampert

Twin-x

Gedeactiveerd account
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
1.254
Locatie
Grootebroek
Hello ik ben er weer.

Dus ik heb voor u allen een welkomst lied gemaakt voor in de donkere kamers van de underground feessies.

Laat mij weten of dit geschikt is voor een feest waar iedereen een rakker heeft gehad en t zweet van de plafonds druipt :o

Used gear:

TR-909------------------standaard drum
Jomox x-base 09-----snare en tikjes
Protone-----------------poing poing geluid
Nord II-------------------zweef bliepjes
MS-404------------------prrrrrrrrrrrrrrrrr sound
Quadraverb-------------gated reverb patch over sommige instru's
RM1X---------------------sequence

wavelab recording no filters.

Naampie is DuncDunc te vinden in de dsf/db klik hier

Ik kan wel wat feedback gebruiken ivm aankomende live act.

TIA ;)
 
Laatst gewijzigd:
Op zich wel een plaat die inderdaad voor die plaats goed is, maar op een gegeven moment vind ik hem persoonlijk saai worden.
 
Heee, welkom terug

Klinkt lekker maar ik mis een beetje een opbouw.

En van mij mag ie wat sneller. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk :p

Maar als je dit bij een liveset gebruikt en je draait nog wat knopjes dan kan ik hier best even op stuiteren.
 
Aangezien het forum ook een plek voor ´opbouwende´ kritiek is het volgende:

Ik vind de ritme sectie gewoon helemaal super. Ondanks dat de individuele geluiden vrij standaard zijn heb je er een, voor mij verrassend gave, beat track van gemaakt. De overige synth geluiden zijn ok maar naar verloop van tijd niet meer spannend genoeg. Ikzelf zit meer in het bedenken van melodietjes en zo. Dus heb weinig ervaring met dit soort werk zonder dat ik daar een waarde oordeel over kwijt wil of kan. Ik denk (!!!) ... dat 1 à 2 extra synth linetjes het geheel op kan liften. Maar nogmaals dat is een persoonlijke voorkeur!

Eric
 
Die poing,zoals jij die noemt, gebruik ik ook vaak, maar dan meer als bas. Ik zou hem dus eens een paar tonen lager proberen en misschien wat minder lange decay/release geven.
Ook het moment waarop hij erin komt is een beetje uit het niets.

Die snare en hi-hats zijn inderdaad erg groovy.
 
Leuk gevonden die leadsound, best wel origineel. De bas is nadrukkelijk aanwezig en een beetje monotoon.

Misschien een klein beetje intonatie aan de bas toevoegen ofwel wat extra geluiden toevoegen. Ik denk dat een vleugje strings niet zou misstaan.
 
Hee welkom terug, joh!

Kan me goed voorstellen dat je hier op een feest behoorlijk
(positief) op kan flippen.
De poooi (protone) is wel erg hard en nat er in gemixt.
een beetje pannen mag wel; begin rechts 'n beetje doof
te worden.;)
De MS-404 is lekker droog maar ietsjes te lang.
De 909 beukt zoals het hoort.
 
Nou, de club is weer compleet :) Welkom terug!

Dit is zeker een heel lekker stukje underground. Die bassline is een beetje trancy, maar dat doet geen afbreuk aan de totale mix. Die zweef bliepjes (zoals jij ze noemt) vind ik wel een beetje irritant worden op een gegeven moment en die MS-404 doet me denken aan m'n wekker... AAARRRGGGHHH ;)
Verder zeker niet slecht. Een leuke track die vast bruikbaar is in een underground (live-)set...
 
Klinkt wel lekker ja, DuncDuncDuncDunc...

Het lijkt wel of je patent aan het aanvragen bent op die gefreakte bliepjes!!
Lang leve de Nord en de Protone dan maar!!
 
Ja hoor.

Zo achter de computer op m'n werk vinnik 'm 'n beetje eentonig, maar op het beschreven feest, gemixt door 'n dj of live getweakt en ik zelf zwaar vaag, ja hoor, lekker.

(wekker-geluid vinnik idd 'n beetje irritant)
 
Waar komen ineens al die beestjes vandaan man! 8o)

Lekker vreemd en toch grappig.

Trouwens wel grappig dat je in het begin je computert kan horen zoemen. :)
Qua mix lekker strak, de dunc drukt wel een beetje het hoog weg maar in een donkere zaal merk je daar toch niet veel van.
En een beetje meer spelen met alle elementen kan misschien wat meer flow in het nummer brengen. (tis maar een id)
 
Back
Top